تاریخ انتشار : جمعه 21 می 2021 - 9:00
کد خبر : 41724

یک سال پس از گزارش آزار جنسی در یوبی سافت: هیچ تغییری دیده نمی‌شود!

یک سال پس از گزارش آزار جنسی در یوبی سافت: هیچ تغییری دیده نمی‌شود!

سال گذشته بود که موجی از گزارش‌ها در مورد آزار جنسی و محیط سمی در سراسر استودیوها و دپارتمان‌های شرکت یوبی سافت گزارش شد. کارمندان مختلفی از تجربه آزار جنسی و الفاظ ناخوشایند و نادرست از سوی مدیران ار..

سال گذشته بود که موجی از گزارش‌ها در مورد آزار جنسی و محیط سمی در سراسر استودیوها و دپارتمان‌های شرکت یوبی سافت گزارش شد. کارمندان مختلفی از تجربه آزار جنسی و الفاظ ناخوشایند و نادرست از سوی مدیران ارشد این کمپانی فرانسوی صحبت کردند و پس‌ازآن بود که تعدادی از مدیران و کارگردان‌های بازی ازجمله کارگردان بازی Assassin’s Creed Valhalla از کار برکنار شدند. حالا باگذشت بیش از یک سال از وقایع ناخوشایند، گزارش‌های جدید از عدم‌تغییر جو یوبی سافت خبر می‌دهند.

گزارش خبری تازه‌ای از نشریه Le Télégramme فرانسه که به نقل از اتحادیه توسعه‌دهندگان و شاغلان بازی‌های ویدیویی منتشرشده، نشان می‌دهد که تغییر خاصی درروند سابق ایجاد نشده است. بسیاری از متهمان هنوز در پست قبلی خود به کار ادامه می‌دهند و فضای سمی موجود در استودیوها هم همچنان پابرجاست و تغییری در این زمینه ایجاد نشده است. برای نمونه Florent Castelnérac مدیر استودیو Nadeo هنوز به کارش ادامه می‌دهد و این در حالی است که وی متهم به رفتار نادرست و قلدری با کارمندان شده است.

Hugues Ricour، مدیر سابق استودیو سنگاپور یوبی سافت، فرد دیگری است که علا رغم قول مدیرعامل شرکت مبنی بر اخراج وی، هنوز به کارش در شرکت ادامه می‌دهد. اگر نگاهی به پروفایل Linkedin وی بیندازیم، می‌بینیم که او تا ماه فوریه همچنان به کار در پست قبلی مشغول بوده است اما بعدها به دفتر اصلی شرکت در پاریس منتقل‌شده و مدیریت بخش تولید بازی هم به او اعطاشده است. این در حالی است که قول اخراج چنین فردی داده‌شده بود. یوبی سافت سال گذشته در بیانیه ای، قول تغییرات بزرگ را داده بود.

ادامه روند سابق با مدیران جدید

Le Télégramme در ادامه از عدم‌تغییر فضای استودیوهای کانادایی یوبی سافت گفته است. یانیس مالات، مدیر سابق استودیو پس از انتشار گزارش‌های آزار جنسی از استودیو کنار رفت و کریستف درنس به‌جای او گمارده شده اما تغییری درروند قبلی ایجاد نشده است. مدیر بخش مدیریت انسانی همان ابتدا به صورت لفظی از پست خود کناره‌گیری کرد اما همچنان به کار خود ادامه می‌داد و اخیراً هم پست تازه‌ای در یوبی سافت دریافت کرده است.

این نشریه فرانسوی در ادامه تلاش یوبی سافت به‌منظور اصلاح روند فعلی را بی‌نتیجه دانسته و باور دارد مدیران جدید تأثیر روی تغییر فضا نداشته‌اند و تنها به دنبال حفظ برند یوبی سافت و محافظت از مدیران ارشد هستند که علا رغم اخراج، همچنان در شرکت باقی‌مانده‌اند. اخیراً برنامه جامعی به‌منظور آموزش مدیران و کارمندان یوبی سافت تدارک دیده‌شده تا فرهنگ سمی موجود اصلاح شود اما مدیران ارشد همچنان بهایی به قول‌های سال قبل نمی‌دهند و هیچ‌گونه تغییر بزرگی درزمینه‌ی استخدام بیشتر کارمندان زن و ایجاد تنوع نژادی دیده نمی‌شود.

سخنگوی یوبی سافت در جواب به درخواست GamesIndustry.biz مبنی بر روشن گری در مورد گزارش منتشرشده، از برنامه‌های جدید به‌منظور «ایجاد یک فضای امن و محترمانه» صحبت کرده اما چنین فضایی فعلاً در هیچ دپارتمانی دیده نمی‌شود. مدیران این شرکت فرانسوی، از انتخاب شخصیت اصلی زن برای بازی Assassin’s Creed هم جلوگیری کرده اند و باور داشته اند که یک زن نمی تواند شخصیت اصلی باشد! نظر شما چیست؟

منبع: IGN

نوشته یک سال پس از گزارش آزار جنسی در یوبی سافت: هیچ تغییری دیده نمی‌شود! اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.