تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مارس 2022 - 13:14
کد خبر : 502914

ارزش ارزهای دیجیتال اهداشده به اوکراین به ۳۸ میلیون دلار رسید

ارزش ارزهای دیجیتال اهداشده به اوکراین به ۳۸ میلیون دلار رسید

طبق آخرین آمارها، ارزش مجموع ارزهای دیجیتال اهداشده به سازمان‌های دولتی و غیردولتی اوکراین، تا به امروز به مرز ۳۸ میلیون دلار رسیده است. در میان این کمک‌های مالی، نام یکی از توکن‌های غیرمثلی (NFT) مجم..

طبق آخرین آمارها، ارزش مجموع ارزهای دیجیتال اهداشده به سازمان‌های دولتی و غیردولتی اوکراین، تا به امروز به مرز ۳۸ میلیون دلار رسیده است. در میان این کمک‌های مالی، نام یکی از توکن‌های غیرمثلی (NFT) مجموعه مشهور کریپتوپانکس (CryptoPunks) هم دیده می‌شود.

به گزارش کوین دسک، روز سه‌شنبه NFT شماره ۵۳۶۴ از مجموعه کریپتوپانکس به کیف پول اتریوم دولت اوکراین منتقل شد. این NFT رقم قابل‌توجهی به مجموع کمک‌های مالی اوکراین که تاکنون بیش از ۳۷.۹ میلیون دلار ارز دیجیتال بوده، اضافه کرده است.

تخمین‌ها از میزان ارزش این NFT که به دولت اوکراین اهدا شده، متفاوت است. تام رابینسون (Tom Robinson)، از مؤسسه تحلیل بلاک چین الیپتیک (Elliptic)، اواخر روز سه‌شنبه مبلغ اهدایی را ۲۰۰٬۰۰۰ دلار اعلام کرد. وب‌سایت «DeepNFTvalue» نیز که از ماشین لرنینگ (Machine Learning) برای تخمین قیمت NFTهای کمیاب استفاده می‌کند، ارزش آن را ۲۳۳٬۰۰۰ دلار برآورد کرده است.

این NFT در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن) آخرین فروش خود را با قیمت ۳۱٬۳۰۰ دلار ثبت کرده بود. از آدرس کیف پول اهداکننده می‌توان فهمید که چندین NFT کریپتوپانک دیگر نیز در اختیار دارد.

کریپتوپانک شماره ۵۳۶۴.

این توکن در بحبوحه خبرهای کمپین پرشتاب ارزهای دیجیتال اوکراین واریز شده است. از ۲۶ فوریه (۷ اسفند)، دولت اوکراین رسماً شروع به دریافت کمک‌های مالی با ارزهای دیجیتال کرد. تنها در روز سه‌شنبه که رکورد کمک‌های مالی شکسته شد، بیش از ۱۰ میلیون دلار از طریق اتریوم، پولکادات، تتر، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال پول جمع‌آوری شده است.

اوایل روز سه‌شنبه، مایکل کوبانیان (Michael Chobanian)، بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال اوکراینی کیونا (Kuna) که با وزارت تحول دیجیتال این کشور در رسیدگی به کمک‌های مالی همکاری می‌کند، اعلام کرد که حداقل ۱۴ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال اهدایی، پیش‌تر برای تهیه تجهیزات نظامی و غیرنظامی، از جمله غذا و سوخت، هزینه شده است.

کوبانیان می‌گوید «بیشتر هزینه‌ها در واقع با ارزهای دیجیتال انجام می‌شود». او پیش از این هم گفته بود که صرافی کیونا کیف پول‌های دولت اوکراین را مدیریت می‌کند. شایان ذکر است که چوبانیان هنوز نگفته قرار است با NFT کریپتوپانک شماره ۵۳۶۴ چه کاری انجام دهند.

ارزش ارزهای دیجیتال اهداشده به اوکراین به ۳۸ میلیون دلار رسید

در این باره بیشتر بخوانید

  • ایلان ماسک هم NFT خود را می‌فروشد
  • هم‌بنیان‌گذار کوین بیس: مردم نباید دوج کوین را دست‌کم بگیرند
  • اینستاگرام امکان ایجاد و فروش توکن غیرمثلی (NFT) را فراهم می‌کند
  • رونق دوباره معاملات توکن‌های غیرمثلی؛ رشد ۳۳۸ درصدی حجم معاملات هفتگی
  • توکن غیرمثلی جعلی بنکسی با قیمت ۳۴۰ هزار دلار به فروش رفت

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.