تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 سپتامبر 2021 - 8:30
کد خبر : 44485

تحلیل قیمت پولکادات؛ شاخص‌ها از جهش بیشتر خبر می‌دهند

تحلیل قیمت پولکادات؛ شاخص‌ها از جهش بیشتر خبر می‌دهند

قیمت پولکادات در ۳۰ روز گذشته رشد قابل توجهی داشته است و توانسته خود را به نزدیکی اوج تاریخی قبلی برساند. کارشناسان معتقدند که توسعه اکوسیستم این ارز دیجیتال و شرایط بازارهای مشتقه نشان از ادامه این ر..

قیمت پولکادات در ۳۰ روز گذشته رشد قابل توجهی داشته است و توانسته خود را به نزدیکی اوج تاریخی قبلی برساند. کارشناسان معتقدند که توسعه اکوسیستم این ارز دیجیتال و شرایط بازارهای مشتقه نشان از ادامه این روند صعودی دارد.

به گزارش کوین تلگراف، رشد ۲۵۶ درصدی قیمت پولکادات در ۵۶ روز گذشته بسیار خیره‌کننده بوده است. در حال حاضر قیمت پلوکادات ۲۳ درصد با اوج تاریخی ۴۹.۸۰ دلاری قبلی فاصله دارد، با این حال ارزش بازار ۳۹ میلیارد دلاری این ارز دیجیتال با رشد ۶۶ درصدی که در ۳۰ روز گذشته داشته، در مقایسه با اتریوم از عملکرد بهتری برخوردار بوده است.

نمودار قیمت پولکادات (نمای ۶ ساعته بازار پولکادات/ تتر)

پولکادات بلاک چین‌های مستقلی را که ویژه برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی شده‌‌اند از طریق یک شبکه واحد به یکدیگر متصل کرده است. این بلاک چین‌های مستقل با نام پاراچین (Parachain) شناخته می‌شوند. این پروژه که بیشتر تمرکز آن بر مسئله مقیاس‌پذیری است، تراکنش‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و آنها را به صورت موازی در پاراچین‌ها پردازش می‌کند. این ساختار شبیه به همان چیزیست که قرار است در نسخه دوم اتریوم شاهد آن باشیم.

پولکادات در واقع مجموعه‌ای از پاراچین‌هاست که از طریق یک پلتفرم مرکزی به نام ریلِی چین (Relay Chain) به یکدیگر متصل شده‌اند. این لایه مرکزی امنیت شبکه را تأمین کرده و اجماع، قطعیت و رأی‌گیری‌های شبکه را مدیریت می‌کند.

برای حمایت از راه‌اندازی پاراچین‌ها، کاربران می‌توانند از طریق قفل‌کردن توکن‌های دات (DOT) به پروژه‌های موردنظر خود رأی دهند. شبکه کوساما (Kusama) که با کپی‌برداری از پولکادات طراحی شده، اخیراً در حال برگزاری مزایده برای فروش اسلات‌های (Slot) خود است. انتظار می‌رود که پولکادات هم طی چند ماه آینده همین روند را در پیش بگیرد.

تراکنش‌های شبکه پولکادات، به‌صورت موازی روی پاراچین‌ها اجرا شده و در بازه‌های زمانی مشخصی روی ریلِی‌چین ثبت می‌شوند. هریک از این بازه‌های زمانی مشخص یک «اسلات» نامیده می‌شود و هر پاراچین اسلات مخصوص به خود را روی ریلِی‌چین در اختیار دارد.

همچنین بخوانید: پولکادات چیست؟ همه چیز درباره اینترنت بلاک چین‌ها

افزایش همکاری پولکادات و برنامه‌های غیرمتمرکز

اکوسیستم پولکادات پیوسته در حال رشد است. در تاریخ ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) ساب کوئری (SubQuery) که یک پلتفرم جمع‌آوری داده غیرمتمرکز است، توانست برای ساخت اولین لایه جمع‌آوری داده در شبکه پولکادات سرمایه‌ای ۹ میلیون دلاری جذب کند.

پاراچین مون بیم (Moonbeam) نمونه دیگری از این همکاری‌هاست که توکن‌هایی را با استفاده از ابزار توسعه ساب استریت (Substrate) پولکادات در شبکه این ارز دیجیتال عرضه کرده است. این توکن‌های می‌توانند به راحتی به شبکه اتریوم و آدرس‌های مربوط به قراردادهای هوشمند فرستاده شوند. تیم توسعه مون بین در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) اعلام کرد که در حال همکاری با پلتفرم لیدو (Lido) است. لیدو یک پروتکل مشتقه غیرمتمرکز برای سهام‌گذاری و تزریق نقدینگی است که اخیراً در شبکه اتریوم و ترا (Terra) راه‌اندازی شده است.

