تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اکتبر 2022 - 12:24
کد خبر : 505546

چرا Spotify web player بهترین سرویس موزیک دنیاست؟

چرا Spotify web player بهترین سرویس موزیک دنیاست؟

  امروزه کاربران زیادی ازSpotify  استفاده می کنند. در بین آنها، کاربرانی هم هستند که نسخه وب اسپاتیفای را ترجیح می دهند. اما چرا Spotify web player تا این حد محبوب است؟ وقتی اپلیکیشن یک نرم افزار وجود دارد، چه نیازی به نسخه وب آن داریم؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی نسخه وب

 

امروزه کاربران زیادی ازSpotify  استفاده می کنند. در بین آنها، کاربرانی هم هستند که نسخه وب اسپاتیفای را ترجیح می دهند. اما چرا Spotify web player تا این حد محبوب است؟ وقتی اپلیکیشن یک نرم افزار وجود دارد، چه نیازی به نسخه وب آن داریم؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی نسخه وب اسپاتیفای بپردازیم.

چرا Spotify web player بهترین سرویس موزیک دنیاست؟

 

چرا برخی از کاربران، استفاده از نسخه وب اپلیکیشن ها و پلتفرم های مختلف را ترجیح می دهند؟

معمولاً یکی از دغدغه های بزرگ افرادی که از کامپیوتر، لپ تاپ یا گوشی های تلفن همراه استفاده می کنند، نصب و کار با نرم افزارها است. نرم افزارها و اپلیکیشن ها به دلایل مختلفی در برخی از انواع مدل های گوشی و نسخه های گوناگون سیستم عامل، کارایی لازم را ندارند. مثلاً برخی نرم افزارها فقط با نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید و آیفون سازگاری دارند. به همین دلیل برای افرادی که دارای گوشی های قدیمی تر هستند، امکان اجرای آنها وجود ندارد. نرم افزارهای مختلفی نیز، فقط در نسخه های مک و ویندوز 32 بیتی اجرا می شوند. حال فرض کنید نسخه سیستم عامل  یک کاربر، 64 بیتی است. قاعدتا یا باید قید استفاده از نرم افزار را بزند یا سیستم عامل دستگاه خود را عوض کند!

بعضی اوقات نیز به دلیل ویژگی های سخت افزاری خود گوشی یا لپ‌تاپ، مثل کمبود فضای ذخیره سازی یا عدم وجود فایل های .dll کاربران نمی توانند نرم افزارهای جدید روی آنها نصب کنند. به همین دلایل، خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند از نسخه‌های وب نرم افزارها و پلتفرم های مختلف استفاده کنند.

نسخه وب اسپاتیفای و مزایای استفاده از آن

نسخه تحت وب یک نرم افزار یا اپلیکیشن، به واسطه اینکه معمولاً با استفاده از زبان برنامه نویسی HTML نوشته می شود، با همه مرورگرها سازگار بوده و تقریبا همه امکانات نسخه نصبی اپلیکیشن را به کاربر ارائه می‌دهد. از این رو کار با  آن ساده تر است.

این موضوع در مورد نسخه تحت وب اسپاتیفای به عنوان بهترین سرویس استریم پخش موسیقی آنلاین نیز، صادق است. البته خیلی از کاربران از  نرم افزار یا اپلیکیشن اسپاتیفای استفاده می کنند. اما تعداد قابل توجهی از کاربران، Spotify web player را ترجیح می دهند.

برای استفاده از Spotify web player، شما صرفاً نیاز به اینترنت و یک مرورگر (مانند، کروم، فایرفاکس، اپرا یا اج) دارید. کافیست به سایت اصلی اسپاتیفای وارد شوید. اگر اکانت دارید که در آن لاگین شوید. ولی اگر هنوز حساب کاربری در آن ایجاد نکرده اید، در عرض چند ثانیه و صرفاً با ارائه نام کاربری و ایمیل معتبر، می توانید در آن ثبت نام کنید. به جز ایمیل، می توانید اسپاتیفای را به حساب فیسبوک خود نیز متصل و از آن طریق، رجیستر شوید.
تا چند وقت پیش مرورگر سافاری، از Spotify web player پشتیبانی نمی کرد. اما در چند سال گذشته این مشکل نیز برطرف شده و همه مرورگرها، قابلیت استفاده از اسپاتیفای نسخه وب را ارائه می دهد.

