تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 ژانویه 2021 - 10:57
کد خبر : 15698

گوگل لنز به ۵۰۰ میلیون دانلود در فروشگاه گوگل پلی رسید

گوگل لنز به ۵۰۰ میلیون دانلود در فروشگاه گوگل پلی رسید

گوگل لنز به ۵۰۰ میلی..

گوگل لنز به ۵۰۰ میلیون دانلود در فروشگاه گوگل پلی رسید

گوگل لنز یکی از ابزارهای مفید و رایگانی‌ست که توسط گوگل برای کاربران عرضه شده است. اپلیکیشن مستقل این سرویس، ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی روی فروشگاه گوگل پلی عرضه شد. اکنون که بیش از دو سال و نیم از انتشار این اپلیکیشن می‌گذرد، گوگل لنز به آمار تحسین‌برانگیز بیش از ۵۰۰ میلیون نصب در فروشگاه اپلیکیشن رسمی اندروید رسیده است.

برای آن دسته از کسانی که اطلاعی از این سرویس ندارند باید بگوئیم که گوگل لنز (Google Lens)، یکی از ابزارهای تشخیص تصویر است که برای نخستین بار در رویداد Google I/O سال ۲۰۱۷ میلادی به نمایش در آمد. در همان سال، گوگل این ابزار را با گوگل اسیستنت در پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL ادغام کرد.

سپس، چند ماه پس از این موضوع و در سال ۲۰۱۸ میلادی، این سرویس روی گوگل فوتوز (Google Photos) هم برای گوشی های پیکسل و هم برای دستگاه‌های اندرویدی در دسترس قرار گرفت. تقریباً در همان سال، شرکت‌های OEM که با گوگل همکاری می‌کردند، گوگل لنز را با اپلیکیشن دوربین گوشی های هوشمند خود ادغام کردند.

پس از همین جریان نیز شاهد عرضه ابزار گوگل لنز به عنوان یک اپلیکیشن مستقل در گوگل پلی استور بودیم. علی‌رغم اینکه این برنامه یک اپلیکیشن مستقل است، اما درست مانند گوگل اسیستنت و گوگل پادکست برای کار کردن به اپلیکیشن گوگل نیاز دارد.

گوگل لنز به غیر از اسکن متن و ترجمه آن‌ها، امکان‌های دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برخی از آن‌ها این موارد هستند: می‌توانید متن اسکن شده را در رایانه خود کپی کنید، مورد خاصی را جستجو کنید، سوالات ریاضی و علوم را حل کنید، یادداشت‌های دست‌نویس را تشخیص دهید و غیره.

اما نکته جالب اینجاست که گوگل لنز همراه با گوگل اسیستنت روی همه گوشی های اندرویدی در دسترس قرار دارد اما کاربران زیادی از سراسر جهان، اپلیکیشن مستقل این سرویس را از فروشگاه گوگل پلی نیز دانلود کرده‌اند. همین موضوع باعث شده است که تعداد دانلود اپلیکیشن گوگل لنز روی گوگل پلی استور به بیش از ۵۰۰ میلیون دفعه برسد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.