تاریخ انتشار : جمعه 31 دسامبر 2021 - 5:47
کد خبر : 502304

اسپیس ایکس به دنبال پرتاب راکت استارشیپ در اسفندماه

اسپیس ایکس به دنبال پرتاب راکت استارشیپ در اسفندماه

اسپیس ایکس به دنبال پرتاب راکت استارشیپ در اسفندماه راکت نسل بعدی استارشیپ، که از آن به عنون قدرتمندترین پرتاب‌گر فضایی یاد می‌شود، اولین راکت چندبارمصرفی است که فضانوردان را به سیاره ماه و احتمالاً ح..

اسپیس ایکس به دنبال پرتاب راکت استارشیپ در اسفندماه

راکت نسل بعدی استارشیپ، که از آن به عنون قدرتمندترین پرتاب‌گر فضایی یاد می‌شود، اولین راکت چندبارمصرفی است که فضانوردان را به سیاره ماه و احتمالاً حتی مریخ انتقال خواهد داد. با این وجود، اداره هوانوردی فدرال (FAA) در روز چهارشنبه از تکمیل‌نشدن بررسی‌های زیست محیطی خود برای صدور مجوز پرتاب راکت استارشیپ از پایگاه فضایی اسپیس ایکس در تگزاس خبر داد.

در حالی که ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، امیدوار بود تا این پرتاب در بهمن‌ماه سال جاری انجام شود اما در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که اسفندماه محتمل‌ترین تاریخ برای این پرتاب خواهد بود. اداره هوانوردی فدرال در بخشی از بررسی‌های خود از بیش از 18000 نفر از اعضای عمومی در مورد این پرتاب نظرسنجی کرد و ظاهراً بررسی تمام این نظرات و همچنین مشاوره‌های مرتبط با آن تا 9 اسفندماه به‌طول خواهد انجامید. در صورتی که این اداره با پرتاب راکت استارشیپ موافقت نکند، تاریخ احتمالی این پرتاب به اواسط سال 2022 میلادی موکول خواهد شد.

منبع: DigitalTrends

👍🏻 👎🏻منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.