تاریخ انتشار : یکشنبه 10 ژانویه 2021 - 10:30
کد خبر : 3114

۲۵۵ میلیون گوشی کارکرده در ۲۰۲۰ در جهان فروخته شده است

۲۵۵ میلیون گوشی کارکرده در ۲۰۲۰ در جهان فروخته شده است

۲۵۵ میلیون گوشی کارک..

۲۵۵ میلیون گوشی کارکرده در ۲۰۲۰ در جهان فروخته شده است

بنا بر گزارشی جدید، فروش در بازار گوشی‌های کارکرده در سال ۲۰۲۰ از ۲۲۵ میلیون واحد عبور کرده است. این اتفاق باعث رشدی چشمگیر نسبت سال ۲۰۱۹ می‌شود، حتی با وجود افتی که به‌صورت کلی در بازار گوشی هوشمند رخ داده است.

با استناد به مشاهدات مؤسسه IDC، انتظار می‌رود فروش جهانی گوشی‌های کارکرده چیزی در حدود ۲۲۵٫۴ میلیون دستگاه باشد که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایشی ۹٫۲ درصدی به‌حساب می‌آید. افزون بر این، IDC پیش‌بینی می‌کند که در طی سال‌های پیش رو این عدد بزرگ‌تر شده و در ۲۰۲۴ به ۳۵۱٫۶ میلیون واحد برسد. در این گزارش علاوه بر گوشی‌های کارکرده، گوشی‌های تعمیر شده نیز در نظر گرفته شده است.

بنا بر گزارش IDC، بخش بزرگی از این رشد را مربوط به افزایش محبوب فرآیندهای تعویض می‌داند. به عبارت دیگر، مشتریان تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند تا با تعویض گوشی‌های هوشمند خود، هزینه یک دستگاه جدید را مدیریت کنند. با وجود رشد در بازار مورد بحث، IDC بر این باور است که تعداد فروش از میزانی که پیش‌تر برای این بازار انتظار می‌رفت کمتر است. اگرچه بازار گوشی‌های کارکرده از بازار دستگاه‌های نو عملکرد بهتری داشته، اما به عقیده IDC هنوز هم کاهشی ۶٫۴ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بوده است.

انتونی اسکارسلا (Anthony Scarsella) مدیر بخش تحقیق مؤسسه IDC بیان می‌کند که «برخلاف افتی که اخیراً در بازار گوشی‌های هوشمند نو رخ داده است و همچنین رشد کوچکی که برای فروش‌ آنها در طی چند سال پیش رو پیش‌بینی می‌شود در بازار گوشی‌های کارکرده سراسر جهان نشانه‌ای از افت و کاهش دیده نمی‌شود. دستگاه‌های کارکرده و تعمیر شده همچنان خود را به‌عنوان جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای برای مشتریان و تجارت‌هایی معرفی می‌کنند که به دنبال صرفه‌جوی در هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید هستند».

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.