تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 ژوئن 2021 - 8:42
کد خبر : 42941

۵ روش خطرناک که هکرها برای هک کارت بانکی استفاده میکنند!

۵ روش خطرناک که هکرها برای هک کارت بانکی استفاده میکنند!

با توجه به گسترش اینترنت و انجام تمامی کارهای مالی 💳 مهم از طریق آن، نگرانی نسبت به امنیت این فضا روز به روز بیشتر می‌شود. دیگر کسی حاضر نیست ساعت‌ها از وقت خود را در بانک‌ها بگذراند. اکنون با نصب برن..

با توجه به گسترش اینترنت و انجام تمامی کارهای مالی 💳 مهم از طریق آن، نگرانی نسبت به امنیت این فضا روز به روز بیشتر می‌شود. دیگر کسی حاضر نیست ساعت‌ها از وقت خود را در بانک‌ها بگذراند. اکنون با نصب برنامه‌های خدمات مالی، کارهایی را که قبلا چند ساعت زمان می‌بردند، در چند دقیقه انجام می‌دهیم. این امر به معنای آن است که بسیاری از اطلاعات مهم خود را از طریق اینترنت جا به جا می‌کنیم و خطایی کوچک در این میان می‌تواند سرمایه و اطلاعات ما را به خطر بیندازد. در این مطلب از انزل وب، ۵ روش متداول که هکرها برای هک کارت بانکی استفاده میکنند! را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چگونه بفهمیم کارت بانکی هک شده است؟

Common Methods Hackers Use to Break Into Your Bank Account

هکرها با ترفندهای مختلف می‌توانند اطلاعات بانکی شما را بدزدند و حسابتان را خالی کنند! در نتیجه، باید همیشه مراقب اطلاعات بانکی خود باشید و آن‌ها را در هر جایی وارد نکنید و به هر کسی ندهید. در این مطلب از انزل وب روش‌های هکرها برای هک کارت بانکی را بررسی می‌کنیم تا بتوانید از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

برنامه های هک کارت بانکی

5 روش متداول که هکرها برای هک کارت بانکی استفاده میکنند!

این روزها تمامی کارهای بانکی را با نرم‌افزارهای مختلف و با گوشی تلفن همراه خود انجام می‌دهیم. هر کدام از بانک‌ها دارای برنامه مخصوص به خود هستند و در این میان، سرویس‌هایی وجود دارند که تمامی خدمات بانکی را پوشش می‌دهند. همین امر موجب شده است هک کارت بانکی و رمز پویا کار آسانی برای هکرها شود.

نرم‌افزارها روز به روز گسترش می‌یابند و انواع جدید آن‌ها ساخته می‌شوند. هکرها می‌توانند با نرم‌افزارهای این چنینی بسازند و آن‌ها را در سایت‌های شخص ثالث آپلود کنند. زمانی که این برنامه‌ها را دانلود کنید و وارد اکانت خود شوید، تمامی اطلاعاتتان را در اختیار آنان قرار داده‌اید.

شیوه دیگر هکرها ساخت بدافزارهایی است که از طریق دانلود نرم‌افزاری خاص وارد گوشی شما می‌شوند و برنامه‌های بانکی شما را هدف قرار می‌دهند. سپس با باز کردن پنجره‌هایی که از شما اطلاعات اکانتتان را می‌خواهند، داده‌های شما را دریافت می‌کنند. این برنامه‌ها اصولا به بخش پیامک شما نیز دسترسی پیدا می‌کنند تا کد ارسال شده به گوشی را بدون اطلاع شما دریافت کنند.

بهترین راه این است که برنامه بانکی را از سایت اصلی همان بانک دانلود کنید. علاوه بر این، به تعداد دانلودهای برنامه دقت کنید. یک برنامه بانکی باید تعداد دانلود بسیار بالایی داشته باشد. به بخش نظرات نیز دقت کنید. همچنین دقت کنید که در هنگام نصب برنامه چه مجوزهایی را به آن می‌دهید و آن برنامه به چه داده‌هایی دسترسی پیدا خواهد کرد.

هک کارت عابر بانک با فیشینگ

5 روش متداول که هکرها برای هک کارت بانکی استفاده میکنند!

یکی دیگر از روش‌های هک رمز کارت عابر بانک، فیشینگ است. در این شیوه هکرها ایمیل افراد معتبر مانند وکلای دادگستری را هک می‌کنند و با ارسال ایمیل‌های فیشینگ از یک آدرس قابل اعتماد، اطلاعات مردم را می‌دزدند. آنچه این هک را بسیار ویرانگر می‌کند، سخت بودن تشخیص کلاهبرداری است. زیرا آدرس ایمیل قانونی است.

