تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 آگوست 2022 - 6:50
کد خبر : 505119

تردمیل محبوب‌ترین ورزش خانگی و باشگاهی

تردمیل محبوب‌ترین ورزش خانگی و باشگاهی

انجام ورزش با استفاده از تردمیل، یکی از پر‌طرف‌دار‌ترین ورزش‌هایی است که می‌توان در هر زمان و مکان، از‌جمله باشگاه، محل کار و خانه به آن دسترسی پیدا کرد. با خرید تردمیل برای محل کار، امکان استفاده از آن در زمان‌های استراحت وجود دارد و نیاز نیست که مسافت زیادی را تا باشگاه‌های ورزشی طی

انجام ورزش با استفاده از تردمیل، یکی از پر‌طرف‌دار‌ترین ورزش‌هایی است که می‌توان در هر زمان و مکان، از‌جمله باشگاه، محل کار و خانه به آن دسترسی پیدا کرد. با خرید تردمیل برای محل کار، امکان استفاده از آن در زمان‌های استراحت وجود دارد و نیاز نیست که مسافت زیادی را تا باشگاه‌های ورزشی طی کنید. این وسیله کاربردی و محبوب با اینکه از آسان‌ترین روش‌های استفاده بر‌خوردار است؛ اما در صورت استفاده اشتباه می‌تواند آسیب‌های جدی به پای شما وارد کند. برای استفاده از این دستگاه لازم است که با انواع آن و مزیت‌هایی که دارد، آشنا شوید تا بتوانید با رعایت اصول درست یک تجربه فوق‌العاده داشته باشید.

تردمیل را دست‌کم نگیرید!

این وسیله، دستگاهی است که پیاده‌روی یا دویدن را برای افراد شبیه‌سازی می‌کند. این دستگاه برای انجام تمرین‌های قلبی و عروقی یا همان هوازی طراحی شده است. انجام تردمیل می‌تواند مکمل تمرین‌های شما باشد؛ اما این انتخاب شما است که برای کدام قسمت بدن تأثیر‌گذار باشد.

برای مثال کاهش وزن، تقویت عضلات پا یا دیگر عضلات درگیر و بهبود وضعیت قلبی از تأثیراتی است که می‌توان با انجام این ورزش به آن‌ها دست یافت. تردمیل خانگی و باشگاهی در طیف گسترده‌ای از انواع مدل و کیفیت جنس به بازار عرضه می‌شوند که با شناخت آن‌ها می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید.

دستیابی به اهداف مختلف با تردمیل

ازآنجایی‌که این دستگاه امکان به‌وجود آمدن وضعیت‌های متفاوت را برای بدن افراد ایجاد می‌کند؛ پس لازم است که به نحوه استفاده از آن توجه کنید تا نتیجه دلخواه را کسب کنید.

پرورش عضلات

در هنگام حرکت بر روی دستگاه، عضلات مختلف پا با چالش‌هایی رو‌به‌رو می‌شوند. عضلات درگیر در دویدن و راه رفتن عبارتند‌از ساق، مچ، ران، باسن و قسمت انتهایی کمر؛ برای دستیابی به این نتیجه باید سرعت کاهش یابد و در مقابل شیب آن افزایش یابد. البته توصیه می‌شود به منظور انجام این تمرین‌ها از یک مربی متخصص کمک بگیرید.

کاهش وزن و تناسب اندام

بهترین روش برای از دست‌دادن وزن و سوزاندن کالری و چربی‌، این ورزش است. دستگاه ورزشی به دلیل طراحی بر‌اساس پایه‌ترین اصول ورزش یعنی دویدن و پیاده‌روی مناسب‌ترین شیوه برای کاهش وزن است. کالری سوزی و چربی سوزی در سرعت و شدت بالا، با توجه به آمادگی جسمانی افراد انجام می‌شود.

بهبود وضعیت قلبی عروقی

با پیاده‌روی و دویدن استقامت قلبی افراد افزایش می‌یابد و باعث بهبود و افزایش روند گردش خون در بدن افراد می‌شود. در ادامه کارایی قلب با بهبود روبرو می‌شود و انعطاف‌پذیری مفاصل نیز افزایش می‌یابد.