جدیدترین پروتکلی که با پولکادات همکاری کرده، صرافی غیرمتمرکز دی ترید (dTrade) است. دی ترید پس از آن که در ماه مه (اردیبهشت) سال جاری در مرحله تأمین سرمایه اولیه ۶.۴ میلیون دلار منابع مالی جمع‌آوری کرد، توانست برای بازارساز خودکار خود ۲۲.۸ میلیون دلار دیگر سرمایه جذب کند. این بازارساز خودکار طراحی شده است تا بتواند «استخر نقدینگی عمیقی» ایجاد کند و توسط برترین بازارسازهای ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود. استخر نقدینگی مکانی برای تجمیع توکن‌ها در صرافی‌‌های غیرمتمرکز است که نقدینگی لازم برای انجام معاملات را فراهم می‌کند.

داده‌های بازارهای مشتقه از جهش بیشتر قیمت خبر می‌دهند

تحلیل‌گران تکنیکال می‌توانند به سرعت قیمت مورد انتظار را پیش‌بینی کنند، اما سرمایه‌گذاران باید داده‌های مربوط به بازارهای مشتقه را هم مورد بررسی قرار دهند. برای مثال، نبود پریمیوم (Premium) برای قراردادهای آتی به این معنی است که سرمایه‌گذارن نمی‌توانند به راحتی با استفاده از اهرم‌های معاملاتی موقعیت‌های صعودی ایجاد کنند. گفتنی است که پریمیوم اختلاف قیمت قراردادهای آتی و بازارهای آنی را اندازه‌گیری می‌کند.

نمودار حجم کل قراردادهای آتی باز پولکادات

حجم قراردادهای آتی باز پولکادات در طول ۳۰ روز گذشته از ۳۶۰ میلیون دلار به ۶۸۵ میلیون دلار رسیده است. منظور از قرارداد‌های آتی باز، آن دسته قرار‌داد‌های آتی است که هنوز تسویه نشده‌اند. رشد حجم قراردادهای آتی باز پولکادات موضوع مثبتی است چراکه نشان می‌دهد معامله‌گرانی که از اهرم استفاده می‌کنند تمایل دارند موقعیت‌های معاملاتی لانگ (خرید) خود را در جریان روند صعودی بازار حفظ کنند.

در بازار قراردادهای آتی حجم موقعیت‌های لانگ (خرید) و شورت (فروش) همواره مطابقت دارند، اما اهرم آنها با یکدیگر متفاوت است. نبود تعادل نهایی در نرخ تأمین سرمایه (Funding Rate) مشاهده می‌شود و در بازارهای مشتقه هرکدام از طرفین معامله برای تعدیل ریسک سرمایه‌گذاری از اهرم‌های بیشتری استفاده می‌کنند.

اصطلاح نرخ تأمین سرمایه در بازار قراردادهای آتی به مقدار کارمزدی اشاره دارد که دارندگان قراردادهای لانگ (آنهایی که معتقدند قیمت افزایش پیدا می‌کند) و دارندگان قراردادهای شورت (آنهایی که معتقدند قیمت کاهش پیدا می‌کند) باید به یکدیگر پرداخت کنند تا بازار در تعادل باشد.

توسعه پایدار پولکادات محرک نهایی قیمت خواهد بود

در اولین هفته از ماه سپتامبر (شهریور) بازار وارد فاز خوش‌بینی می‌شود چراکه در آن زمان نرخ تأمین سرمایه ۸ ساعته به ۰.۱۰ درصد رسیده بود. این رقم معادل نرخ تأمین سرمایه هفتگی ۲.۱ درصد است. با این حال شرایط ابتدای هفته با سقوط ۳۵ درصدی قیمت در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) تغییر کرد.

نرخ تأمین سرمایه ۸ ساعته قراردادهای آتی پولکادات

شاید به نظر برسد که کف قیمتی ۲۲.۷۰ دلاری که هفته گذشته شاهد آن بودیم تأثیری بر روند صعودی اخیر ندارد، چراکه اکنون پولکادات با قیمتی حدود ۳۶ دلار معامله می‌شود. با این حال تمایل سرمایه‌گذاران برای بازکردن موقعیت‌های معاملاتی اهرم‌دار لانگ، از زمان سقوط هفته گذشته تاکنون هنوز بازیابی نشده است.

محتمل‌ترین سناریو برای پولکادات مربوط به نیمه پر لیوان است که در آن اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران با توسعه بیشتر این پروژه افزایش می‌یابد.

تحلیل قیمت پولکادات؛ شاخص‌ها از جهش بیشتر خبر می‌دهند

در این باره بیشتر بخوانید

  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.