تاریخ انتشار : شنبه 2 سپتامبر 2023 - 12:23
کد خبر : 506659
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کاربرد اتصالات لوله پلی اتیلن بسته هستند

کاربرد اتصالات لوله پلی اتیلن

کاربرد اتصالات لوله پلی اتیلن

نوار تیپ نواری از جنس پلی اتیلن است که به منظور آبیاری به شیوه قطره ای طراحی شده است. استفاده از این ابزار با مزیت های بسیاری همراه است. صرفه جویی در مصرف آب، توزیع منظم آب و سهولت آبیاری زمین های کشاورزی برخی از مزیت های استفاده از نوار آبیاری قطره ای به شمار می

نوار تیپ نواری از جنس پلی اتیلن است که به منظور آبیاری به شیوه قطره ای طراحی شده است. استفاده از این ابزار با مزیت های بسیاری همراه است. صرفه جویی در مصرف آب، توزیع منظم آب و سهولت آبیاری زمین های کشاورزی برخی از مزیت های استفاده از نوار آبیاری قطره ای به شمار می رود.

آشنایی با نوار تیپ

نوار تیپیک نوار پلی اتیلنی با انعطاف پذیری بسیار زیاد است که نقش مهمی در سیستم های آبیاری قطره ای ایفا می کند. این نوار توخالی که دیواره هایی نازک دارد در هنگام آبیاری پر از آب می شود، سپس آب از طریق درز یا دریپرهای موجود بر سطح آن به تدریج و به صورت قطره ای خارج شده و زمین را آبیاری می کند. به دلیل نیاز به تنوع در فرآیند آبرسانی مزارع و زمین های کشاورزی، نوار تیپ با مشخصات مختلف تولید می شود.

چرا باید از نوار تیپ استفاده کنیم؟

استفاده از نوار تیپ آبیاری به شکل موثری بر کاهش مصرف آب موثر است. به طور دقیق تر، با به کارگیری سیستم آبیاری قطره ای، در حدود ۴۰ الی ۵۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود. با توجه به شرایط اقلیمی کشور ایران، این نکته اهمیت زیادی دارد.

با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای در کنار دیگر تجهیزات ذخیره سازی آب همچون انواعاستخر پلیمری کشاورزی، امکان مدیریت فرآیند آبرسانی به مزارع و باغات به بهترین شکل وجود خواهد داشت. علاوه بر این، استفاده از این تجهیزات با تاثیرات مثبت متعددی بر افزایش بازدهی زمین های کشاورزی و باغات همراه است.

لوله پلی اتیلن:

لوله پلی اتیلنپرکاربردترین و پر استفاده ترین لوله ای است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها به 2 تقسیم می‌شوند که هر نوع کاربردهای خاص خود را دارد.

 

1-لوله پلی اتیلن تک جداره

2-لوله پلی اتیلن دو حداره کاروگیت

کاربرد اتصالات لوله پلی اتیلن

اتصالات لوله پلی اتیلن چیست؟

اتصالات پلی اتیلن به تجهیزاتی گفته می‌ شود که در خطوط لوله کشی و تاسیسات در صنایع مختلف به منظور تغییر زاویه مسیر جریان سیال، تغییر قطر خط لوله کشی، تغییر در میزان دبی جریان و اتصال لوله‌ ها به یک دیگر مورد استفاده قرار می ‌گیرند

.  ویژگی های اتصالات لوله پلی اتیلن

مقاومت در برابر اشعه فرابنفش خورشیدی – اتصالات بدون نشت -انعطاف پذیری بالا -مقاومت در برابر فشار و ضربه  – مقاومت در برابر فرسودگی-مقاومت در برابر ارتعاشات ناشی از زمین لرزه- وزن سبک- حمل و نقل آسان- نصب سریع و راحت- عدم رسوب گیری- مقاومت در برابر زنگ زدگی–طول عمر بالا (تا۵۰سال)- عدم رسوب گیری-مقاوت در برابر سرما و گرمای شدید -مقاومت در برابر خوردگی -مقاومت در برابر مواد شیمیایی

مزایای لوله پلی اتیلن

خصوصیات و ویژگی‌های لوله پلی اتیلن باعث شده است که در صنعت به شدت طرفدار پیدا کند و روز به روز استفاده از آن افزایش یابد. انعطاف پذیری بالای این لوله موجب می‌گردد در هزینه‌های نصب صرفه جویی شود و نگهداری از آن خیلی راحت و آسان باشد.

در ساخت لوله‌های پلی اتیلن از فناوری بدون ترانشه استفاده می‌شود. این فناوری باعث می‌شود لوله‌ها در زیر زمین سوراخ نشوند و آسیب نبینند، همچنین برای مردم و محیط زیست خطری ایجاد نشود. استفاده از این لوله کاربردی نیز باعث می‌شود نیاز به اتصالات پیچیده و مکانیکی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

ارائه انواع تجهیزات و لوازم مورد استفاده در آبیاری زمین های زراعی یکی از خدماتی است کهیامور تجهیز در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. در صورتی که قصد تهیه نوار تیپآبیاری، استخر پلیمریکشاورزی و دیگر تجهیزات آبیاری یا ذخیره سازی آب را دارید می توانید از طریق تماس با ما نسبت به سفارش و خرید این تجهیزات اقدام کنید.

آدرس: تبریز آزادگان شرقی سراب خیابان مطهری شمالی جنب جهاد کشاورزی پلاک 482

  • https://yamurtajhiz.ir/     https://yamurtajhiz.com آدرس سایت :

شماره تماس:09144313700- 04143212138

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.