تاریخ انتشار : شنبه 18 دسامبر 2021 - 11:48
کد خبر : 501545

چین شبکه 6G را تا سال ۲۰۳۰ تجاری سازی می کند

چین شبکه 6G را تا سال ۲۰۳۰ تجاری سازی می کند

چین شبکه 6G را تا سال ۲۰۳۰ تجاری سازی می کند چین پیشتاز تحقیق و توسعه در زمینه فناوری 5G است و این در حالی است این کشور هم‌اکنون وارد مرحله توسعه شبکه 6G شده است.
وانگ ژیا‌نژو (Wang Jianzhou) رئیس ساب..

چین شبکه 6G را تا سال ۲۰۳۰ تجاری سازی می کند

چین پیشتاز تحقیق و توسعه در زمینه فناوری 5G است و این در حالی است این کشور هم‌اکنون وارد مرحله توسعه شبکه 6G شده است.

وانگ ژیا‌نژو (Wang Jianzhou) رئیس سابق موسسه China Mobile به‌تازگی در یک سخنرانی گفته است که چین هم‌اکنون در حال توسعه فناوری 6G است و تا سال ۲۰۳۰ این شبکه را تجاری‌سازی خواهد کرد و به‌همین‌خاطر چین همه تمرکز خود را روی تحقیق و توسعه آن گذاشته است.

ژیا‌نژو گفته است که چین همچنان به توسعه شبکه 5G ادامه می‌دهد و در مراحل بعدی آن را به دو سطح 5.5G و 6G ارتقا خواهد داد. به گفته او، فناوری 5G نیاز به این دارد که بهبودهایی از جمله در بخش مصرف انرژی داشته باشد و این موضوع نیاز به به‌روزرسانی سخت‌افزارها و نرام‌افزارهای این شبکه دارد.

مطالب مرتبط:

  • پیشنهاد حذف بند مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی در نسخه جدید طرح صیانت

  • دسترسی محققان به اطلاعات کاربران شبکه های اجتماعی آزاد می شود

شبکه 6G یا همان نسل ششم ارتباطات موبایلی، نسبت به شبکه 5G مزیت‌های فراوانی خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به تاخیر کمتر، سرعت بیشتر، تراکم ترافیک بالاتر، کارآمدی طیفی بیشتر و قابلیت‌های مکانی ممتاز آن اشاره کرد.

هند نیز یکی از کشورهایی است که قصد دارد تا دو سال دیگر شبکه 6G را راه‌اندازی کند؛ هرچند که این کشور هنوز تا تجاری‌سازی کامل شبکه 5G فاصله دارد.

شبکه 6G
این کشور در سال ۲۰۱۲ اولین شبکه تجاری 4G خود را راه‌اندازی کرد و الان سه سال است که کار تجاری‌سازی شبکه 5G را شروع کرده است. این کشور پرجمعیت قصد دارد از اواخر سال ۲۰۲۳ اولین شبکه 6G خود را راه‌اندازی کند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آین فناوری ارتباطی جدید در سال‌های آینده چه مسیری را طی خواهد کرد و بعد از چین و هند چه کشورهای دیگری به سراغ آن خواهند رفت.

منبع: Gizchina

👍🏻 👎🏻منبع مقاله

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.