در چنین حالتی تشخیص کلاهبرداری سخت است زیرا همان طور که گفتیم ایمیل قانونی است و قبلا برای فرد معتبری بوده است. اگر ایمیل مشکوک است و بدون هماهنگی قبلی با آن شخص برایتان ارسال شده است، سعی کنید به آن پاسخ ندهید. شیوه دیگر این است که با دریافت چنین ایمیل‌هایی با شخص موردنظر تماس برقرار کنید و در رابطه با صحت ایمیل از وی سوال کنید.

برای یادگیری جلوگیری از هک سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و… مطلب نحوه محافظت و جلوگیری از هک سیم کارت را مطالعه کنید.

هک شدن کارت بانکی با کی‌لاگر

5 روش متداول که هکرها برای هک کارت بانکی استفاده میکنند!

یکی دیگر از روش‌های هک شدن کارت بانکی، استفاده هکرها از کی‌لاگر است. در چنین حالتی هکرها متوجه می‌شوند که یک کاربر کدام یک از کلیدهای کیبورد را برای وارد کردن اطلاعات خود فشرده است. در واقع، کی‌لاگر نوعی بدافزار است که آنچه را تایپ می‌کنید، ثبت می‌کند. حال اگر در سایت بانکی اطلاعات خود را وارد کنید، هکرها تمام آنچه را که نیاز دارند، به دست می‌آورند.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید یک آنتی ویروس خوب نصب کنید و هر چند وقت یک بار سیستم خود را اسکن کنید. علاوه بر این، بهتر است بخش امنیتی احراز هویت دو مرحله‌ای بانک را فعال کنید.

برای یادگیری روش‌های مقابله با هک کارت‌های بانکی به مطلب چگونه خود را در مقابل دزدی اطلاعات از کارت عابر بانک محافظت کنیم؟ را مطالعه کنید.

هک شدن کارت بانکی با حملات MITM

5 روش متداول که هکرها برای هک کارت بانکی استفاده میکنند!

حملات MITM یا حمله مرد میانی از دیگر روش‌های هک کارت عابر بانک است. در این شیوه یک هکر ارتباطات بین شما و یک سرویس قانونی را رهگیری می‌کند. در چنین حملاتی یک هکر بر سرور ناامن نظارت می‌کند. به دلیل همین ناامنی امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها راحت‌تر می‌شود. گاهی هم هکرها URL غیرواقعی را برایتان ارسال می‌کنند تا اطلاعات خود را وارد کنید. این URL شبیه به آدرس معتبر سایت بانکی است. در نتیجه، کاربر متوجه تفاوت جزیی آن نخواهد شد. زمانی که اطلاعات خود را وارد کنید، هکر آن‌ها را می‌دزدد.

برای جلوگیری از این اتفاق، همیشه آدرس سایت را با دقت چک کنید. آدرس باید HTTPS داشته باشد. با WiFi مطمئن به اینترنت وصل شوید. وای فای خانه ایمنی بیشتری از وای فای‌های مکان‌های عمومی دارد.

علاوه بر این، در زمان استفاده از سایت بانکی، سرویس‌های تغییردهنده IP را خاموش کنید.

هک کارت بانکی با گوشی و سیم کارت

5 روش متداول که هکرها برای هک کارت بانکی استفاده میکنند!

ارسال کد احراز هویت موجب شده است تا کار هکرها کمی سخت شود. با این حال، می‌توانند این راه امنیتی را هم دور بزنند. در چنین حالتی، خلافکار با مرکز ارائه‌دهنده سیم کارت تماس می‌گیرد. سپس ادعا می‌کند که «شما» هستید و تلفن خود را گم کرده‌اید و می‌خواهند شماره قدیمی خود را (شماره فعلی شما) به سیم کارت خود منتقل کنند.

وقتی سیم کارت را به دست بیاورند، وارد سایت بانکی می‌شوند. سپس برای احراز هویت کد به سیم کارتی که در دست آن‌ها است ارسال می‌شود. در نهایت، به سادگی می‌توانند این احراز هویت دو مرحله‌ای را تایید کنند و وارد حساب شما شوند.

برای جلوگیری از این شیوه باید از اطلاعات خود محافظت کنید و آن‌ها را به هر کسی نگویید. البته شرکت‌های ارائه‌دهنده سیم کارت نیز باید کارشان را به درستی انجام دهند و از اطلاعات شخصی مشتریانشان حفاظت کنند.

برای آشنایی با سایر روش‌های جلوگیری از هک شدن حساب بانکی، مطلب بهترین روش‌های جلوگیری از هک شدن شماره کارت و حساب بانکی را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به بررسی روش‌های هک کارت بانکی با رمز اول، رمز پویا و… پرداختیم و شیوه‌های جلوگیری از هک شدن را توضیح دادیم. آیا تا کنون در معرض چنین خطراتی قرار گرفته‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.