تردمیل محبوب‌ترین ورزش خانگی و باشگاهی

انواع تردمیل

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از این دستگاه در بازار عرضه می‌شوند، این تفاوت‌ها ممکن است در نوع عملکرد و کارایی یا در مکان مورد استفاده باشند.

انواع تردمیل بر‌اساس کارکرد

·       دستی

این نوع از دستگاه‌ها در ساختار خود از داشتن موتور بهره نمی‌برد و برای حرکت از کاربر استفاده می‌کنند. کار با آن‌ها راحت است و عملکرد پیچیده‌ای ندارند.

·       موتوری

نوع دیگر دستگاه‌ها براساس کارکرد آن‌ها، تردمیل‌های موتوری هستند که در ساختار خود از موتور بهره می‌برند. با مصرف برق کار می‌کنند و می‌توان به‌صورت دستی یا خودکار آن‌ها را برای استفاده آماده کرد. تنظیمات شیب، سرعت و… با قرار گرفتن صفحه‌ای در مقابل شما به‌راحتی قابل انجام است، نیاز نیست که برای تنظیم آن کار اضافه‌ای انجام دهید.

تنوع تردمیل‌ها براساس مکان مورد استفاده

·       تردمیل خانگی

این مدل متناسب با کارکرد آن در خانه طراحی شده‌اند. از نظر اندازه و نوع موتور به‌کار رفته در آن‌ها با نمونه‌های دیگر تفاوت دارند. اندازه آن‌ها کوچک‌تر و موتور آن‌ها DC است و از قدرت کمتری برخوردارند.

·       باشگاهی

به‌دلیل استفاده از آن‌ها در باشگاه، ابعاد آن بزرگ‌تر و قدرت آن بیشتر است. برحسب مکان مورد استفاده که باشگاه است، موتور آن‌ها از نوع AC است.

·       آبی

مکان قرار‌گیری این دستگاه‌ها غالبا در داخل آب به‌ویژه استخر‌ها هستند. استفاده از آن‌ها به دلیل قرار‌گیری در آب نیازمند نیروی زیادی است. این نوع از تردمیل‌ها، در‌واقع همان مدل دستی و بدون موتور هستند که برای استفاده در آب طراحی شده‌اند. کاربرد آن در مواردی مانند چاقی مفرط است که می‌تواند در این زمینه به افراد مبتلا به چاقی مفرط کمک بسیار زیادی انجام دهد.

·       پزشکی و توان‌بخشی

تردمیل‌هایی مخصوص کاربرد‌های پزشکی و توان‌بخشی نیز تولید و برای کمک به سلامتی بیماران عرضه می‌شوند. برای مثال: بیماران قلبی، افرادی‌که به دلیل سکته دچار مشکل در حرکت هستند، بیماران مبتلا به ام اس و افرادی که مشکلات مفصلی و استخوانی دارند.

هایپرجیم بزرگترین نمایندگی عرضه تردمیل و تجهیزات ورزشی

این فروشگاه با ارائه و عرضه بهترین تجهیزات ورزشی در طیف گسترده‌ای از انواع آن‌ها، برای ارتقا سلامتی کاربران تلاش می‌کند. عرضه انواع مختلف تجهیزات ورزشی خانگی و باشگاهی در بهترین برند‌های حال حاضر دنیا از اولویت‌های این مجموعه است. فروشگاه هایپرجیم با بهره‌مندی از کارشناسان و متخصصان امکان انتخابی بهتر و مناسب‌تر را برای مشتریان خود قرار داده است. کارشناسان و متخصصان هایپرجیم با مشاوره اصولی و دقیق در راستای حفظ و بهبود سلامت بدنی افراد گام بر‌می‌دارند. همچنین این مجموعه متخصص، امکان خرید آنلاین و حضوری را برای کاربران ایجاد کرده است تا مشتریان بتوانند به‌راحتی برای خرید تردمیل اقدام نمایند.

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.