تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 ژوئن 2021 - 10:10
کد خبر : 42978

کارگردان بازی Far Cry 6: داستان بازی ما کاملاً سیاسی است

کارگردان بازی Far Cry 6: داستان بازی ما کاملاً سیاسی است

یوبیسافت به‌تازگی از گیم پلی بازی Far Cry 6 و داستان این اثر اکشن ماجراجویی رونمایی کرده و ما را از سلاح‌ها تا فضای بی‌نظیر کشور استوایی «یارا» آگاه کرده است. ازآنجایی‌که بازی از روی کشور کوبا و وقایع..

یوبیسافت به‌تازگی از گیم پلی بازی Far Cry 6 و داستان این اثر اکشن ماجراجویی رونمایی کرده و ما را از سلاح‌ها تا فضای بی‌نظیر کشور استوایی «یارا» آگاه کرده است. ازآنجایی‌که بازی از روی کشور کوبا و وقایع سیاسی آن ساخته‌شده است، بسیاری باور داشتند که این بازی به‌نقد کوبا و سیستم سیاسی آن خواهد پرداخت. نوید خاوری، کارگردان بازی به صحبت‌های چند روز اخیر، واکنش نشان داده و اذعان کرده که با یک داستان کاملاً سیاسی روبه‌رو هستیم.

آقای خاوری در استریم معرفی گیم پلی بازی Far Cry 6، کمی از داستان و فضای بازی صحبت کرد. او باور داشت که بازی به دنبال نقد سیاسی کشور کوبا نیست و تیم توسعه‌ی بازی، تنها از تحرکات چریک‌های کوبایی و جنگ‌های نامنظم چند دهه پیشین کوبا، الهام گرفته است. کارگردان بازی فارکرای 6 در مصاحبه تازه‌ای، داستان را برای ما بهتر و کامل‌تر شرح داده است. وی می‌گوید:

داستان ما کاملاً سیاسی است. بازی به دنبال شرح یک انقلاب است و جروبحث‌های زیادی در داستان، پیرامون موضوعات مهمی مانند اینکه چطور یک کشور به سمت فاشیسم حرکت می‌کند یا اینکه تأثیرات امپریالیسم چیست و اینکه نیاز به انتخابات آزاد داریم یا حتی حقوق اقلیت‌های نژادی و جنسیتی، وجود دارد. تمام این بحث‌ها در جزیره‌ای خیالی به نام «یارا» مطرح می شوند.

تریلر گیم پلی بازی Far Cry 6 منتشر شد

بهترین داستان سری بازی فارکرای تابه‌حال؟

تیم توسعه‌دهندگان بازی Far Cry 6 تمام تلاش خود را به‌منظور خلق یک داستان بی‌نظیر انجام داده‌اند. روند جان گرفتن داستان و پخته شدن آن، حدود پنج سال زمان لازم داشته و تیم نویسندگان، زیروبم کشور کوبا و روند انقلاب‌های مختلف را بررسی کرده‌اند. پرداختن به فرهنگ یک ملت، از مهم‌ترین جنبه‌های بازی فارکرای 6 است که نسبت به نسخه‌های پیشین، توجه خاصی به آن شده است. آقای خاوری در این مورد می‌گوید:

هدف من این بود که تیم توسعه‌دهندگان، واهمه‌ای نسبت به داستان نداشته باشند و ما در طول پنج سال اخیر به‌شدت روی این هدف کارکرده‌ایم. البته نسبت به آنچه از آن الهام گرفته‌ایم، کاملاً محتاط بوده‌ایم و این شامل کشور کوبا و دیگر کشورهایی که چنین انقلاب‌های چریکی را تجربه کرده‌اند می‌شود. به همین دلیل ما افرادی را دعوت کردیم تا از فرهنگ و تاریخ این منطقه آگاه باشند. علاوه بر آن، متخصصان و مشاوران مختلفی را به‌منظور بررسی داستان دعوت کرده‌ایم تا از روایت درست آن، اطمینان حاصل کنیم.

far-cry-6-Dani-Rojas

به گفته‌ی کارگردان Far Cry 6، خبری از نقد سیاسی و اظهارنظر در مورد وضعیت فعلی کشور کوبا نیست و چنین صحبت‌هایی در بازی دیده نمی‌شود. داستان بازی به دنبال روایت انقلابی بزرگ اما با شرایط پیچیده امروزی است و اگرچه روح اکشن و ماجراجویانه سری بازی فارکرای همچنان در این نسخه هم وجود دارد، اما این بازی ابایی از پرسیدن سؤال‌هایی دشوار و حساس سیاسی ندارد.

بازی Far Cry 6 روز 7 اکتبر 2021 برابر با 15 مهر 1400 منتشر خواهد شد. نظر شما در مورد داستان و فضای سیاسی بازی چیست؟

منبع: IGN

نوشته کارگردان بازی Far Cry 6: داستان بازی ما کاملاً سیاسی است اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.