تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اکتبر 2021 - 11:09
کد خبر : 45635

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

بیت کوین همچنان در محدوده ۵۶,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و نرخ تسلط آن که در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) ۴۰.۷۰ درصد بود در حال حاضر به نزدیکی ۴۵ درصد رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که بازیابی قیمت‌ها در بازار..

بیت کوین همچنان در محدوده ۵۶,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و نرخ تسلط آن که در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) ۴۰.۷۰ درصد بود در حال حاضر به نزدیکی ۴۵ درصد رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که بازیابی قیمت‌ها در بازار به‌طور گسترده تحت‌تأثیر رشد اخیر بیت کوین بوده است.

جهش اخیر قیمت بیت کوین شاخص ترس و طمع را وارد ناحیه طمع کرده است. این شاخص نشان می‌دهد که بازار احتمالاً در مدت‌زمانی کوتاه رشدی قابل‌توجه داشته است و ورود به ناحیه طمع لزوماً به معنی رسیدن قیمت‌ها به سقف کوتاه‌مدت نیست.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watch

تجربه نشان داده است معامله‌گرانی که تنها با استناد به شاخص ترس و طمع دارایی خود را می‌فروشند، سودهای قابل‌توجهی را از دست می‌دهند که قبل از اصلاح بازار اتفاق می‌افتد؛ موضوعی که پیش‌تر در مطلب «شاخص‌های نزولی روی نمودار بیت کوین» به آن اشاره شد.

اما آیا خریداران می‌توانند این حرکت صعودی را گسترش دهند و بیت کوین را به نزدیکی اوج تاریخی قبلی برسانند یا خیر؟ اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمالاً وضعیت بازار آلت کوین‌های منتخب هم صعودی می‌شود. در ادامه وضعیت نمودار ۵ ارزی را بررسی خواهیم کرد که احتمالاً در کوتاه‌مدت عملکرد قابل‌قبولی داشته باشند.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر) از مقاومت کلیدی ۵۲,۹۲۰ دلار عبور کرد و خریداران هم از آن زمان تاکنون موقعیت قیمت را بالای این سطح حفظ کرده‌اند. حفظ قیمت بالای این سطح اتفاق مثبتی است، چراکه نشان می‌دهد خریداران احتمالاً انتظار دارند قیمت در کوتاه‌مدت افزایش یابد و به همین خاطر فعلاً دست به فروش نمی‌زنند.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

میانگین‌های متحرک (MA) به‌تازگی یک تقاطع صعودی ایجاد کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع خرید قرار گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که حرکت صعودی قیمت با مقاومت اندکی مواجه است.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۵۶,۱۰۰ دلار برسانند، روند صعودی ادامه پیدا می‌کند و راه برای رسیدن قیمت به ۶۰,۰۰۰ دلار هموار می‌شود. در صورت عبور از این سطح، احتمال برخورد مجدد قیمت با مقاومت اوج تاریخی در ۶۴,۸۵۴ دلار هم وجود دارد.

از طرفی دیگر، اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر ۵۲,۹۲۰ دلار برسانند، سقوط قیمت به سطح میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه در ۴۹,۵۰۴ دلار محتمل خواهد بود. خریداران باید قیمت را در این سطح حمایت کنند، چراکه شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند نشان‌دهنده تغییر احساسات بازار در کوتاه‌مدت باشد.

در صورت ادامه روند نزولی، احتمال سقوط قیمت به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه وجود دارد و پس از آن ۴۰,۰۰۰ دلار به‌عنوان حمایت بعدی قیمت عمل خواهد کرد.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در نمای چهار ساعته بازار بیت کوین، خریداران در محدوده ۵۵,۷۵۰ دلار تا ۵۶,۱۰۰ دلار با افزایش فشار فروش مواجه هستند، اما نکته مثبت این است که اجازه نخواهند داد قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی برسد و این نشان می‌دهد که خریداران انتظار دارند در ادامه قیمت از ۵۶,۱۰۰ دلار عبور کند.

اگر چنین اتفاقی بیفتد روند صعودی ادامه پیدا خواهد کرد. بسته‌شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی، اولین نشان تضعیف روند صعودی خواهد بود. شکل‌گیری واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) هم می‌تواند نشان‌دهنده ضعف روند صعودی باشد.

بسته‌شدن کندل قیمت زیر حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی می‌تواند باعث سقوط قیمت بیت کوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی شود و شکسته‌شدن این سطح می‌تواند آغازگر سقوطی عمیق‌تر باشد.

همچنین بخوانید: چگونه از میانگین متحرک‌ ساده و نمایی برای ترید استفاده کنیم؟

پولکادات (DOT)

پولکادات به‌تدریج در حال نزدیک‌شدن به مقاومت ۳۸.۷۷ دلاری است. شاخص قدرت نسبی خط روند نزولی را به سمت بالا شکسته و صعودی‌شدن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هم به نفع خریداران خواهد بود.

