تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 آگوست 2021 - 13:30
کد خبر : 44250

بعد از طرح بهبود ۱۵۵۹ ظرفیت درون‌زنجیره‌ای اتریوم ۹ درصد بیشتر شده است

بعد از طرح بهبود ۱۵۵۹ ظرفیت درون‌زنجیره‌ای اتریوم ۹ درصد بیشتر شده است

ویتالیک بوترین می‌گوید به‌روزرسانی لندن ظرفیت درون‌زنجیره‌ای اتریوم را افزایش داده است، با این حال هزینه پردازش تراکنش‌های این شبکه همچنان بالاست و مانند گذشته هر لحظه تغییر می‌کند.
به گزارش کریپتو اس..

ویتالیک بوترین می‌گوید به‌روزرسانی لندن ظرفیت درون‌زنجیره‌ای اتریوم را افزایش داده است، با این حال هزینه پردازش تراکنش‌های این شبکه همچنان بالاست و مانند گذشته هر لحظه تغییر می‌کند.

به گزارش کریپتو اسلیت، درحالی‌که ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، با انتشار مطلبی چگونگی تأثیرگذاری به‌روزرسانی لندن بر ظرفیت درون‌زنجیره‌ای این شبکه را توضیح داده است، این پرسش همچنان برای جامعه ارز دیجیتال مطرح است که چرا کارمزدهای اتریوم این‌قدر بالاست.

هاردفورک لندن اتریوم روز ۵ اوت (۱۴ مرداد) راه‌اندازی شد و قیمت این ارز دیجیتال را افزایش داد. این به‌روزرسانی شامل طرح بهبودی به نام «EIP-۱۵۵۹» بود که یک طرح کاهشی برای کنترل رشد عرضه اتریوم است. گفتنی است که قیمت اتریوم در ۳۰ روز گذشته رشدی ۷۳.۵ درصدی داشته است.

به گفته بوترین ظرفیت دورن‌زنجیره‌ای اتریوم پس از هاردفورک لندن ۹ درصد افزایش یافته و سه عامل به یک نسبت در این افزایش ظرفیت نقش داشته‌اند.

بوترین در توییتی نوشته است:

سه عامل به‌طور مساوی در این افزایش ظرفیت نقش داشته‌اند: (۱) تأخیر در [راه‌اندازی بمب سختی] عصر یخبندان، (۲) بلوک‌هایی که قبل از هاردفورک لندن پر نشدند و (۳) نتایج ریاضی فرمول طرح بهبود اتریوم ۱۵۵۹.

در تحلیلی که بوترین در رابطه با ظرفیت درون‌زنجیره‌ای اتریوم منتشر کرده گفته شده است که هاردفورک لندن راه‌اندازی «بمب سختی عصر یخبندان» را که قرار بود هم‌زمان با این به‌روز‌رسانی انجام شود به تأخیر انداخته است. بوترین در این تحلیل به سازوکاری برای افزایش سطح سختی در الگوریتم اثبات کار اتریوم اشاره می‌کند که در نتیجه آن زمان استخراج هر بلاک طولانی‌تر از حالت معمول می‌شود.

سازوکار بمب سختی طراحی شده است تا به صورت نمایی سختی استخراج را در بلاک چین اتریوم افزایش دهد و در نهایت منجر به فریز شدن شبکه شود.

این تحلیل همچنین توضیح می‌دهد که چگونه افزایش حداکثر میزان استفاده از فضای بلاک پیش از هاردفورک لندن در ظرفیت شبکه نقش داشته است، به گفته بوترین این فرایند ماینرها را تشویق می‌کند تا تراکنش‌هایی را پردازش کنند که مایل به پرداخت مبلغی بیش‌تر از کارمزد پایه هستند.

تا آنجایی که به خطاهای ریاضی در تنظیم کارمزد پایه مربوط می‌شود، این تحلیل نشان می‌دهد که فرمول طرح بهبود اتریوم ۱۵۵۹ به دلیل رابطه پیچیده بین میانگین حسابی و هندسی، در هدف‌گذاری ظرفیت ۵۰ درصد عملکرد خیلی خوبی ندارد.

بلاکی که صفر درصد آن کامل شده باشد کارمزد پایه را حدود ۱۲.۵ درصد کاهش می‌دهد (آن را در ۷/۸ ضرب می‌کند). از طرفی دیگر بلاکی که ۱۰۰ درصد آن کامل شده باشد، کارمزد پایه را حدود ۱۲.۵ درصد افزایش می‌دهد (در ۹/۸ ضرب می‌کند). حال چه اتفاقی می‌افتد اگر یک بلاکِ صفر درصد کامل و به‌دنبال آن یک بلاکِ ۱۰۰ درصد کامل داشته باشید؟ کارمزد پایه در ۶۳/۶۴ ضرب می‌شود. با خواندن توضیحات بیشتر نتیجه‌گیری می‌شود که برای ثابت‌ماندن کارمزد پایه، باید استفاده متوسط از فضای هر بلاک کمی بیشتر از ۵۰ درصد باشد.

انتظار می‌رود این به‌روزرسانی در نهایت مشکلی که شبکه اتریوم را تحت فشار قرار داده است حل کند، اما نظرات برخی از کاربران توییتر نشان می‌دهد که سوزاندن بیشتر کارمزد تراکنش‌ها آن‌طور که انتظار می‌رفت در کاهش هزینه‌ها تأثیر نداشته است.

به احتمال زیاد بحث درباره بالا بودن کارمزدهای اتریوم ادامه خواهد داشت، چراکه ممکن است نوسانات فعلی آنها تا زمان انتقال نهایی به سازوکار اثبات سهام از بین نرود.

بعد از طرح بهبود ۱۵۵۹ ظرفیت درون‌زنجیره‌ای اتریوم ۹ درصد بیشتر شده است

در این باره بیشتر بخوانید

  • سرویس‌ کلان‌داده گوگل از بلاک چین اتریوم استفاده خواهد کرد
  • تعداد آدرس‌های منحصر به فرد اتریوم از مرز ۵۰ میلیون گذشت
  • مشارکت گروه توسعه اتریوم با تولیدکننده تراشه‌های کامپیوتری AMD
  • پاداش استخراج اتریوم در سال ۲۰۲۱ تا ده برابر کاهش خواهد یافت
  • اتریوم سرمایه‌گذاران و شاهزادگان کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را هدف گرفته است

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.