تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 ژانویه 2021 - 11:16
کد خبر : 15696

کاربران در اندروید ۱۲ می‌توانند دسترسی به اینترنت اپلیکیشن‌ها را قطع کنند

کاربران در اندروید ۱۲ می‌توانند دسترسی به اینترنت اپلیکیشن‌ها را قطع کنند

کاربران در اندروید ۱..

کاربران در اندروید ۱۲ می‌توانند دسترسی به اینترنت اپلیکیشن‌ها را قطع کنند

گوگل در حال را برای عرضه پلتفرم جدید موبایل خود، یعنی اندروید ۱۲ آماده می‌شود. از این رو، هر از گاهی جزئیات و اطلاعات جدیدی از این سیستم عامل موردانتظار در سطح اینترنت منتشر می‌شود که دید بهتری نسبت به نسخه جدید اندروید به ما می‌دهند.

اینک اما، علاقه‌مندانِ انجمن توسعه‌دهندگان موبایل XDA Developers با کاوش در کدهای «پروژه منبع باز اندروید» یا «AOSP» یکی از ویژگی‌های جدید نسخه جدید این سیستم عامل را کشف کرده‌اند.

این ویژگی درون خود سیستم عامل، حالت شبکه محدود نامیده می‌شود. نکته جالب اینجاست که اعضای انجمن نامبرده در پستی که در توصیف این ویژگی منتشر کرده‌اند، از اینکه این قابلیت، امکان تنظیم سطح فایروال سیستم را اضافه نمی‌کند، ابراز ناامیدی کرده‌اند.

با این وجود، این ویژگی همچنان می‌تواند قابلیتی مفید باشد. اگر آن را از بخش تنظیمات فعال کنید، فقط اپلیکیشن‌هایی که اجازه ویژه CONNECTIVITY_USE_RESTRICTED_NETWORKS را دریافت کرده باشند می‌توانند به اینترنت متصل شوند. چنین اجازه‌ای فقط برای اپلیکیشن‌های خاص سیستم صادر می‌شود و یا برنامه‌هایی که توسط تولیدکننده روی دستگاه نصب شده باشند. بنابراین، در حالت شبکه محدود، هر کدام از اپلیکیشن‌هایی که توسط خود کاربر روی گوشی نصب شده‌اند نیز نمی‌توانند به اینترنت متصل شوند.

نخستین نسخه پیش‌نمایش سیستم عامل اندروید ۱۲ / Android 12 احتمالاً در ماه فوریه سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.