تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مارس 2022 - 4:04
کد خبر : 503198

گروه هکری $Lapsus سامسونگ را هک کرد

گروه هکری $Lapsus سامسونگ را هک کرد

گروه هکری $Lapsus سامسونگ را هک کرد یک گروه هکری به نام $Lapsus که هفته پیش اطلاعات محرمانه انویدیا را هک کرده بود حالا به سراغ سامسونگ رفته است و ۱۹۰ گیگابایت از اطلاعات محرمانه این شرکت را شامل داده..

گروه هکری $Lapsus سامسونگ را هک کرد

یک گروه هکری به نام $Lapsus که هفته پیش اطلاعات محرمانه انویدیا را هک کرده بود حالا به سراغ سامسونگ رفته است و ۱۹۰ گیگابایت از اطلاعات محرمانه این شرکت را شامل داده‌های رمزگذاری و کد منبع دستگاهای اخیر سامسونگ می‌شوند هک کرده است.

هفته پیش این گروه هکری ادعا کرده بود که بیش از ۱ ترابایت از اطلاعات انویدیا را سرقت کرده و قصد دارد به سراغ سایر شرکت‌های بزرگ دنیا نیز برود. طبق برخی گزارش‌ها، ظاهرا کل سیستم‌های داخلی انویدیا در این حمله هکری دستکاری شده‌اند.

مطالب مرتبط:

  • راهنمای مدیریت رمز ها؛ هک شدن را جدی بگیرید
  • با ۵ هکر خطرناک تاریخ آشنا شوید؛ معرفی ویدیویی

حالا این گروه هکری حدود ۱۹۰ گیگابایت از داده‌های محرمانه سامسونگ را هک کرده است که شامل داده‌های بسیار حساس دستگاه‌های این شرکت می‌شوند و افشای آن‌ها ممکن است خسارت جبران‌ناپذیری به غول کره‌ای بزند.

hack

وب‌سایت Bleeping Computer گزارش داده است که تاکنون برخی از این داده‌ها در قالب فایل‌های متنی در تورنت منتشر شده‌اند که قابل دانلود هستند.

کارشناسان امنیت سایبری گفته‌اند که هدف گروه $Lapsus از هک‌های اخیر، اخاذی از انویدیا و سامسونگ بوده است و هکرها تهدید کرده‌اند که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایشان اقدام به افشای کامل اطلاعات محرمانه این دو شرکت خواهند کرد.

سامسونگ هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Techspot

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.