تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 سپتامبر 2021 - 11:00
کد خبر : 44424

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، کاردانو، بایننس کوین، ریپل، سولانا، دوج کوین، پولکادات، لونا و یونی سواپ را برای امروز (۲۳ شهریور) در ادامه می‌خوانید:
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوینقیمت بیت کو..

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، کاردانو، بایننس کوین، ریپل، سولانا، دوج کوین، پولکادات، لونا و یونی سواپ را برای امروز (۲۳ شهریور) در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین دیروز بار دیگر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۴۷,۰۶۱ دلار سقوط کرد که نشان می‌دهد احساسات حاکم بر بازار در کوتاه‌مدت نزولی است و معامله‌گران در رالی‌ها اقدام به فروش ارزهای خود می‌کنند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیبی رو به پایین دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم پایین‌تر از ۴۲ است که بیانگر احتمال بیشتر سقوط نسبت به احتمال صعود است.

در حال حاضر خریداران باید از حمایت کلیدی ۴۲,۴۵۱.۶۷ دلار دفاع کنند؛ چراکه شکسته‌شدن این سطح می‌تواند به رسیدن قیمت به محدوده‌ای بین ۳۷,۳۳۲.۷۰ تا ۳۶,۶۷۰ دلار منجر شود.

در صورتی که شاهد احیای قوی قیمت از این ناحیه باشیم، می‌توان گفت که قیمت بیت کوین طی روزهای آینده نوساناتی عرضی را تجربه کند.

در سوی دیگر، اگر قیمت از ۴۲,۴۵۱.۶۷ دلار احیا شود، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد روند صعودی را از سر بگیرند. بسته‌شدن قیمت بالای ۴۷,۴۰۰ دلار می‌تواند راه را برای جهش تا ناحیه مقاومتی ۵۰,۵۰۰ تا ۵۲,۹۲۰ دلار باز کند.

  • مقاومت‌ها: ۴۷,۴۰۰ – ۵۰,۵۰۰ – ۵۲,۹۲۰
  • حمایت‌ها: ۴۲,۴۵۱.۶۷ – ۳۷,۳۳۲.۷۰ – ۳۶,۶۷۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم طی روزهای گذشته بین میانگین‌های متحرک در حال نوسان است. این موضوع بیانگر آن است که خریداران در کف میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۳,۱۲۹ دلار در حال خرید هستند و خریداران هم در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳,۴۱۳ دلار اقدام به فروش می‌کنند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

رفته‌رفته شاهد شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستیم و شاخص قدرت نسبی هم زیر ۴۶ است که نشان می‌دهد دست بالاتر از آن فروشندگان است. اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، اتریوم ممکن است شاهد افزایش فشار روش باشد که احتمالاً به کاهش تا ۳,۰۰۰ منجر می‌شود.

۳,۰۰۰ دلار یک حمایت مهم برای اتریوم است و خریداران باید از آن دفاع کنند؛ چراکه شکسته‌شدن آن ممکن است باعث فروش هیجانی معامله‌گران شود.

در سوی دیگر، احیای قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خریداران را تشویق می‌کند که یک بار دیگر شانس خود را برای رساندن قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه امتحان کنند. بسته‌شدن قیمت بالای ۳,۵۶۷.۰۶ دلار اوضاع را به نفع خریداران تغییر می‌دهد. در این صورت ۴,۰۰۰ دلار هدف بعدی خریداران خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۳,۴۱۳ – ۳,۵۶۷.۰۶ – ۴,۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۳,۱۲۹ – ۳,۰۰۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو سه‌شنبه گذشته از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲.۱۶ دلار جهش کرد و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲.۵۷ دلار رسید. با نگاهی به شادو بلند کندل روزهای شنبه و یک‌شنبه می‌توان گفت که رسیدن به این محدوده قیمتی باعث شد تا معامله‌گران به فکر برداشت سود بیفتند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

فروشندگان دیروز قیمت را به زیر نقطه آغاز جهش در ۲.۴۷ دلار رساندند. شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی نشان می‌دهد که فروشندگان برتری جزئی در بازار دارند.

اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، احتمال تشدید اصلاح و رسیدن به حمایت بعدی در ۱.۹۴ دلار وجود دارد. به‌علاوه، در صورت افزایش قیمت از سطوح فعلی یا احیای قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد که قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی ۲.۹۷ تا ۳.۱ دلار برسانند.