 

ویژگی های Spotify web player

از ویژگی های قابل توجهی که Spotify web player را مشابه نسخه اصلی برنامه کرده، رابط کاربری آن است. اغلب امکانات و ویژگی هایی که نرم افزار اسپاتیفای دارد، در Spotify web player هم وجود دارند و افرادی که به هر دلیلی نمی توانند این برنامه را دانلود و نصب کنند، می توانند از امکانات آن در نسخه تحت وب استفاده کنند.

چرا Spotify web player بهترین سرویس موزیک دنیاست؟2

 

در نظر داشته باشید که Spotify web player نیز مانند نسخه اصلی، دو ورژن رایگان و پولی دارد. یعنی هم شما می توانید به صورت رایگان از امکانات آن بهره مند شوید و هم حق اشتراک آن را خریداری کنید. در حالت رایگان نیز، شما به بانک اطلاعاتی بزرگی از موسیقی ها و آثار هنرمندان دسترسی دارید. اما معمولاً کیفیت صدای آنها ۱۶۰ کیلوبایت بر ثانیه است. اما اگر اشتراک ویژه آن را خریداری کنید، می توانید محتوا را با کیفیت های بالاتر، نیز گوش دهید.

در Spotify web player شما می توانید لیست پخش مخصوص  به خود را ایجاد کنید. اهنگ های آن را تغییر دهید و موسیقی یا پادکست مختلف را به آن اضافه و یا حذف کنید. با این کار، یک پلی لیست جذاب و منحصر به فرد برای خود ایجاد کرده اید.

 

 هوش مصنوعی قدرتمند Spotify web player

از طریق Spotify web player می توانید به جستجوی آثار هنری از آرتیست‌های جهان بپردازید. اغلب هنرمندان بزرگ نیز آثار خود را در اسپاتیفای به اشتراک گذاشته اند. حتی قسمتی در Spotify web player وجود دارد که جدیدترین و به اصطلاح داغ ترین موسیقی ها و ۱۰ آهنگ برتر  (TOP TEN)  هفته و ماه را به شما پیشنهاد می‌دهد. مسلما این پیشنهادها، بنابر تعداد شنیده شدن یک اثر هنری انتخاب می شوند. این ویژگی شبیه به ماهیت یوتیوب است. به محض اینکه وارد سایت شوید، پیشنهادهایی برای گوش دادن موسیقی یا پادکست ارائه می شوند. این ویژگی به دلیل هوش مصنوعی قدرتمند اسپاتیفای است که با شناخت علایق و سلایق شما، آهنگ ها و آثار هنری مختلف را به شما پیشنهاد می دهد.

حتی در Spotify web player می توانید به رادیو گوش دهید. کافی است در تنظیمات، این گزینه را نیز فعال کنید. جالب است بدانید کسانی که قصد تقویت زبان خارجی مثل انگلیسی یا آلمانی را دارند، از اسپاتیفای برای گوش دادن را پادکست، استفاده می کنند.

اسپاتیفای، بانک اطلاعاتی بزرگ موسیقی

خوشبختانه امروزه بستر های اینترنتی در سطح کشور رشد قابل قبولی نسبت به سالهای گذشته کرده‌اند و دسترسی به اینترنت با سرعت قابل قبول (مخصوصا اینترنت سیمکارت های اپراتورهای تلفن همراه) برای اغلب کاربران، وجود دارد. به همین دلیل، معمولا به اینترنت دسترسی دارید و نیازی به دانلود موسیقی های مختلفی نیست. چرا که می توانید آنها را صرفاً از طریق مرورگرها گوش دهید! خیلی از سایت های دانلود موزیک نیز، قسمتی به عنوان پخش آنلاین دارند و شما می توانید هر لحظه که تمایل داشتید، آهنگ مورد علاقه خود را در یک سایت دانلود آهنگ، جستجو کرده و آن را به صورت آنلاین گوش دهید. اما در Spotify web player آثار هنری به شکل یک بانک اطلاعاتی بسیار بزرگ، تجمیع شده اند و شما به سادگی و بدون هیچ نرم افزار دیگری، می توانید از آن استفاده کنید.

مشابه سایت اسپاتیفای، سایت ها و پلتفرم هایی مانند SoundCloud ، Deezer ، YouTube Music ، Pandora Radio و… وجود دارند. اما اسپاتیفای به خاطر امکانات بیشتری که به کاربران می دهد، محبوب تر است.

