تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 ژانویه 2021 - 15:23
کد خبر : 14554

داک داک گو به رکورد ۱۰۲ میلیون جست‌وجو در روز دست یافت

داک داک گو به رکورد ۱۰۲ میلیون جست‌وجو در روز دست یافت

داک داک گو به رکورد ..

داک داک گو به رکورد ۱۰۲ میلیون جست‌وجو در روز دست یافت

موتور جست‌وجوی اینترنت داک داک گو (Duck Duck Go) بیشتر به واسطه حریم خصوصی پیشنهادی خود شناخته می‌شود. این موتور جست‌وجو اقدامات کاربران را زیر نظر نمی‌گیرد و افزون بر آن، ۴۰۰ منبع مختلف از جمله ویکی‌پدیا را شامل می‌شود.

داک داک گو در ماه آگوست گذشته به میانگین ۶۲.۵ میلیون جست‌وجو در روز دست یافت. در حقیقت برخی از این جست‌وجوها پاسخ‌های سریع نامیده می‌شوند؛ طی نمایش یک پاسخ سریع، کاربر در بالای نتایج جست‌وجو به جواب مورد نظر خود می‌رسد و نیازی به ورود به لینک‌های مختلف نیست. برای این که دقیق‌تر پیش برویم باید ذکر کرد که موتور جست‌وجوی یاد شده اقدامات کاربر را دنبال نمی‌کند و اطلاعات او را با شرکت‌های شخص ثالث به اشتراک نمی‌گذارد.

بنابراین سوال مهم‌تری پیش می‌آید؛ داک داک گو از چه طریقی درآمدزایی می‌کند؟ در واقع این سرویس‌دهنده با نمایش تبلیغات موتورهای جست‌وجو یاهو و بینگ به همکاری با آن‌ها و البته درآمدزایی می‌پردازد. داک داک گو در سال ۲۰۱۸ به جمع‌آوری ۲۵ میلیون دلار پرداخت و مقدار خالص این عدد احتمالاً سالانه ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و شاید ما در پنج سال آینده شاهد درآمدزایی ۱۰۰ میلیون دلاری توسط شرکت مذکور باشیم. مقدار جست‌وجوهای انجام شده با داک داک گو در سال گذشته تقریباً به رقم اعجاب‌انگیز ۲۳.۷ میلیارد دلار می‌رسد که سالیانه حدود ۶۲ درصد رشد دارد. در حقیقت تنها یک هفته پیش در تاریخ ۲۲ دی‌ماه (۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی)، این شرکت با ثبت ۱۰۲۲۵۱۳۰۷ جست‌وجو به رکورد جدیدی دست یافت.

داک داک گو

کمیل بازباز (Kamyl Bazbaz) معاون ارشد ارتباطات داک داک گو به تازگی در مصاحبه اخیرش با وب‌سایت USA TODAY این‌گونه به موفقیت‌های این موتور جست‌وجو اشاره کرد:

مردم در حال متمایل شدن به سمت ما هستند زیرا آن‌ها به حریم شخصی بیشتری احتیاج دارند و این موضوع دهان به دهان پخش می‌شود. مردم به دنبال جایگزین‌هایی برای مدل تجاری-نظارتی شرکت‌های بزرگ فناوری هستند.

این موتور جست‌وجو در حال حاضر از طریق اپلیکیشن iOS، اندروید و البته افزون گوگل کروم به کاربران خدمات‌دهی می‌کند. حدود ۲۵ میلیون از کاربران وب فعلاً از داک داک گو برای دست‌یابی به نتایج جست‌وجو بهره می‌گیرند.

گوگل و اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های وابسته به آن مانند یوتیوب داده‌های شخصی افراد را جمع‌آوری می‌کنند تا به سفارش‌دهندگان تبلیغات واگذار کنند. این دقیقاً همان موردی به شمار می‌آید که داک داک گو و احتمالاً بسیاری از کاربران به دنبال دوری از آن هستند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.