تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اکتبر 2021 - 6:55
کد خبر : 45970

آمارها: اکسی اینفینیتی شاید محبوب‌ترین بازی بلاک چینی نباشد!

آمارها: اکسی اینفینیتی شاید محبوب‌ترین بازی بلاک چینی نباشد!

داده‌های تازه نشان می‌دهد که از نظر تعداد آدرس‌های یکتای فعال، بازی‌های بلاک چینی دیگر از اکسی اینفینیتی پیشی گرفته‌اند. به‌گفته کارشناسان این اتفاق به‌معنای افزایش محبوبیت صنعت بازی‌های رایانه‌ای مبت..

داده‌های تازه نشان می‌دهد که از نظر تعداد آدرس‌های یکتای فعال، بازی‌های بلاک چینی دیگر از اکسی اینفینیتی پیشی گرفته‌اند. به‌گفته کارشناسان این اتفاق به‌معنای افزایش محبوبیت صنعت بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر بلاک چین است.

به گزارش کریپتواسلیت، با وجود این که بازی بلاک چینی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) اسم و رسم خوبی در این حوزه پیدا کرده است، آمارهای تازه دی‌اپ‌ریدار نشان می‌دهد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، چند بازی بلاک چینی دیگر از حیث کیف پول‌های فعال یکتا عملکردی بهتر از اکسی اینفینیتی داشته‌اند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این گزارش نشان می‌دهد که در درجه اول بازی‌هایی که می‌توان با آن‌ها درآمد کسب کرد (P2E) و در درجه دوم NFTها، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند. با توجه به این موارد، کارشناسان این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا می‌توان ادعا کرد که این بازی‌ها به دیفای جدید تبدیل شده‌اند؟

آمارهای دی‌اپ‌ریدار نشان می‌دهد که ۱.۴ میلیون از کیف‌های پول‌های فعال در سه ماهه سوم امسال (۲۰۲۱) ایجاد شده‌اند. این عدد نسبت به سه ماه قبل ۲۵ درصد و نسبت به سال قبل ۵۰۹ درصد افزایش یافته است.

تقریبا نیمی از این ۱.۵۴ میلیون کیف پول، یعنی ۷۵۴,۰۰۰ از آن‌ها، متعلق به بازی‌های بلاک چینی هستند. به گفته آن‌ها این امر به خاطر افزایش محبوبیت بازی‌های P۲E به وجود آمده است. P۲E که مخفف‌شده عبارت «Play to Earn» است، به بازی‌هایی گفته می‌شود که بازیکن با بازی‌کردن آنها می‌تواند درآمد کسب کند.

میانگین متحرک هفتگی کیف پول‌های فعال نشان می‌دهد که تقریبا در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ (تیر و مرداد ۱۴۰۰)، این بازی‌ها با یک جهش ناگهانی مواجه شدند. در این جهش، میانگین متحرک هفت روزه در نزدیکی ۱۱۰۰ به اوج خود رسید. در مقابل، بعد از این که تعداد کیف پول‌های دیفای در ماه مه به ۱۱۰۰ عدد رسید، با افت شدیدی رو‌به‌رو شد. از آن موقع تاکنون، این میانگین متحرک بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ در حال نوسانات عرضی است.

منبع: dappradar.com

درست است که این مسئله برای بازی‌های بلاک چین مسئله مهم و قابل‌توجهی است، اما دی‌اپ‌ریدار توضیح می‌دهد که کیف پول‌های فعال مربوط به آدرس‌ها منحصربه‌فردی هستند که با یک قرارداد هوشمند و خاص تعامل دارند. از آنجا که هر فرد ممکن است بیش از چند کیف پول داشته باشد، این عدد نشان‌دهنده تعداد کاربردان روزانه فعال نیست.

کیف پول‌های فعال و منحصربه‌فرد (UAW) نشان‌دهنده آدرس‌های منحصربه‌فردی هستند که با یک قرارداد هوشمند معین تعامل دارند. پس این کیف پول‌ها نمی‌توانند نشان‌دهنده تعداد کاربران فعال روزانه باشند. یک فرد برای تعامل با یک برنامه غیرمتمرکز می‌تواند از کیف پول‌های مختلفی استفاده کند.

اکسی اینفینیتی شبیه بازی پوکمون است؛ با این تفاوت که در بلاک چین اتریوم قرار دارد. با وجود کاربرانی که در ماه با هزاران دلار در آن بازی می‌کنند، جای تعجب نیست که کاربران ماهانه آن در آگوست (مرداد و شهریور ۱۴۰۰) به ۱.۸ میلیون رسیده است.

طبق این گزارش، در سی روز گذشته هفت بازی بلاک چین دیگر از اکسی اینفینیتی (از نظر تعداد تعاملات کیف پول‌های فعال) محبوب‌تر بودند. بازی الین‌ورلدز (Alien Worlds) در بلاک چین وکس، بازی اسپلینترلندز (Splinterlands) در بلاک چین هایو و بازی آرک ایت (Arc8) در بلاک چین پالیگان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند.

منبع: dappradar.com

با وجود افزایش ۵۳ درصدی کیف پول‌های فعالِ وکس در بازه سه‌ماهه، نفوذ آن (به‌عنوان بلاک چین بازی) در مقایسه با سه ماهه دوم ۳۱ درصد کاهش یافته است. این به خاطر گسترش قابل توجه بلاک چین‌های دیگر (مخصوصا BSC و هایو) در سه ماهه سوم است.

منبع: dappradar.com

با توجه به اینکه در P2E، عنصر سرگرمی هم اضافه شده است، شاید در آینده معیارهای جدیدتری در صنعت بازی‌های بلاک چین به وجود بیاید و دیفای را بیشتر از این عقب براند.

آمارها: اکسی اینفینیتی شاید محبوب‌ترین بازی بلاک چینی نباشد!

در این باره بیشتر بخوانید

  • یک گربه دیجیتالی به‌صورت توکن غیرمثلی (NFT) با قیمت ۳۰۰ اتر به فروش رسید
  • رشد ۶۰ درصدی چیلیز پس از موفقیت در عرضه توکن طرفداری آث میلان
  • دفینتی (InternetComputer) امروز رسماً راه‌اندازی می‌شود
  • مقامات انگلیس نگران فروش املاک با ارزهای دیجیتال؛ مجرمان جذب می‌شوند
  • جهش بلند قیمت الگورند با جلب توجه از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.