چرا Spotify web player بهترین سرویس موزیک دنیاست؟3

 

 چرا نسخه رایگان Spotify web player تبلیغ دارد؟

تبلیغات، قسمت مهم نسخه رایگان اسپاتیفای است. به ازای هر یک ساعت گوش دادن به موسیقی، یک تبلیغ برای شما پخش می شود. البته تبلیغ، صرفا در نسخه رایگان وجود دارد. اگر نمی‌خواهید تبلیغات را گوش دهید، قاعدتاً باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید.

یک روش دیگر برای حذف تبلیغات در اسپاتیفای، بدون خرید نسخه پریمیوم وجود دارد و آن هم استفاده از افزونه هایی است که در خود فایرفاکس و کروم قابلیت نصب دارند. برخی از افزونه ها هستند که شما می توانید به سادگی آنها را به مرورگر خود اضافه کنید تا هر تبلیغی را بلاک کنند. متناسب با مرورگری که دارید، می‌توانید به دنبال مسدودکننده های تبلیغاتی باشید که باعث می‌شوند تبلیغات در هیچ سایتی، پخش (یا نمایان) نشوند. البته توصیه می‌کنیم از این روش استفاده نکنید!

به این دلیل که درآمد هنرمندانی که وارد اسپاتیفای می شوند و آثار هنری خود را در آنجا عرضه می‌کند، صرفاً از طریق همین تبلیغات است. شما به عنوان کاربر Spotify web player، با شنیدن این تبلیغات، باعث حمایت مادی و معنوی از هنرمند مورد علاقه خود می شوید. اگر این تبلیغات نباشند، اسپاتیفای درآمدی برای حمایت از آثار هنری ندارد! از این رو یا حق اشتراک بگیرید یا اینکه این تبلیغات را تا انتها گوش دهید.

 

 رابط کاربری Spotify web player

جالب ترین ویژگی طراحی Spotify web player این است که با هر وسیله ای (گوشی با اندروید پایین، تبلت، لپ تاب و کامپیوتر) سازگاری دارد. این موضوع که در حوزه طراحی سایت، به عنوان ریسپانسیو بودن مطرح است، باعث می شود که شما بتوانید امکانات یک سایت را به شکل جذاب مشاهده کنید. مخصوصاً نسخه موبایل آن که با اندازه و سایز صفحه نمایش همه گوشی های فعلی، سازگاری دارد و به همین دلیل تجربه کاربری بسیار خوبی ارائه می دهد.

در ورژن جدید Spotify web player، شما صرفاً با درگ اند دراپ (کشیدن و رهاکردن) آهنگ، می توانید آن را پلی لیست خود اضافه کنید. در نسخه های قبلی نیاز بود که شما را روی موزیک، کلیک کنید و گزینه Add to Playlist را بزنید. این قابلیت، یوزرفرندلی بودن نسخه وب اسپاتیفای را مشخص می کند.

 

کلام آخر

به طور کلی، نسخه وب اپلیکیشن اسپاتیفای به این دلیل ارائه شده است تا کاربرانی که حداقل امکانات ممکن را دارند نیز، بتوانند به سادگی آهنگ های مورد نظر خود را گوش دهند. توصیه می کنیم برای Spotify web player، یک میانبر (shortcut) در صفحه اصلی دسکتاپ یا گوشی خود ایجاد کنید. این کار سبب می‌شود که هر وقت قصد استفاده از آن را داشتید، صرفاً با یک کلیک وارد فضای نسخه مرورگر اسپاتیفای شوید.  مسلما این کار، ساده تر از آن است که ابتدا مرورگر خود را باز کنید و آدرس اسپاتیفای را وارد کنید!

ما در سایت زوم لینک مقالات کاربردی و متعددی در مورد تکنولوژی، ارزهای دیجیتال، بازی و سرگرمی و … ارائه داده ایم.  به عبارت دیگر هر آنچه که در مورد جدیدترین نرم افزارها، استریم ها و اخبار در این حوزه ها وجود دارند، در سایت زوم لینک با توضیحات کامل ارائه می شوند. برای مطالعه این مقالات می توانید به سایت ما مراجعه کنید و اگر میخواهید به سایت های انگلیسی زبان برای درک بهتر قابلیت های این برنامه بپردازید میتوانید به سایت هایی مانند How to Spotify    یا  How to Geek  مراجعه کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.