  • مقاومت‌ها: ۲.۵۷ – ۲.۹۷ – ۳.۱
  • حمایت‌ها: ۲.۱۶ – ۱.۹۴

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین روز جمعه زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۴۱۰ دلار بسته شد، ولی فروشندگان نتوانستند قیمت را در سطوح پایین‌تر تثبیت کنند. خریداران روز بعد با خرید در کف، قیمت را بار دیگر به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رساندند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

این در حالی است که شکست خریداران در عبور از مقاومت ۴۳۳ دلار ممکن است فشار فروش در بازار را بیشتر کند. اگر قیمت به زیر ۳۹۳.۲ دلار برسد، اینا احتمال وجود دارد که شاهد سقوط تا ۳۶۹ دلار باشیم. هدف بعدی قیمت ۳۴۰ دلار خواهد بود.

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۳۸ دلار و رسیدن شاخص قدرت نسبی به زیر ۴۰ بیانگر آن است که راه سقوط هموارتر از مسیر صعود است. خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به بالای ۴۳۳ دلار برسانند. در این صورت می‌توان آن را نشانه‌ای از اتمام اصلاح در نظر گرفت.

  • مقاومت‌ها: ۴۳۳
  • حمایت‌ها: ۳۹۳.۲ – ۳۶۹ – ۳۴۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل در حال حاضر بین میانگین‌های متحرک گیر افتاده است. شکست خریداران در رساندن قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۱۳ دلار، معامله‌گران را به برداشت سود تشویق کرده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در محدوده‌ای پایین‌تر از ۴۵ نشان می‌دهد که دست بالاتر در بازار از آن فروشندگان است. اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، احتمال سقوط به کف روز سه شنبه در ۰.۹۵ دلار وجود دارد.

بسته‌شدن قیمت زیر این حمایت نشان‌دهنده اتمام احتمالی روند صعودی خواهد بود. این اتفاق می‌تواند راه را برای کاهش بیشتر تا ۰.۷۵ دلار مهیا کند. در صورتی که قیمت از سطوح فعلی احیا شود و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، سناریوی نزولی باطل می‌شود. در این صورت خریداران تلاش خواهند کرد قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی ۱.۳۵ تا ۱.۴۱ دلار برسانند.

  • مقاومت‌ها: ۱.۳۵ – ۱.۴۱
  • حمایت‌ها: ۰.۹۵ – ۰.۷۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت سولانا

سولانا در حال حاضر در یک روند صعودی قدرتمند است. سقوط قیمت سولانا به زیر خط روند نشان می‌دهد که روند صعودی تضعیف شده است. در حال حاضر احتمال سقوط تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۴۱ دلار وجود دارد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر قیمت از سطوح فعلی جهش کند، می‌توان گفت که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است و معامله‌گران در کف اقدام به خرید می‌کنند. در این صورت خریداران تلاش خواهند کرد روند صعودی را از سر بگیرند، ولی به نظر می‌رسد که فروشندگان در خط روند مقاومت سنگینی را شکل دهند.

اگر قیمت از خط روند سقوط کند، ممکن است شاهد کاهش تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشیم. شکسته‌شدن این حمایت ممکن است به سقوط تا فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی در ۱۲۳.۴۳ دلار منجر شود.

در سوی دیگر، بسته‌شدن قیمت در بالای خط روند شانس رسیدن دوباره به اوج تاریخی در ۲۱۶ دلار را تقویت می‌کند.

  • مقاومت‌ها: ۲۱۶
  • حمایت‌ها: ۱۴۱ – ۱۲۳.۴۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات روز یکشنبه به بالای مقاومت ۳۵.۶۸ دلاری رسید که نشان می‌دهد خریداران قصد دارند روند صعودی را از سر بگیرند. میانگین‌های متحرک شیبی صعودی دارند که به نفع خریداران است، اما شاخص قدرت نسبی یک واگرایی منفی را شکل داده که از احتمال تضعیف شتاب صعودی قیمت خبر می‌دهد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در حال حاضر فروشندگان سعی می‌کنند در خط مقاومت، خریداران را متوقف کنند. اگر خریداران تسلیم آنها نشوند، این احتمال وجود دارد که شاهد صعود و عبور از مقاومت پیش رو باشیم. در این صورت راه برای رسیدن به ۴۱.۴۰ و پس از آن ۴۶.۶ دلار باز می‌شود.

در سوی دیگر، اگر قیمت سقوط و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۰.۳۴ دلار برسد، می‌توان انتظار رسیدن تا نقطه آغاز جهش در ۲۸.۶ دلار را داشت.

