تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 فوریه 2024 - 8:06
کد خبر : 507135
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چرا سفارش‌مان دیر می‌رسد؟ بسته هستند

چرا سفارش‌مان دیر می‌رسد؟

چرا سفارش‌مان دیر می‌رسد؟

همه ذوق و شوق سفارش دادن یک کالا به زمانی است که کالا به دست‌مان می‌رسد. لحظات نزدیک به تحویل کالا و دریافت آن هیجان زیادی دارد اما گاهی این هیجان با تاخیر کالا حسابی بهم می‌ریزد. تاخیر در ارسال کالا یکی از مشکلاتی است که معمولا فروشگاه‌های اینترنتی درگیر آن هستند و بین این

همه ذوق و شوق سفارش دادن یک کالا به زمانی است که کالا به دست‌مان می‌رسد. لحظات نزدیک به تحویل کالا و دریافت آن هیجان زیادی دارد اما گاهی این هیجان با تاخیر کالا حسابی بهم می‌ریزد.

تاخیر در ارسال کالا یکی از مشکلاتی است که معمولا فروشگاه‌های اینترنتی درگیر آن هستند و بین این فروشگاه‌ها، دیجی‌کالا برای همین مساله با انتقاد مواجه می‌شود. معمولا هم کاربری در شبکه‌های اجتماعی از این که کالایش هنوز به دستش نرسیده یا دیرتر از زمانی که مشخص کرده بوده برایش ارسال شده، گله می‌کند و خیلی‌ها هم با او همراهی می‌کنند.

چرا سفارش‌مان دیر می‌رسد؟

از بین رفتن هیجان تحویل گرفتن کالا و دیر رسیدن آن ناراحت‌کننده است اما گاهی اتفاقاتی در راه ارسال افتاده که ما از آن بی‌خبریم.

از میان تمام سفارش‌هایی که دیجی‌کالا دارد تنها ۶ تا ۷ درصد با تاخیر ارسال می‌شوند. اما دلیل این تاخیرها چیست؟

  • تاخیر فروشنده‌ها
  • حوادث غیرمترقبه
  • کمبود موجودی انبار
  • بالا رفتن فروش هنگام برگزاری کمپین‌ها و در مناسبت‌های خاص

وقتی فروشنده‌ دیر کرده است

دیجی‌کالا تیمی به نام دیجی‌اکسپرس دارد که لجستیک این بازار آنلاین یعنی ارسال را برعهده دارد. براساس آمار و ارقامی که این تیم دارد دلیل بخشی از دیر رسیدن کالاها، عملکرد فروشنده‌هاست.

تعداد زیادی از کالاهایی که کاربران از دیجی‌کالا سفارش می‌دهند اگر در انبار دیجی‌کالا نباشد، توسط فروشنده تامین می‌شود. در این مسیر ممکن است سفارشی دیرتر ارسال شود.

چرا این اتفاق می افتد؟ معمولا دلیل اصلی این است که فروشنده کالا را دیرتر از موعد مقرر به انبار می‌رساند و وقتی این اتفاق می‌افتد تمام فرایند ارسال دچار مشکل می‌شود.

غیر از این دلیل، در بحث لجستیک هم ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. بیشتر هم حوادث غیرمترقبه مثل وضعیت آب و هوایی و تصادف است که نمی شود جلوی آنها را گرفت.

جبران می‌کنیم

دیجی‌اکسپرس برای تاخیر فروشنده‌ها و مشکلات لجستیک راهکارهایی دارد. وقتی کالایی یک روز دیرتر از زمان مقرر به انبار می‌رسد در دیجی‌اکسپرس تلاش‌ می‌کنند که این تاخیر در رسیدن کالا، برای کاربر به چند ساعت برسد. در واقع با شبکه لجستیکی که دیجی‌اکسپرس دارد به شکلی برنامه‌ریزی می‌شود که تاخیر جبران شود. برای مشکلاتی مثل تصادف یا برف و باران هم سیستم را به شکلی تعریف می‌کنند که قابلیت جبران یک سری احتمال‌ها و خطاها را داشته باشد.

با همین راهکارها از آن ۶ تا ۷ درصد تاخیر در ارسال دیجی‌کالا که خواندید، ۲ درصد توسط دیجی‌اکسپرس جبران می‌شود و برای بقیه موارد راهکارهایی مثل تعیین زمان جدید تحویل و همراهی بیشتر با کاربر در نظر گرفته می‌شود تا کسی ناراضی و دست خالی از دیجی‌کالا برنگردد.

نوشته چرا سفارش‌مان دیر می‌رسد؟ اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.