تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 6:32
کد خبر : 45173

با Wayforward Machine آینده اینترنت را تماشا کنید

با Wayforward Machine آینده اینترنت را تماشا کنید

با Wayforward Machine آینده اینترنت را تماشا کنید سازندگان وی‌بک ماشین (Wayback Machine) به‌تازگی پرتال جدیدی با نام وی‌فوروارد ماشین (Wayforward Machine) را طراحی کرده‌اند که وضعیت اینترنت و فضای مجا..

با Wayforward Machine آینده اینترنت را تماشا کنید

سازندگان وی‌بک ماشین (Wayback Machine) به‌تازگی پرتال جدیدی با نام وی‌فوروارد ماشین (Wayforward Machine) را طراحی کرده‌اند که وضعیت اینترنت و فضای مجازی در سال 2046 را به نمایش می‌گذارد. پرتال وی‌بک ماشین در واقع کتابخانه‌ای مجازی است که بیش از 500 میلیون صفحه‌ی وب مربوط به سال‌های 1996 تا امروز را در خود جای داده و شما می‌توانید در آن به سادگی به تحقیق و جستجو بپردازید.

مطالب مرتبط:

  • هر یک دقیقه در اینترنت چه می‌گذرد؟

برخلاف این پرتال، وی‌فوروارد ماشین پنجره‌ای به آینده‌ بوده و همان‌طور که وی‌بک ماشین تاریخچه‌ی اینترنت را به نمایش گذاشته است، وی‌فوروارد ماشین در مورد خطرات اینترنت در آینده به ما هشدار می‌دهد. برای مثال با واردکردن یک آدرس اینترنتی در این پرتال، تبلیغات بیشماری در صفحه به نمایش در می‌آید که مانع از رسیدن شما به صفحه‌ی مورد نظرتان می‌شوند. همچنین پیغام‌هایی مانند عدم تایید محتوای صفحه توسط وزارت حقیقت در صفحه نشان داده می‌شود و سیستم از شما می‌خواهد که علاوه بر واردکردن اثرانگشت، تظنیمات امنیتی خود را نیز غیرفعال کنید.

پرتال وی‌فوروارد ماشین

این پرتال به مناسبت 25 سالگی وب‌سایت اینترنت آرکایو (Internet Archive) طراحی شده است. این وب‌سایت علاوه بر ارائه‌ی وی‌بک ماشین، مجموعه‌ای از کتاب‌ها و فایل‌های صوتی و ویدیویی و دیگر محتوای رسانه‌ای مهم را در خود جای داده و از حقوق دیجیتال نیز حمایت می‌کند. این وب‌سایت در حال حاضر تلاش می‌کند تا در دادگاه از حقوق خود برای قرض‌دادن کتاب‌های دیجیتالی در اینترنت دفاع کند. این موضوع باعث شده تا اینترنت آرکایو پرتال وی‌فوروارد ماشین را توسعه داده و در کنار آن وب‌سایتی را طراحی کند که لینک مقاله‌های مربوط به فروپاشی تدریجی اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از آن‌جایی که وی‌بک ماشین به‌دلیل وجود فایروال‌‌ها، قوانین کپی رایت و موانع دیگر توانایی دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را ندارد، وی‌فوروارد ماشین سعی داشته تا کاربران را نسبت به این موضوع آگاه کند. همچنین در صورتی که دستور اجرایی بخش 230 لغو شود، وب‌سایت اینترنت آرکایو به‌طور قانونی امکان میزبانی بسیاری از محتواهای خود را نخواهد داشت.

نظر شما در مورد وی‌فوروراد ماشین چیست؟ آینده‌ی اینترنت به چه صورت خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.