احیای قوی قیمت از این سطح نشان می‌دهد که خریداران در کف اقدام به خرید می‌کنند، ولی شکسته‌شدن این ناحیه ممکن است به سقوط تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۴.۶۸ دلار ختم شود. اگر قیمت در زیر ۲۸.۶ دلار تثبیت شود، بیانگر آن است که فروشندگان به بازار بازگشته‌اند.

  • مقاومت‌ها: ۴۱.۴۰ – ۴۶.۶
  • حمایت‌ها: ۳۰.۳۴ – ۲۸.۶ -۲۴.۶۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین طی روزهای گذشته زیر میانگین‌های متحرک در نوسان بوده است که نشان می‌دهد خریداران فشاری برای خرید در سطوح فعلی روی خود حس نمی‌کنند. فروشندگان در حال حاضر به‌دنبال کاهش قیمت تا حمایت قدرتمند ۰.۲۱ دلاری هستند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیبی رو به پایین دارد و شاخص قدرت نسبی هم به محدوده منفی وارد شده است؛ این یعنی فروشندگان قدرت بیشتری در بازار دارند. بسته‌شدن قیمت زیر ۰.۲۱ دلار می‌تواند قیمت را تا حمایت پراهمیت ۰.۱۵ دلاری پایین بکشد.

به‌علاوه، اگر دوج کوین از ۰.۲۱ دلار احیا شود، خریداران تلاش خواهند کرد که قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند. در صورت موفقیت آنها، می‌توان نسبت به جهش تا خط روند نزولی امیدوار بود. بسته‌شدن قیمت بالای این مقاومت اولین نشانه از پایان بازه اصلاح خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: میانگین‌های متحرک – خط روند نزولی
  • حمایت‌ها: ۰.۲۱ – ۰.۱۵

تحلیل تکنیکال قیمت لونا

قیمت لونا، توکن بومی پروتکل لونا، روز شنبه از ۴۵.۰۱ دلار سقوط کرد که نشان می‌دهد معامله‌گران در این سطح اقدام به برداشت سود کردند. در صورت سقوط، باید چشم به ۳۶.۸۹ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۲.۷۷ دلار دوخت؛ چراکه این سطوح حمایت پراهمیت پیش روی قیمت لونا هستند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

احیای قوی از هر یک از این سطوح نشان‌دهنده آن خواهد بود احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است و معامله‌گران در کف اقدام به خرید می‌کنند. در این صورت خریداران تلاش خواهند کرد که روند صعودی را از سر بگیرند و قیمت را به سطح روانی ۵۰ دلار برسانند.

میانگین‌های متحرک شیبی صعودی دارند که نشان می‌دهد خریداران برتری جزئی نسبت به فروشندگان دارند ولی واگرایی منفی شاخص قدرت نسبی تا حدی باعث نگرانی است. اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، احتمال سقوط تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۴.۱۴ دلار وجود دارد.

  • مقاومت‌ها: ۵۰
  • حمایت‌ها: ۳۶.۸۹ – ۳۲.۷۷ – ۲۴.۱۴

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت یونی سواپ

یونی سواپ طی روزهای گذشته زیر ۲۵ دلار که جهش پیشین را از آنجا آغاز کرده بود، در نوسان است؛ این مسئله نشان می‌دهد که معامله‌گران با قدرت در حال انباشت ارز نیستند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

میانگین‌های متحرک تقاطع نزولی را شکل دادند و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده منفی قرار دارد که بیانگر برتری فروشندگان در بازار است. اگر فروشندگان قیمت را به زیر حمایت ۲۱ دلاری برسانند، می‌توان انتظار افزایش شتاب نزولی قیمت را داشت.

در این صورت احتمال کاهش تا ۱۸.۶۹ دلار وجود دارد. این سطح ممکن است به‌عنوان یک حمایت قوی عمل کند، ولی اگر خریداران نتوانند قیمت یونی سواپ را به بالای ۲۵ دلار برسانند، مقصد احتمالی بعدی ۱۳ دلار خواهد بود. این سناریوی نزولی در صورتی که قیمت از سطوح فعلی جهش کند و به بالای میانگین‌های متحرک برسد، باطل می‌شود.

  • مقاومت‌ها: ۲۵
  • حمایت‌ها: ۲۱ – ۱۸.۶۹ – ۱۳

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور)

در این باره بیشتر بخوانید

  • تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد)
  • تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۲ ژوئن (۱ تیر)
  • تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۹ ژوئن (۸ تیر)
  • تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۳ اوت (۱۲ مرداد)
  • تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۰ اوت (۱۹ مرداد)

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.