تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 ژانویه 2021 - 5:30
کد خبر : 24432

یوتیوب در سه سال گذشته ۳۰ میلیارد دلار به کاربران پرداخت کرده است

یوتیوب در سه سال گذشته ۳۰ میلیارد دلار به کاربران پرداخت کرده است

یوتیوب در سه سال گذش..

یوتیوب در سه سال گذشته ۳۰ میلیارد دلار به کاربران پرداخت کرده است

با استناد به نامه‌ای جدید که توسط سوزان ووجتسکی (Susan Wojcicki) مدیر ارشد یوتیوب منتشر شده، این سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو در سه سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد دلار به سازندگان محتوا، هنرمندان و سازمان‌ دهندگان رسانه پرداخت کرده است.

در نامه یادشده خطاب به سازندگان به رشد یوتیوب اشاره شده است. تعداد کانال‌های جدیدی که به برنامه همکاری (Partner Program) این سرویس پیوسته‌اند که به سازندگان اجازه می‌دهد از راه تبلیغ کسب درآمد کنند، نسبت به سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است. با استناد به گزارشی از آکسفورد، یوتیوب همچنین در ۲۰۱۹ مبلغی در حدود ۱۶ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا کمک کرده است که با ۳۴۵,۰۰۰ کار تمام وقت برابری می‌کند.

نامه مورد بحث همچنین به کاری که گروه یوتیوب در پیش رو دارد تمرکز کرده است. این کار ایجاد شفافیت است، خصوصاً زمانی که با محتواها برخورد می‌شود و دلارهای حاصل از تبلیغات دغدغه است. ووجتسکی به این نکته اشاره می‌کند که:

در مقیاسی که ما در آن فعالیت می‌کنیم، همگام بودن با تغییراتی که در خط‌مشی‌های اجتماعی صورت می‌گیرد برای سازندگان سخت است.

در نامه ووجتسکی ادعا می‌شود که یوتیوب خواستار تعامل بهتر با تغییرات اجتماعی است تا از برخورد با کانال‌ها جلوگیری شود. اگر در یک بازه ۹۰ روزه با یک کانال سه بار برخورد شود، آن کانال به‌صورت کامل بسته خواهد شد.

ووجتسکی می‌نویسد:

در ماه دسامبر من با چارلی وایت (Charlie White) از کانال penguinz0 گفتگو کردم، زمانی که به‌ خاطر یک سیاست جدید سرویس و به دلیل محتوای یکی از ویدئوهای قدیمی با کانال او برخورد شده بود. ما می‌دانیم که دیگر سازندگان نیز با چنین موقعیت ناامیدکننده‌ای روبه‌رو شده‌اند.

مثالی که می‌توان به آن اشاره کرد بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روی داد، جایی که یوتیوب تصمیم گرفت هر ویدئو‌ای که درباره تقلب در رأی‌ها اطلاعات نادرست منتشر می‌کند را تحریم و از پخش آن جلوگیری کند. این سیاست جدید در ماه دسامبر اجرایی شد، اما این سرویس اشتراک‌گذاری به کاربران خود مدت زمانی را مهلت داد تا مطمئن شوند هیچ‌کدام از ویدئوهای آنها با سیاست‌های جدید در تضاد نیست.

مقامات مسئول یوتیوب همچنین با فشاری روزافزون برای انجام بهتر نظارت بر سایت و جلوگیری از پخش اطلاعات نادرست روبه‌رو شده‌اند. در حال حاضر یوتیوب تمرکز خود را روی اطلاعات نادرست مربوط به واکسیناسیون گذاشته است. ووجتسکی در این رابطه می‌گوید:

ما همواره در تلاش هستیم بین باز بودن فضا و مسئولیتی که راهبرد‌های دولت‌های مختلف در سراسر جهان بر روی دوش ما می‌گذارد، تعادل ایجاد کنیم.

بخش دیگری که نامه مورد بحث روی آن تمرکز دارد قوانین است. تغییرات صورت‌ گرفته در بخشنامه ۲۳۰ یکی از موضوعاتی است که به بحث داغ سیاست‌های فناوری بدل شده است. این قانون جدید به سرویس‌های رسانه‌ای مانند یوتیوب، فیس‌بوک و توییتر اجازه می‌دهد بدون مسئول بودن در قبال محتوایی که کاربران منتشر می‌کنند، فعالیت کنند. ووجتسکی از بخش‌نامه ۲۳۰ به‌عنوان اقدامی یاد می‌کند که یوتیوب اجازه می‌دهد در فضایی باز از اینترنت حجم بسیار زیادی از محتوا را منتشر کند و در مواقع لزوم نیز اقدامات ضروری را صورت دهد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.