تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اکتبر 2022 - 20:55
کد خبر : 505629

کاربرد شینگل در سقف شیروانی

کاربرد شینگل در سقف شیروانی

شینگل چیست؟ شینگل محصول جدید از سمت کشور ترکیه است و زیبایی و شکیل بودن را به سقف های شیبدار داده است این شینگل‌ها دارای استاندارد جهانی از لحاظ مقاومت هستند به عنوان پوشش سقف های شیبدار در منطقه آمریکا و کانادا بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارند اما امروز شینگل هایی که از پرطرفدارترین

شینگل چیست؟

شینگل محصول جدید از سمت کشور ترکیه است و زیبایی و شکیل بودن را به سقف های شیبدار داده است این شینگل‌ها دارای استاندارد جهانی از لحاظ مقاومت هستند به عنوان پوشش سقف های شیبدار در منطقه آمریکا و کانادا بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارند اما امروز شینگل هایی که از پرطرفدارترین محصولات و سقف های شیبدار در حال جهان  است و در ایران هم توانسته است جایگاه ویژه خود را پیدا کند.

شینگل ها  دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند به علت شکل ظاهری که این سقف های شیبدار تنوع و این تنوع طرح مقاومت عالی و عایق بسیار مناسب بسیار مورد توجه قرار گرفته است به علت لایه هایی که در درون خود دارند بسیار عایق عمل می کنند جایگزین خوبی برای محصولات قدیمی هستند سقف های قدیمی که دارای مشکلات زیادی هستند با استفاده از شینگل به راحتی می‌توان آنها را عایق بندی کرد.

جایگزین بسیار خوبی برای محصولات قدیمی هستند و شکننده هستند باعث می شود بار سقف ساختمان ناامن سنگین باشد و در مواقع حساس و رویدادهای طبیعی مثل زلزله و شکننده باشد این محصول در عین حال بسیار سبک نازک و قابل انعطاف است این مشکلات را رفع کرد و به راحتی می‌تواند بر روی سقف جایگزین شود شینگل ها انواع مختلفی دارند مدل دراگون فلکسی لانه زنبوری که هرکدام متناسب با سلیقه افراد تهیه می شود.

به طور کلی می‌توان گفت اینکه از مصالح نسبتاً ارزان برای پوشش سقف شیبدار است که خانه را در برابر باران باد سر صدا به صورت کامل محافظت می نماید و با طرح های متنوع و رنگبندی های خاصی که دارد بسیار مورد توجه علاقه مندان به این محصول قرار گرفته است.

استفاده از پوشش شینگل در سقف شیبدار و خانه های مسکونی سقف ویلا و سقف شیروانی بسیار متداول روان کاربرد شده است همچنین پوشش سقف شیبدار در سقف در زمان نصب دارد این روزها انواع شینگل  ها با طرح ها و ضخامت ها و مدل های متنوع در بازار وجود دارد یکی از پرکاربردترین پوشش و در بام ها برای ۲۰ و ۵۰ سال قبل است و در برخی مواقع قابل بازیافت هستند.

باز سازی برای اولین بار در سال ۱۹۰۱ در آمریکا در مورد استفاده قرار گرفته در ارتباط با استفاده از مواد ارگانیک و تکه های پارچه پنبه ای اجرا شده و بعد از مدتی به دلیل بالا رفتن هزینه مواد اولیه از پشم و در ادامه از چوب در آنها استفاده شد و در نهایت با پیشرفت تکنولوژی را از نشانی متعددی که برای آنها انجام شد.

امروزه آسفالت در آنها به کار گرفته شده اند یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین انواع پوشش های سقف های شیبدار است که برای سقف ویلا ها آلاچیق سوله مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار کاربردی است.

این نوع پوشش در رنگ ها اشکال و جنس متنوع تولید می شود باعث زیبایی نمای خارجی و داخلی سقف های شیبدار می شود تزیین به عنوان پوشش اصلی سقف شیبدار در ساختمان ها استفاده می کنند زاویه شیب در سقف شیبدار شینگل باید بین ۱۵ تا ۷۰ درجه سانتی گراد باشد.

این پوشش از مزایای مختلفی مثل گرانول های سنگی فایبرگلاس ساخته شده است قطعات تشکیل دهنده آن به صورت مستطیل شکل پهن و مسطح از جمله محصول می باشد که برای پوشش سقف های شیبدار ویلایی و لوکس بیشتر استفاده می شود و این محصول بدلیل اینکه لایه اصلی آنها از غیر از ماندگاری بسیار زیادی دارد علاوه بر آن سطح یک پارچه را هم فراهم می‌کند که در برابر عوامل مثل نشت آب و باد بسیار مقاومت نشان می‌دهد.

همچنین در این مصالح گرانول های وجود دارد که باعث می شود لایه های اصلی در برابر عواملی مثل آسیب‌های فیزیکی برای تغییر رنگ کاملا ایمن باشد شینگل  در استفاده از آن یک ماده به کار گرفته شده است که می‌تواند عایق سرمایشی و گرمایشی و حتی صوتی هم باشد این موضوع بر روی ماندگاری محصول تاثیر بسیار زیادی گذاشته است همچنین رنگ هایی که برای آن استفاده می گردد ثبات بسیار زیادی در برابر نور خورشید و حتی در گذر زمان به وجود می آورد. تخته او اس بی رو فراموش نکنید.

مشخصات کیفی شینگل

کاربرد شینگل در سقف شیروانی2

نصب آن آسان است بسیار سبک و زیباست انعطاف پذیر است و دارای استانداردهای اروپا و آمریکاست .با توجه به ضخامت کم محصول دارد باعث میشود به راحتی قابل حمل و سبک شود و هم محصول  کمتر پنج لایه تشکیل شده است.

لایه اول آن لایه رویی و ظاهری است از سنگریزه های طبیعی و دریای ساخته شده اسلاید دوم که به اصطلاح لایه زیرین آن می باشد از نوع خاص ساخته شده است لایه سوم فایبرگلاس های اجرا شده می باشد که باعث مقاومت شینگل است لایه چهارم چسبی حساس به حرارت می باشد برای چسباندن ورق و لایه پنجم آخر یا همان آخرین لایه زیرین شینگل است به اسم لایه سیلیکونی با مقاومت بسیار بالا قرار گرفته است.

خصوصیات مزایای سقف شینگل

شینگل در برابر رطوبت آب تغییرات جوی مثل برف و باران به سر مقاومت قطرات آب و رطوبت را در گذر زمان می تواند در لایه های زیری نفوذ کنند از این پوشش به واسطه عایقی که درد ن نصب شده است به وجود آمده از امروز این نوع پوشش جایگزین سایر پوشش ها در صفحه‌ی دار مثل پوشش های آهنی و چوبی شده است زیرا پوشش های چوبی در برابر رطوبت و آب مقاومت این دارند و دچار پوسیدگی و حتی فرسایش های شدید می‌شوند پوشش های آهنی در مقابل ضربه و ترکیبات شیمیایی هستند.

این نوع پوشش در برابر اشعه مادون قرمز نور خورشید و فرابنفش آن بسیار مقاوم است و اشعه های نور خورشید باعث از بین رفتن تک ماده شیمیایی به رنگ پوشش های متعلق به آن می‌شود اما گرانول های سنگی که در این نوع پوشش به کار برده شده است نقش مهمی در صورت رنگ آن ها دارد و از رنگ پریدگی آنها جلوگیری می کند.

بنابراین کیفیت گران های سنگی به کار رفته در ساختار این و پوشش بیشتر شود کارایی آن در برابر نور خورشید هم بالا می رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.