تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مارس 2022 - 7:31
کد خبر : 503326

جهش بیت کوین به ۴۲هزار دلار پس از لورفتن فرمان اجرایی بایدن

جهش بیت کوین به ۴۲هزار دلار پس از لورفتن فرمان اجرایی بایدن

جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در ساعات ابتدایی امروز، به اشتباه بیانیه را در رابطه با جزئیات فرمان اجرایی جو بایدن که به ارزهای دیجیتال مربوط است، منتشر کرد. آن‌طور که از بیانیه یلن..

جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در ساعات ابتدایی امروز، به اشتباه بیانیه را در رابطه با جزئیات فرمان اجرایی جو بایدن که به ارزهای دیجیتال مربوط است، منتشر کرد. آن‌طور که از بیانیه یلن پیداست، دولت آمریکا و شخص رئیس‌جمهور، رویکرد مثبتی نسبت به ارزهای دیجیتال دارند.

به گزارش کوین دسک، صبح امروز، پس از آنکه جانت یلن به اشتباه برخی از جزئیات مربوط به متن فرمان اجرایی مرتبط با ارزهای دیجیتالِ بایدن را منتشر کرد، قیمت بیت کوین حدود ۸ درصد رشد کرد و به‌دنبال آن قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافت. آن‌طور که از اطلاعات لورفته در وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا پیداست، بایدن در فرمان اجرایی خود به‌دنبال قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال به شکلی است که به نفع شهروندان آمریکایی، کاربران و کسب‌وکارهای فعال در این حوزه باشد.

یلن در این بیانیه اعلام کرده بود:

فرمان اجرایی رئیس‌جمهور بایدن از نوآوری‌هایی که با «مسئولیت‌پذیری» همراه هستند حمایت خواهد کرد، چراکه این اقدام سیاست‌ دستگاه‌های مختلف ایالات را [در برخورد با ارزهای دیجیتال] یک‌پارچه می‌کند.

یلن ادامه داد:

طبق متن فرمان اجرایی رئیس‌جمهور، وزارت خزانه‌داری موظف شده است که با همکاری دیگر سازمان‌های دولتی، گزارشی در رابطه با آینده پول و سیستم‌های پرداختی ارائه کند.

بلافاصله پس از لورفتن متن این بیانیه، بیت کوین جهشی ۸ درصدی را تجربه کرد و در بالاترین سطح به ۴۱٬۹۰۰ دلار رسید. سایر ارزهای مطرح بازار ازجمله اتریوم، سولانا و لونا هم جهش‌های مشابهی داشته‌اند.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار؛ جهش مربوط به لحظه لورفتن جزئیات فرمان اجرایی بایدن.

کامرون وینکلواس (Cameron Winklevoss)، بنیان‌گذار صرافی جمینای (Gemini) و یکی از مشهورترین چهره‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال، در توییتر خود نوشته است:

آن‌طور که [از بیانیه یلن] پیداست، بایدن در این فرمان اجرایی نگاه مثبتی به ارزهای دیجیتال دارد و به‌دنبال هماهنگی بیشتر و رویکردی همه‌جانبه در سیاست‌گذاری ارزهای دیجیتال است؛ به‌گونه‌ای که از نوآوری‌های همراه با مسئولیت‌پذیری، حمایت شود.

او در ادامه افزود:

من از این رویکرد سازنده که در آن برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال ملاحظه به خرج داده شده و به‌دنبال همکاری با ذی‌نفعان این حوزه برای حفظ موقعیت ایالات متحده به‌عنوان رهبر صنعت ارزهای دیجیتال است، استقبال می‌کنم.

فرمان اجرایی دولت آمریکا که مشخصاً ویژه ارزهای دیجیتال تهیه شده، اخیراً به‌شدت مورد توجه فعالان این حوزه بوده است و یکی از دلایل این توجه زیاد، بحث‌هایی است که درباره استفاده سرمایه‌داران روس از ارزهای دیجیتال برای دور‌زدن تحریم‌ها به وجود آمده بود. از این رو، برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که بایدن در برخورد با ارزهای دیجیتال رویکرد سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ کند.

با این که در دیدگاه یلن نوعی میانه‌روی دیده می‌شود، وزیر خزانه‌داری آمریکا نگرانی خود را در رابطه با سؤاستفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه، ابراز کرده است.

در بیانیه یلن که اکنون از وب‌سایت وزارت خزانه‌داری برداشته شده، آمده است:

در فرمان اجرایی به بحث خطرات مرتبط با تأمین مالی فعالیت‌های مجرمانه، حمایت از کاربران و سرمایه‌گذاران این حوزه و همچنین پیش‌گیری از تهدید سیستم مالی جهانی و اقتصاد اشاره شده است.

جهش بیت کوین به ۴۲هزار دلار پس از لورفتن فرمان اجرایی بایدن

در این باره بیشتر بخوانید

  • آیا چین در روند صعودی اخیر بیت کوین دست داشته است؟
  • بازار نزولی بیت کوین تمام شد؟ نمودارها چیز دیگری می‌گویند
  • آمریکا ممکن است ۴ تریلیون دلار دیگر چاپ کند؛ آیا قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد؟
  • شمارش معکوس برای جلسه سه‌شنبه فدرال رزرو؛ سقوط عمیق‌تر یا بازیابی قیمت‌ها؟
  • افزایش جزئی قیمت‌ها پس از سنگین‌ترشدن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه؛ تحریم به نفع بیت کوین است؟

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.