تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 آگوست 2021 - 5:32
کد خبر : 43946

تحلیل قیمت آلت کوین‌ها؛ چقدر با فصل آلت کوین‌ها فاصله داریم؟

تحلیل قیمت آلت کوین‌ها؛ چقدر با فصل آلت کوین‌ها فاصله داریم؟

فصل آلت کوین‌ها یا آلت سیزن، از محبوبیت بسیاری نزد معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال برخوردار است. این فصل به فازی از بازار اطلاق می‌شود که قیمت آلت کوین‌ها پس از کندشدن روند صعودی قیمت بیت کوین با رشد..

فصل آلت کوین‌ها یا آلت سیزن، از محبوبیت بسیاری نزد معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال برخوردار است. این فصل به فازی از بازار اطلاق می‌شود که قیمت آلت کوین‌ها پس از کندشدن روند صعودی قیمت بیت کوین با رشدی شدید همراه می‌شود. در فصل آلت کوین‌ها، سهم جداگانه هر آلت کوین و مجموع سهم این ارزهای دیجیتال از بازار بیشتر می‌شود.

به گزارش نیوز‌بی‌تی‌سی، با بیشتر شدن سهم آلت کوین‌ها از بازار، قیمت آنها هم رفته‌رفته افزایش پیدا می‌کند. یکی از ویژگی‌های آلت سیزن را می‌توان رشد همزمان بخش بزرگی از این بازار دانست. در این میان، اتریوم نقش پرچم‌دار را ایفا می‌کند و عموماً اولین ارزی است که روند صعودی گسترده خود را آغاز می‌کند.

با آغاز فصل آلت کوین‌ها، همبستگی نوسانات قیمت آلت کوین‌ها و بیت کوین کمتر می‌شود. به‌عبارت دیگر، قیمت آلت کوین‌ها به‌شکلی مستقل از بیت کوین نوسان می‌کند. در حال حاضر شاخص‌های مختلف نشان می‌دهد که احتمال آغاز فصل آلت کوین‌ها در آینده وجود دارد.

کاهش سلطه بیت کوین بر بازار

همان‌طور که می‌دانید، بیت کوین مدت‌هاست بیشترین سلطه بر بازار ارزهای دیجیتال را دارد. در طول این سال‌ها، همزمان با عرضه ارزهای دیجیتال تازه نظیر اتریوم، جذابیت آنها میان سرمایه‌گذاران بیشتر شده و این مسئله سهم بیت کوین از بازار را کاهش داده است. در ابتدا بیت کوین سهمی ۹۵ درصدی از بازار را در اختیار داشت و این میزان در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد است.

نمودار سلطه بیت کوین بر بازار

سلطه اتریوم بعد از هر روند صعودی بازار، بیشتر می‌شود. دیگر آلت کوین‌ها هم در مجموع حالا بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار آلت کوین‌ها را در اختیار دارند و همین مسئله آنها را در موقعیت قابل‌قبولی قرار می‌دهد.

سلطه اتریوم در بازار در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد است؛ این یعنی حدود نیمی از سلطه بیت کوین. می‌توان گفت که چنین شرایطی باعث می‌شود قیمت آلت کوین‌ها با استقلال بیشتری از بازار بیت کوین نوسان کند.

الگوی کنج صعودی شکسته‌شده نشان می دهد که سلطه فعلی بیت کوین بر بازار به‌سمتی حرکت می‌کند که به‌زودی باید منتظر رسیدن دوباره آن به بالای ۵۰ درصد باشیم. پس از این اتفاق به احتمال زیاد شاهد سقوط نرخ سلطه بیت کوین خواهیم بود. کاهش نرخ سلطه بیت کوین راه را برای صعود آلت کوین‌ها هموار می‌کند و باعث می‌شود سهم آنها از بازار بیشتر شود. می‌توان گفت که همزمان با حرکت نزولی بیت کوین، احتمال انفجار قیمت آلت کوین‌ها وجود خواهد داشت.

آلت کوین‌ها و صعود

قیمت آلت کوین‌ها تا به اینجا جهش خوبی را تجربه کرده است. نکته پراهمیت اینجاست که رالی اخیر به بیت کوین محدود نشده بود. همه آلت کوین‌ها روزانه صعودهای بسیار قابل‌توجهی داشتند که در برخی موارد رکوردشکن هم بود. از جمله این صعودها می‌توان به افزایش‌های ۱۵ درصدی آلت کوین‌های شاخص در ۲۴ ساعت اشاره کرد.

افزایش سلطه بازار آلت کوین‌ها یعنی افزایش قیمت آنها و این افزایش قیمت معمولاً بسیار بیشتر از افزایش قیمت بیت کوین در روند مشابه است. سرمایه‌گذاران همیشه به‌دنبال فرصت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری هستند. برخی از آنها از رشد بیت کوین جا می‌مانند و به آلت کوین‌ها به چشم قایق نجات نگاه می‌کنند؛ در نتیجه، آنها به‌دنبال آلت کوینی می‌گردند که بتواند همانند بیت کوین سود قابل‌توجهی برایشان به همراه داشته باشد.

یکی از عوامل اصلی افزایش شدید بسیاری از آلت کوین‌ها را می‌توان علاقه به جستجو و پیداکردن بیت کوینِ بعدی بازار دانست. به‌علاوه، ظهور فناوری‌های تازه و استفاده از آلت کوین‌های تازه در این فناوری‌ها، باعث شده تا سرمایه‌گذاران با تکیه بر ارزش فناوری‌ها، پولشان را در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

تحلیل قیمت آلت کوین‌ها؛ چقدر با فصل آلت کوین‌ها فاصله داریم؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • آیا نوسان قیمت بیت کوین به رشد شدید آلت کوین‌ها منجر می‌شود؟
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • ۳ دلیل که نباید به این زودی‌ها منتظر رشد آلت کوین‌ها بمانید
  • تحلیل قیمت لایت کوین؛ آیا انفجار قیمتی در راه است؟

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.