تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اکتبر 2021 - 6:04
کد خبر : 46558

به‌روزرسانی الطایر (Altair) اتریوم تا ساعاتی دیگر اجرا می‌شود؛ منتظر چه تغییراتی باشیم؟

به‌روزرسانی الطایر (Altair) اتریوم تا ساعاتی دیگر اجرا می‌شود؛ منتظر چه تغییراتی باشیم؟

به‌روزرسانی جدید شبکه اتریوم که الطایر (Altair) نام دارد، قرار است تا ساعاتی دیگر اجرا شود. این به‌روزرسانی اولین اقدام در جهت ادغام شبکه مبتنی بر اثبات سهام بیکن چین (Beacon Chain) و شبکه اصلی اتریوم..

به‌روزرسانی جدید شبکه اتریوم که الطایر (Altair) نام دارد، قرار است تا ساعاتی دیگر اجرا شود. این به‌روزرسانی اولین اقدام در جهت ادغام شبکه مبتنی بر اثبات سهام بیکن چین (Beacon Chain) و شبکه اصلی اتریوم است.

به گزارش کریپتو نیوز، این به‌روزرسانی با هدف «آماده‌سازی کم‌خطر» عملیات ادغام بیکن چین و شبکه اصلی یا همان مین نت (Mainnet) اتریوم انجام می‌شود. ادغام این بلاک چین‌ها زمانی رخ می‌دهد که شبکه اصلی اتریوم که با سازوکار اثبات کار ایمن شده است، با شبکه مبتنی بر اثبات سهام بیکن چین ترکیب شود.

به گفته بنیاد اتریوم، این به‌روزرسانی امکان پشتیبانی از لایت کلاینت (Light Client) را به شبکه اضافه کرده، حسابرسی برنامه تشویقی بیکن چین را منظم می‌کند، برخی از مشکلات مربوط به مشوق‌های مالی اعتبارسنج‌ها را برطرف کرده و پارامترهای تنبیهی را هم پیاده‌سازی خواهد کرد.

لایت کلاینت یا همان لایت نود (Light Node) بخشی از یک نرم‌افزار است که برای ایجاد تعامل در شبکه به فول نود‌ها (Full Node) متصل می‌شود.

همان طور که توسعه‌دهندگان اتریوم گفته‌اند، این به‌روزرسانی تأثیری بر اتریوم‌های موجود در شبکه، که معمولاً در کیف پول‌های شخصی یا صرافی‌های ارز دیجیتال نگهداری می‌شوند، ندارد و تنها شبکه را از نظر فنی بهینه‌تر می‌کند.

همچنین بخوانید: چگونه در اثبات سهام اتریوم ۲.۰ شرکت کنیم؟

این احتمال وجود دارد که به‌روزرسانی الطایر تنها به‌روزرسانی شبکه اصلی به بیکن چین باشد. بیکن چین در دسامبر سال گذشته (بهمن ۹۹) و قبل از انتقال اتریوم به سازوکار اثبات سهام فعال شد.

بیکن چین قابلیت سهام‌گذاری (Staking) را به اکوسیستم اتریوم معرفی کرد. با این‌ وجود هم‌اکنون کاربرانی که می‌خواهند اتریوم سهام‌گذاری کنند، تا زمان انتقال کامل شبکه از سازوکار اثبات کار به اثبات سهام، اجازه برداشت اتریوم‌های خود را نخواهند داشت.

تیم بیکو (Tim Beiko)، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم، ادعا می‌کند این به‌روزرسانی تعامل افراد با شبکه را ساده‌تر کرده و جریمه مربوط به پارامترهای تنبیهی را برای افرادی که سهام‌گذاری می‌کنند کاهش می‌‌دهد. او تأکید کرده است که شبکه اتریوم می‌تواند بدون هیچ مشکلی به بیکن چین به‌روزرسانی شود.

براساس داده‌های نود واچ (NodeWatch)، در زمان نگارش این گزارش، ۸۶ درصد از نودهای اتریوم برای به‌روزرسانی الطایر آماده هستند. گفتنی است که به‌روزرسانی الطایر با فاصله کمتر از سه ماه پس از هاردفورک لندن انجام می‌شود.

به‌روزرسانی الطایر (Altair) اتریوم تا ساعاتی دیگر اجرا می‌شود؛ منتظر چه تغییراتی باشیم؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • سرویس‌ کلان‌داده گوگل از بلاک چین اتریوم استفاده خواهد کرد
  • سرقت ۴۵,۰۰۰ واحد اتر از طریق حدس کلید خصوصی!
  • اولین مرحله از توسعه بلاک چین اثبات سهام اتریوم، ماه آینده نهایی خواهد شد
  • مایکروسافت کیت توسعه‌ جدیدی برای بلاک چین مبتنی بر اتریوم خود عرضه کرد
  • اتریوم سرمایه‌گذاران و شاهزادگان کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را هدف گرفته است

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.