تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 مارس 2022 - 11:18
کد خبر : 504059

اندروید 13 از قابلیت فعال شدن حالت تاریک به صورت خودکار پشتیبانی خواهد کرد

اندروید 13 از قابلیت فعال شدن حالت تاریک به صورت خودکار پشتیبانی خواهد کرد

اندروید 13 از قابلیت فعال شدن حالت تاریک به صورت خودکار پشتیبانی خواهد کرد گوگل به زودی عرضه‌ی نسخه‌ی بتای اندروید 13 را آغاز خواهد کرد و بر اساس اطلاعات پلتفرم Esper، این سیستم‌عامل قابلیت فعال‌شدن ح..

اندروید 13 از قابلیت فعال شدن حالت تاریک به صورت خودکار پشتیبانی خواهد کرد

گوگل به زودی عرضه‌ی نسخه‌ی بتای اندروید 13 را آغاز خواهد کرد و بر اساس اطلاعات پلتفرم Esper، این سیستم‌عامل قابلیت فعال‌شدن حالت تاریک در ساعات خواب را ارائه خواهد داد. ساعت خواب کاربران بر اساس تنظیمات ایجادشده در اپلیکیشن Digital Wellbeing مشخص خواهد شد.

قابلیت حالت تاریک، رنگ پس‌زمینه‌ی تصویر را از سفید به سیاه و رنگ متن را از سیاه به سفید تغییر داده و موجب کاهش مصرف باتری در گوشی‌های با نمایشگر امولد می‌شود. علت این موضوع، عدم نیاز نمایشگرهای امولد به نور پس‌زمینه برای ایجاد حالت تاریک است و از این رو هنگام استفاده از این قابلیت، بسیاری از پیکسل‌های نمایشگر خاموش می‌شوند. همین موضوع نیز علت تغییر تم برخی از گوشی‌ها به تم تاریک هنگام استفاده از حالت ذخیره‌ی انرژی است.

اندروید 13

در حال حاضر این قابلیت تنها در دسترس کاربران نسخه‌ی دوم پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. در صورتی که این قابلیت در نسخه‌ی نهایی عرضه شود، کاربران می‌توانند زمان فعال‌شدن آن را تنظیم کنند و یا اجازه دهند تا گوشی به‌طور خودکار در ساعات خواب از حالت تاریک استفاده کند.

نظر شما در مورد سیستم‌عامل اندروید چیست؟ به‌نظر شما گوگل باید چه قابلیت‌هایی را به اندروید 13 اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.