تاریخ انتشار : شنبه 15 می 2021 - 8:14
کد خبر : 38614

توییتر از کاربران آی او اس ۱۴.۵ درخواست مجوز رهگیری کرد

توییتر از کاربران آی او اس ۱۴.۵ درخواست مجوز رهگیری کرد

توییتر از کاربران آی او اس ۱۴.۵ درخواست مجوز رهگیری کرد اپل در آی او اس ۱۴.۵ قابلیتی به نام App Tracking Transparency معرفی کرده است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را مجبور به درخواست مجوز از کاربران بر..

توییتر از کاربران آی او اس ۱۴.۵ درخواست مجوز رهگیری کرد

اپل در آی او اس ۱۴.۵ قابلیتی به نام App Tracking Transparency معرفی کرده است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را مجبور به درخواست مجوز از کاربران برای رهگیری آن‌ها می‌کند. حالا توییتر هم به جمع این توسعه‌دهندگان پیوسته و از کاربران می‌خواهد تا امکان رهگیری آی او اس خود توسط این پلتفرم را فعال کنند.

مطالب مرتبط:

  • اهدای پول از طریق پلتفرم توییتر امکان پذیر شد

  • قابلیت ایجاد پروفایل مخصوص برای کسب و کارها در توییتر فراهم شد

توییتر در توجیه درخواست مجوز رهگیری کاربران گفته است که آن‌ها با فعالسازی این قابلیت، تبلیغات بهتری دریافت خواهند کرد. توییتر برای این منظور لینکی به بخش تنظیمات اپلیکیشن خود اضافه کرده است و شما می‌توانید از طریق آن، تغییرات لازم را اعمال کنید. البته توصیه ما این است که حتماً قبل از فعالسازی آن، توضیحات مربوطه را بخوانید.

توییتر

توییتر در توضیحات این قابلیت گفته است:

با دادن مجوز به توییتر برای ردیابی اطلاعات شما در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که استفاده یا بازدید کرده‌اید، می‌توانید تبلیغات متناسب با خودتان را دریافت کنید.

اما نکته عجیب در مورد اقدام امروز توییتر این است که این شرکت قبلاً اپل را به‌خاطر اضافه کردن قابلیت App Tracking Transparency به آی او اس ۱۴.۵ سرزنش کرده بود و آن را خطری برای امنیت کاربران دانسته بود.

البته برخلاف توییتر که از یک روش مودبانه برای درخواست فعالسازی قابلیت مذکور استفاده کرده است، فیس بوک و اینستاگرام از روش تهاجمی‌تری برای متقاعد کردن کاربران به استفاده از آن استفاده کرده‌اند و با زبان تهدید‌آمیز به کاربران گفته‌اند که فعال کردن چنین قابلیتی به رایگان ماندن این پلتفرم‌ها کمک خواهد کرد.

شرکت‌هایی مانند توییتر و فیس بوک، برای پشتیبانی از کسب و کار بسیار سودآور تبلیغات‌شان نیاز جدی به رهگیری کاربران دارند. درهرحال، درآمد حاصل از این کسب و کار، تاحدودی به پولی نبودن شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. اما برای شرکتی مثل اپل که بیشتر علاقمند به کسب درآمد از طریق فروش دستگاه‌ها و سرویس‌هایش است، چنین موضوعی چندان اهمیت ندارد. البته تغییراتی که توسط این شرکت در سیستم عامل آی او اس ایجاد می‌شود می‌تواند توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کند.

قابلیت App Tracking Transparency محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده و طبق آخرین ارزیابی‌ها، حدود ۹۶ درصد از کاربران آمریکایی اجازه رهگیری به اپلیکیشن‌ها داده‌اند. به نظر می‌رسد گوگل هم در حال توسعه چنین قابلیتی برای اندروید است و به‌زودی شاهد ارایه آن خواهیم بود.

منبع: The Verge

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.