تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 آگوست 2021 - 8:07
کد خبر : 43839

گوگل به‌روزرسانی جدیدی برای کلید امنیتی تایتان منتشر کرد

گوگل به‌روزرسانی جدیدی برای کلید امنیتی تایتان منتشر کرد

گوگل به‌روزرسانی جدیدی برای کلید امنیتی تایتان منتشر کرد گوگل آپدیت جدیدی برای کلید امنیتی تایتان (Titan) عرضه کرده است که شامل اضافه‌شدن اتصال NFC برای همه کلیدها می‌شود. این شرکت حالا دو گزینه متفاو..

گوگل به‌روزرسانی جدیدی برای کلید امنیتی تایتان منتشر کرد

گوگل آپدیت جدیدی برای کلید امنیتی تایتان (Titan) عرضه کرده است که شامل اضافه‌شدن اتصال NFC برای همه کلیدها می‌شود. این شرکت حالا دو گزینه متفاوت برای کاربران ارائه کرده که یکی با کانکتور USB-A و دیگر با کانکتور USB-C کار می‌کند. همچنین هر دوی این کلیدها از فناوری NFC برای اتصال به دستگاه‌های موبایلی پشتیبانی خواهند کرد. کلیدهای USB-A و USB-C به‌ترتیب ۳۰ دلار و ۳۵ دلار قیمت خواهند داشت و از تاریخ ۱۰ آگوست به فروش خواهند رفت.

یکی از تغییرات بزرگی که گوگل در آپدیت جدید کلید امنیتی تایتان ایجاد کرده، به‌روزسانی کلید USB-C است که پشتیبانی از اتصال NFC به آن اضافه کرده است. کلید قبلی USB-C گوگل که با همکاری شرکت یوبیکو (Yubico) ساخته شده بود، از این استاندارد بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کرد. حالا کاربران امکان انتخاب بین کلیدهای USB-A و USB-C را با قابلیت‌های یکسان خواهند داشت و انتخاب بین آن‌ها فقط به این بستگی دارد که کاربر چه پورتی را روی کامپیور خود دارد. البته هنوز مشخص نیست که آیا شرکت یوبیکو هم در این به‌روزرسانی شرکت داشته است یا نه.

مطالب مرتبط:

  • گوگل یک مرکز سخت افزاری را در دره سیلیکون احداث می کند

  • یک دستگاه مرموز گوگل در اسناد سازمان FCC رویت شد

صفحه پشتیبانی گوگل گفته است که کلیدهای امنیتی تایتان می‌توانند برای محافظت از اکانت گوگل و همچنین محافظت از اپلیکیشن‌های شخص ثالث و سرویس‌هایی که از استانداردهای فیدو (FIDO) پشتیبانی می‌کنند استفاده شوند. این کلیدها و همچنین کلیدهای شرکت‌هایی مانند یوبیکو می‌توانند به‌عنوان فاکتورهای ثانویه برای حفظ امنیت اکانت کاربران، حتی در صورت لو رفتن نام کاربری‌ و پسورد آن‌ها، استفاده شوند. این کلیدها همچنین به‌خاطر تائید نکردن لاگین‌های انجام‌شده از وب‌سایت‌های جعلی، راهکارهای بسیار مناسبی برای مقابله با فیشینگ هستند. بد نیست بدانید که کلیدهای تایتان گوگل، در کنار برنامه محافظت پیشرفته این شرکت (Advanced Protection Program) که برای ارائه امنیت بیشتر به افرادی که اکانت‌شان مورد حملات مکرر هکرها قرار می‌گیرد، کار می‌کنند.

هرچند کلید فعلی USB-A گوگل، از اتصال NFC پشتیبانی می‌کند و ۲۵ دلار قیمت دارد، اما این کلید با به‌روزرسانی جدید، مجهز به یک آداپتور USB-C نیز خواهد بود. از طرف دیگر، کلیدهای USB/بلوتوث/NFC گوگل که از سال ۲۰۱۸ عرضه عمومی شده‌اند، دیگر به‌عنوان بخشی از یک محصول آپدیت‌شده به فروش نخواهند رفت بلکه به‌طور مجزا در فروشگاه گوگل فروخته خواهند شد.

با وجود اینکه کلیدهای جدید تایتان فاقد گزینه بلوتوث است، اما کلید USB-C آن حالا از اتصال NFC پشتیبانی می‌کند و بنابراین اگر شما از دستگاه‌های آیفون یا مک‌بوک استفاده می‌کنید می‌توانید از این کلید بدون نیاز به هیچ دانگلی بهره ببرید. لازم به ذکر است که کلیدهای USB/بلوتوث/NFC گوگل روی اکثر دستگاه‌های موبایلی کار می‌کنند.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.