تاریخ انتشار : شنبه 22 می 2021 - 14:55
کد خبر : 42008

پس از ۲۰ سال ایستر اگ جدیدی در ایکس باکس اورجینال کشف شد

پس از ۲۰ سال ایستر اگ جدیدی در ایکس باکس اورجینال کشف شد

پس از ۲۰ سال ایستر اگ جدیدی در ایکس باکس اورجینال کشف شد وب‌سایت کوتاکو (Kotaku) پس از ۲۰ سال ایستگر جدیدی را در کنسول ایکس باکس اورجینال کشف کرد که تا به حال پیدا نشده بود. یکی از توسعه‌دهندگانی که ب..

پس از ۲۰ سال ایستر اگ جدیدی در ایکس باکس اورجینال کشف شد

وب‌سایت کوتاکو (Kotaku) پس از ۲۰ سال ایستگر جدیدی را در کنسول ایکس باکس اورجینال کشف کرد که تا به حال پیدا نشده بود. یکی از توسعه‌دهندگانی که بر روی این کنسول فعالیت کرده بود، اطلاعاتی در مورد این ایستر اگ را در اختیار کوتاکو قرار داده بود. این ایستر اگ نام افرادی که داشبورد کنسول ایکس باکس را طراحی کرده‌ بودند، نمایش می‌دهد.

کوتاکو موفق به یافتن شخصی شد که این کنسول را در اختیار داشته و مراحل رسیدن به ایستر اگ را انجام داده است. اگر شما هم هنوز از این کنسول استفاده می‌کنید، برای دسترسی به این ایستر اگ ابتدا باید یک سی دی موسیقی را ریپ کرnه و نام آن را “Timmyyyyy” (با ۲۶ حرف y) بگذارید. پس از انجام این کار با رفتن به قسمت تنظمیات ایکس باکس و انتخاب گزینه‌ی اطلاعات سیستم، نام افرادی که بر روی داشبورد کنسول کار کرده‌اند نمایش داده می‌شود.

مطالب مرتبط:

  • نحوه ی اتصال کنترلر ایکس باکس سری ایکس به کامپیوتر

  • مایکروسافت مرورگر اج را برای کنسول‌های ایکس باکس عرضه می‌کند

این ایستر اگ مشابه ایستر اگ دیگری در این کنسول است که با ریپ‌کردن سی دی و نام‌گذاری آن به عنوان “Eggsßox” بلافاصله نام تیم توسعه‌دهنده‌ را نشان داده و از شرکای توسعه‌ی کنسول و بازیکنان آن تشکر می‌کند. مخفی‌کردن نام توسعه‌دهندگان در بازی‌ها و کنسول‌ها موضوع جدیدی نیست. گفته می‌شود که اولین ایستر اگ بازی‌های ویدیویی توسط وارن رابینت در سال ۱۹۸۰ استفاده شد. رابینت پس از این‌که شرکت آتاری با درخواست مبنی بر اشاره به نام او مخالفت کرد، نام خود را درون بازی ادونچر (Adventure) قرار داد.

کنسول‌های بازی جدید نیز از این روش برای اشاره به موضوعات مختلف استفاده کرده‌اند. برای مثال، چهار علامت مشهور برند پلی استیشن در سایز بسیار کوچک بر روی کنترلر کنسول پلی استیشن ۵ حک شده است. با وجود آگاهی گیمرها نسبت به موارد مخفی مختلف در بازی‌ها و خود کنسول‌ها، به‌‌نظر می‌رسد که هنوز یک ایستر اگ مخفی دیگر درون کنسول ایکس باکس اورجنیال وجود دارد. شیمس باکلی، خالق کنسول ایکس باکس اورجینال، در سال ۲۰۱۷ در توییتی اعلام کرد که هنوز یک راز مخفی در این کنسول قرار داشته که کسی موفق به یافتن آن نشده است. او به‌تازگی در مصاحبه با کوتاکو اعلام کرد که ایستر اگ پیداشده‌ی جدید رازی نیست که او به آن اشاره کرده بود.

منبع: The Verge

2منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.