نمودار قیمت پولکادات (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر خریداران بتوانند قیمت پولکادات را به بالای ۳۸.۷۷ دلار برسانند، شکل‌گیری الگوی سرو‌شانه منتفی خواهد شد. باطل‌شدن این الگوی نزولی یک نشانه صعودی است، چراکه در ادامه فروشندگان تلاش خواهند کرد با ثبت سفارش خرید موقعیت‌های معاملاتی قبلی خود را پوشش دهند و در نتیجه با افزایش تقاضا قیمت رشد خواهد کرد.

در این صورت قیمت مسیر خود را تا رسیدن به سطح ۴۹.۷۸ دلار دنبال خواهد کرد. از طرف دیگر، اگر خریداران نتواند قیمت را به بالای ۳۸.۷۷ دلار برسانند، در حفظ سطوح فعلی ناموفق باشند و قیمت به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، کاهش آن تا سطح ۲۸.۶۰ دلار محتمل خواهد بود.

حمایت قیمت در این سطح می‌تواند پولکادات را برای چند روز داخل کانال نگه دارد. فروشندگان برای نشان‌دادن برتری خود باید قیمت را به زیر مقاومت این کانال برسانند.

نمودار قیمت پولکادات (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

همان‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار پولکادات پیداست، شیب میانگین‌های متحرک صعودی شده و شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت قرار گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که خریداران بازار را تحت کنترل دارند. ممکن است قیمت در ادامه تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی پایین بیاید؛ سطحی که می‌تواند به‌عنوان مقاومت قدرتمند قیمت عمل کند. اگر کندل قیمت پس از برخورد با حمایت میانگین متحرک نمایی به سمت بالا حرکت کند، خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا پولکادات را به ۳۸.۷۷ دلار برسانند.

احتمالاً خریداران باز هم در سطح ۳۸.۷۷ دلار با مقاومت سختی مواجه خواهند شد، اما اگر تسلیم نشوند شانس آنها عبور از این سطح افزایش می‌یابد.

از طرفی دیگر، اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی برسانند، سقوط به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی محتمل است. شکسته‌شدن این سطح و ادامه روند نزولی می‌تواند منجر به سقوط قیمت تا سطح ۳۱ دلار و پس از آن ۲۹ دلار شود.

یونی سواپ (UNI)

یونی سواپ در ۲۴ ساعت گذشته موقعیت خود را بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که خریداران در تلاش‌اند تا از این سطح دفاع کنند. با این حال فروشندگان هم قصد تسلیم‌شدن ندارند و تاکنون اجازه نداده‌اند قیمت از خط گردن الگوی سروشانه معکوس بالاتر برود.

نمودار قیمت یونی سواپ (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

خریداران برای تکمیل الگوی سروشانه معکوس ابتدا باید از مقاومت خط گردن بالایی عبور کنند. هدف این الگوی صعودی رسیدن به سطح ۳۶.۹۸ دلار است، اما ممکن است قیمت یونی سواپ مستقیماً به هدف الگو نرسد، چراکه فروشندگان از مقاومت خط گردن بالایی در ۳۱.۴۱ دلار دفاع خواهند کرد. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج صعودی می‌شود و شاخص قدرت نسبی بالای محور میانی (سطح ۵۰) قرار گرفته است که نشان از برتری نسبی خریداران دارد. اگر کندل روزانه زیر حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، این برتری نسبی از بین خواهد رفت.

در این صورت سقوط قیمت به سطح ۲۲ دلار محتمل خواهد بود. این سطح می‌تواند به‌عنوان حمایت عمل کند، اما اگر در ادامه فروشندگان قیمت را به زیر این سطح بکشانند، احتمال سقوط عمیق‌تر تا سطح ۱۷.۷۳ دلار هم وجود دارد.

نمودار قیمت یونی سواپ (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

همان‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار یونی سواپ پیداست، مدتی است که قیمت در محدوده بین ۲۴ دلار و ۲۶ دلار نوسان می‌کند. معمولاً نوسان در کانال‌های باریک منجر به حرکت جهت‌دار قیمت می‌شود.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۲۶ دلار برسانند، احتمال شکسته‌شدن خط گردن الگوی سروشانه معکوس افزایش می‌یابد؛ حرکتی که می‌تواند در ادامه با جهش قیمت به مقاومت‌های بعدی در ۳۰ دلار و ۳۱ دلار همراه شود.

از طرفی دیگر، اگر قیمت به زیر ۲۴ دلار برسد، ممکن است روند کوتاه‌مدت به نفع فروشندگان تغییر جهت دهد. در صورت ادامه روند نزولی، سقوط به سطح ۲۰ دلار محتمل خواهد بود.

