تاریخ انتشار : یکشنبه 2 می 2021 - 17:35
کد خبر : 34463

نیوزمکس از کارمند دومینیون به دلیل اتهامات اشتباه انتخاباتی عذرخواهی کرد

نیوزمکس از کارمند دومینیون به دلیل اتهامات اشتباه انتخاباتی عذرخواهی کرد

نیوزمکس از کارمند دومینیون به دلیل اتهامات اشتباه انتخاباتی عذرخواهی کردکانال خبری محافظه کار آمریکایی نیوزمکس از یک کارمند سیستم‌های رای‌گیری با نام دومینیون عذرخواهی کرد. پیش از این، گزارشاتی پیرامو..

نیوزمکس از کارمند دومینیون به دلیل اتهامات اشتباه انتخاباتی عذرخواهی کردnewsmax

کانال خبری محافظه کار آمریکایی نیوزمکس از یک کارمند سیستم‌های رای‌گیری با نام دومینیون عذرخواهی کرد. پیش از این، گزارشاتی پیرامون تخلفات دومینیون منتشر شده بود و هیچ مدرکی دال بر دست داشتن این سیستم در دستکاری نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا وجود نداشت.

نیوزمکس به دلیل ادعا‌هایی که علیه دکتر کومر گزارش کرده بود که ممکن است به دکتر کومر و خانواده‌اش لطمه‌زده باشد، عذرخواهی کرد. طبق این بیانیه، هیچ مدرکی برای اثبات تخلفات اریک کومر، مدیر استراتژی و ایمنی شرکت دومینیون مطرح نشده است. محتوای بیانیه نیوزمکس به شرح زیر است:

نیوزمکس مایل است گزارش خود را درباره دکتر کومر روشن کند. با توجه به اینکه نیوزمکس در ابتدا ادعا‌های وکلای رئیس جمهور قبلی ایالات متحده آمریکا یعنی دونالد ترامپ، هواداران و دیگر افراد مربوطه را پوشش می‌داد، گزارشات منتشر شده بود با این مضمون که دکتر کومر در حال دستکاری در دستگاه رای‌گیری دومینیون، نرم‌افزار رأی‌گیری دومینیون و شمارش آراء نهایی بود.

متعاقبا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، نیوزمکس هیچ مدرکی برای اثبات صحت چنین ادعا‌هایی پیدا نکرد. پس از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰، بسیاری از ایالت‌هایی که کمپین ترامپ نتایج آن را زیر سوال برد، تجدید‌های گسترده انجام داده اند. با شمارش و حسابرسی، هر ایالت ثابت کرده است که نتایج قانونی و نهایی است.

مطالب مرتبط:

  • مایکروسافت کمک‌ مالی به مخالفان انتخابات ۲۰۲۰ را لغو کرد

  • دونالد ترامپ به دنبال ایجاد پلتفرم اختصاصی خودش در فضای مجازی است

کومر در ماه دسامبر علیه نیوزمکس، یک شبکه خبری در ایالات متحده آمریکا، ستاد انتخاباتی ترامپ، رودی جولیانی که شهردار سابق شهر نیویورک بود و سایر افراد و گروه‌ها شکایت کرد. این افراد شایعاتی را در مورد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گسترش داده بودند که بیان می‌کرد کومر به نحوی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دستکاری کرده است.

وکیل وی در شکایت مذکور نوشت که کومر بدلیل ادعا‌های دروغ، مورد اهانت، حمله رسانه‌ای و آزار و اذیت قرار گرفته است. در این شکایت ادعا شده است که کومر پس از تهدید‌های متعدد به مرگ مجبور به مخفی شدن شد.

نیوزمکس در این بیانیه ادامه داد که هیچ مدرکی دال بر اینکه دکتر کومر به هر نحوی در دستگاه رای‌گیری دومینیون یا نرم‌افزار رأی دادن دخالت کرده است، وجود ندارد. نیوزمکس همچنین هیچ مدرکی پیدا نکرد که دکتر کوومو در هرگونه گفتگو با اعضای آنتیفا شرکت کرده باشد. شواهدی وجود ندارد که وی مستقیماً در هر سازمان سیاسی یا حزب خاص دخالت داشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، کومر از شکایت خود علیه نیوزمکس صرفه نظر کرده است. وکیل وی تأیید کرد که کومر با این موضوع موافقت کرده است، اما از افشای شرایط و جزئیات این موضوع خودداری کرد.

اگرچه تئوری‌های توطئه در مورد انتخابات آمریکا بیش از حد زیاد است، اما هیچ مدرکی مبنی بر دستکاری نتایج انتخابات نوامبر وجود ندارد. براساس بیانیه‌ای که آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا و وزارت امنیت داخلی در ماه نوامبر صادر کرد، انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا مطمئن‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور بود.

منبع: The Verge

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.