تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 10:40
کد خبر : 43726

تحلیل قیمت بیت کوین؛ تازه در ابتدای روند صعودی هستیم؟

تحلیل قیمت بیت کوین؛ تازه در ابتدای روند صعودی هستیم؟

الگوی تثبیت قیمت بیت کوین نشان‌دهنده آن است که احتمالاً به این زودی‌ها شاهد پایان رالی فعلی نخواهیم بود. با نگاهی به وضعیت حجم بیت کوین‌های ارسالی به صرافی‌ها برای ترید یا فروش، می‌توان گفت که سرمایه‌..

الگوی تثبیت قیمت بیت کوین نشان‌دهنده آن است که احتمالاً به این زودی‌ها شاهد پایان رالی فعلی نخواهیم بود. با نگاهی به وضعیت حجم بیت کوین‌های ارسالی به صرافی‌ها برای ترید یا فروش، می‌توان گفت که سرمایه‌گذاران همچنان به انباشت این ارز دیجیتال ادامه می‌دهند.

به گزارش نیوزبی‌تی‌سی، در روزهای گذشته حجم سرمایه‌گذاری ورود به صرافی‌ها، کمتر از حجم سرمایه‌گذاری خروجی بوده است. این موضوع بیانگر آن است که الگوی فعلی بیش از آن که یک الگوی نزولی باشد، الگوی تثبیت قیمت است.

چهارشنبه هفته گذشته قیمت بیت کوین به زیر ۳۸,۰۰۰ دلار سقوط کرد و وارد محدوده ۳۷,۰۰۰ دلاری شد. در این بین ۱۱.۳ هزار واحد بیت کوین از صرافی‌ها خارج شد که همسو با نوسانات قیمتی بود؛ با این حال، دو ساعت بعد از این سقوط، شاهد خروج حجم بالاتری از بیت کوین بودیم. در این مدت ۱۹.۳ هزار بیت کوین از صرافی‌ها خارج شد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به جای فروش، در حال انباشت ارزها هستند.

کاهش موجودی صرافی‌ها

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بیشتری در حال انتقال ارزها به کیف پول‌های خود هستند تا به این شکل دارایی‌های خود را با امنیت بیشتری ذخیره کنند. پس سقوط قیمت بیت کوین از اوج تاریخی خود، موجودی صرافی‌ها رو به کاهش گذاشت و در حال حاضر نیز این موجودی در حال کمترشدن است. زمانی که تعداد ارزهای خروجی از ارزهای ورودی بیشتر باشد، نشان‌دهنده آن است که فشار فروش در بازار وجود ندارد؛ از همین رو، از آنجایی که سرمایه‌گذاران تا جایی که می‌توانند ارز انباشت می‌کنند، می‌توان گفت که سیاست کلی آنها انباشت است.

گزارش هفته گذشته کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که حجم بیت کوین‌هایی که در صرافی‌های نگه‌داری می‌شود تنها در عرض ۲ روز بیش از ۱۰۰ هزار واحد کاهش یافته است. عددهایی نظیر این عموماً بیانگر فشار فروش سنگین در بازار هستند. نباید فراموش کرد که فشار فروش هم عمدتاً به فاز انباشت ختم می‌شوند که در نهایت به افزایش قیمت می‌انجامد.

در بازه‌های روزانه، شاهد آن هستیم که سرمایه‌گذاران ارزهای خود را از صرافی‌ها بزرگ بیرون می‌کشند؛ می‌توان گفت که احساسات حاکم بر بازار «خرید و نگه‌داری» ارز است. از همین رو، سرمایه‌گذاران برنامه دارند تا حد امکان بیت کوین بخرند و آنها را تا زمان شروع رالی صعود در کیف پول‌هایشان نگه دارند.

تداوم صعود بیت کوین

علیرغم اینکه در بازه‌هایی شاهد سقوط قیمت بودیم، دورنمای بیت کوین صعودی است. پس از خبر پذیرش بیت کوین توسط السالوادور، اروگوئه هم چندی پیش از ارائه لایحه‌ای برای پذیرش ارزهای دیجیتال به‌عنوان ارز قانونی خبر داد.

نمودار قیمت بیت کوین

بانک‌های سرشناس نظیر جی‌پی‌مورگان و ولز فارگو هم اعلام کردند که امکان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران ثروتمند خود فراهم کرده‌اند. این اخبار امیدواری‌ها برای ورود ارزهای دیجیتال به سبد سرمایه‌گذاران عموم مردم را بیشتر کرده است.

تحلیل‌گران بازار همچنان نسبت به نوسانات صعودی قیمت بیت کوین نگاهی مثبت دارند. تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد که حجم تراکنش‌های روزانه هم پس از رالی اخیر بیشتر شده است.

با وجود تمام این شاخص‌های صعودی، دور از ذهن نیست اگر بگوییم در ابتدای جهش فعلی قرار داریم. از سوی دیگر، نباید فراموش کرد که بیت کوین برای تأیید وضعیت صعودی ابتدا باید از سد ۵۰,۰۰۰ دلار عبور کند.

تحلیل قیمت بیت کوین؛ تازه در ابتدای روند صعودی هستیم؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • بررسی سه مدل جنجالی پیش‌بینی قیمت بیت کوین و رقم پیش‌بینی هر کدام
  • در صورت عدم عبور قیمت بیت کوین از این مقاومت‌ها، احتمال سقوط به ۷,۰۰۰ دلار وجود دارد
  • بیت کوین همچنان روی ۹,۲۰۰ دلار؛ عبور از چه قیمتی روند صعودی را تقویت می‌کند؟
  • آیا باید منتظر رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار باشیم؟
  • تحلیل قیمت بیت کوین؛ حمایت سنگین روی ۴۰,۰۰۰ دلار

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.