تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دسامبر 2021 - 6:34
کد خبر : 501660

تحلیل قیمت بیت کوین: روند نزولی تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟

تحلیل قیمت بیت کوین: روند نزولی تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟

قیمت بیت کوین از اوایل نوامبر (آبان) به‌صورت پله‌ای کاهش یافته است و روز گذشته هم خریداران موفق نشدند از مقاومت ۴۸,۵۰۰ دلاری عبور کند. با این حال ممکن است این روند با رسیدن به حمایت ۴۵,۵۰۰ دلاری متوقف..

قیمت بیت کوین از اوایل نوامبر (آبان) به‌صورت پله‌ای کاهش یافته است و روز گذشته هم خریداران موفق نشدند از مقاومت ۴۸,۵۰۰ دلاری عبور کند. با این حال ممکن است این روند با رسیدن به حمایت ۴۵,۵۰۰ دلاری متوقف شود.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین روز گذشته روند بازیابی قیمت را از بالای ۴۶,۵۰۰ دلار آغاز کرد و توانست مقاومت ۴۸,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد، با این حال خریداران در عبور از ۴۸,۲۰۰ دلار ناموفق بودند.

اوج قیمتی روز گذشته در نزدیکی ۴۸,۲۸۹ دلار شکل گرفته است و در حال حاضر قیمت به سطوح پایین‌تر از آن سقوط کرده است. قیمت اکنون پایین‌تر از ۴۸,۰۰۰ دلار، میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی قرار دارد. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۴۵,۵۲۰ دلار تا اوج ۴۸,۲۸۹ دلاری تنظیم شده است.

اگر در ادامه روند بازار صعودی شود، نزدیک‌ترین مقاومت در محدوده ۴۷,۰۰۰ دلار است و پس از آن میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته و سطح ۴۷,۲۰۰ دلار به‌عنوان مقاومت‌های کلیدی پیش روی قیمت عمل خواهند کرد. در نزدیکی سطح ۴۷,۲۰۰ دلار یک مقاومت دیگر هم دیده می‌شود که مربوط به خط روند نزولی روی نمودار است.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

مقاومت کلیدی بعدی در محدوده ۴۷,۵۰۰ دلار قرار گرفته دارد و عبور از این سطح می‌تواند راه را برای ادامه روند صعودی تا ۴۸,۵۰۰ دلار هموار کند، ضمن اینکه احتمال عبور از ۴۸,۵۰۰ دلار هم در کوتاه‌مدت وجود دارد.

اگر خریداران در ادامه نتوانند مقاومت ۴۷,۵۰۰ دلاری را پشت سر بگذارند، ممکن است قیمت سقوط عمیق‌تری را تجربه کند. در این صورت نزدیک‌ترین حمایت در محدوده ۴۶,۵۰۰ دلار و سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی خواهد بود.

شکسته‌شدن مقاومت ۴۶,۵۰۰ دلاری می‌تواند با سقوط به ۴۵,۵۰۰ دلار همراه باشد و پس از آن ۴۵,۰۰۰ دلار به‌عنوان مقاومت کلیدی پیش روی قیمت عمل خواهد کرد. اگر مقاومت ۴۵,۰۰۰ دلاری هم در ادامه شکسته شود، ممکن است قیمت تا ۴۳,۲۰۰ دلار سقوط کند.

شاخص مکدی (MACD)، به‌آرامی در حال ورود به محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم زیر سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۴۶,۵۰۰ و ۴۵,۵۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۴۷,۲۰۰، ۴۷,۵۰۰ و ۴۸,۵۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

تحلیل قیمت بیت کوین: روند نزولی تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • تحلیل‌گر مشهور: شاهد «طبیعی‌ترین» رشد قیمت بیت کوین بودیم؛ اصلاح شدیدی رخ نخواهد داد
  • تحلیل قیمت بیت کوین؛ بازار وارد فاز «صبر کن و بببین» شده است
  • تحلیل قیمت بیت کوین؛ حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش روی بیت کوین چیست؟
  • تحلیل قیمت بیت کوین؛ سقوط بیشتر یا تداوم روند صعودی؟
  • تحلیل قیمت بیت کوین؛ حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین کجاست؟

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.