همچنین بخوانید: آشنایی با ۱۰ الگوی نموداری تحلیل تکنیکال که هر معامله‌گری باید بداند

چین لینک (LINK)

چین لینک در تاریخ ۱ اکتبر (۹ مهر) توانست از خط روند نزولی درون نمودار عبور کند، با این حال خریداران هنوز موفق نشده‌اند که از این شکست بهره‌برداری کنند. کندل قیمت هم در چند روز گذشته بین ۲۵.۲۰ و ۲۶.۱۹ در نوسان بوده است.

نمودار قیمت چین لینک (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

میانگین‌های متحرک ساده و نمایی در حال حاضر شیبی خنثی دارند و شاخص قدرت نسبی هم بالای محور میانی قرار گرفته که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر کندل قیمت بالای ۲۸.۱۹ دلار بسته شود، این تعادل بیشتر به نفع خریداران خواهد بود.

در این صورت احتمال افزایش قیمت تا سطح ۳۲.۱۱ دلار افزایش می‌یابد و چالش بعدی خریداران عبور از مقاومت کلیدی ۳۵.۳۳ دلاری خواهد بود.

از طرفی دیگر، بسته‌شدن کندل قیمت زیر سطح ۲۵.۲۰ دلار می‌تواند نشان‌دهنده برتری عرضه در برابر تقاضا باشد. در صورت ادامه روند نزولی، سطوح ۲۲ دلار و ۲۰.۸۲ دلار به‌عنوان حمایت‌های بعدی قیمت عمل خواهند کرد.

نمودار قیمت چین لینک (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در نمای ۴ ساعته بازار چین لینک، قیمت پس از برخورد با مقاومت ۲۸.۱۹ دلاری سقوط کرده و به زیر میانگین‌های متحرک ساده و نمایی رسیده است. اگر فروشندگان روند نزولی را حفظ کنند، احتمال سقوط قیمت تا حمایت ۲۵.۲۰ دلاری وجود دارد. شکسته‌شدن این سطح هم می‌تواند به معنی تسلط فروشندگان بر بازار باشد.

از طرفی دیگر، اگر قیمت چین لینک در سطوح فعلی شروع به افزایش کند و به بالای میانگین‌های متحرک بازگردد، نشانه خرید معامله‌گران در کف‌های قیمتی است. خریداران برای نشان‌دادن سلطه خود بر بازار، باید از ۲۸.۱۹ دلار عبور کرده و موقعیت قیمت را بالای این سطح حفظ کنند. در این صورت افزایش قیمت تا سطح ۳۲.۱۱ دلار محتمل خواهد بود.

مونرو (XMR)

مونرو در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه عبور کرد و روز بعد به خط روند نزولی درون نمودار برخورد کرد. فروشندگان در چند روز گذشته با قدرت از مقاومت خط روند نزولی حمایت کرده‌اند، اما نکته مثبت کوچکی که وجود دارد این است که خریداران در این مدت اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بازگردد.

نمودار قیمت مونرو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج صعودی می‌شود و شاخص قدرت نسبی هم در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده برتری نسبی خریداران است. بسته‌شدن کندل قیمت بالای مقاومت روانی ۳۰۰ دلاری راه را برای افزایش قیمت تا سطح ۳۲۵ دلار و پس از آن ۳۳۹.۷۰ دلار باز می‌کند.

از طرفی دیگر، اگر قیمت مونرو به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، می‌تواند به این معنی باشد که معامله‌گران کوتاه‌مدت دارایی خود را به فروش رسانده‌اند. این اتفاق می‌تواند باعث سقوط قیمت به ۲۵۰ دلار و پس از آن ۲۲۵ دلار شود.

نمودار قیمت مونرو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

همان‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار مونرو پیداست، خریداران بارها تلاش کرده‌اند تا قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، اما فروشندگان مانع از شکل‌گیری این شکست شده‌اند. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی خنثی شده است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محور میانی قرار گرفته که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر قیمت در ادامه به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی برسد، ممکن است خریداران کوتاه‌مدت موقعیت‌های معاملاتی خود را ترک کنند. این اتفاق می‌تواند باعث سقوط قیمت به سطح ۲۶۰ دلار و پس از آن ۲۵۰ دلار شود.

از طرفی دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای ۲۸۶.۸ دلار برسانند، راه برای افزایش قیمت تا سطح ۲۹۶.۸۰ دلار باز می‌شود. اگر خریداران از این سطح هم عبور کنند، احتمالاً در ادامه شتاب صعودی قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

در این باره بیشتر بخوانید

  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • درخشش لونا و بازگشت تزوس؛ ۵ ارز دیجیتال برتر هفته از نگاه تحلیل‌گران
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.