تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اکتبر 2021 - 12:00
کد خبر : 46577

دو درخواست دیگر برای راه‌اندازی ETF بیت کوین ثبت شد

دو درخواست دیگر برای راه‌اندازی ETF بیت کوین ثبت شد

طبق گزارش‌ها، دو صندوق قابل‌معامله در بورس بیت کوین درخواست اخذ مجوز خود را تسلیم مراجع مربوطه کرده‌اند؛ یکی از این ETFها مخصوص موقعیت‌های فروش و دیگر مخصوص معاملات اهرم‌دار است.
به گزارش کوین تلگراف،..

طبق گزارش‌ها، دو صندوق قابل‌معامله در بورس بیت کوین درخواست اخذ مجوز خود را تسلیم مراجع مربوطه کرده‌اند؛ یکی از این ETFها مخصوص موقعیت‌های فروش و دیگر مخصوص معاملات اهرم‌دار است.

به گزارش کوین تلگراف، شرکت دایرکشن (Direxion) روز گذشته درخواست خود برای یک ETF موقعیت‌های فروش را ثبت کرد. این صندوق با نام «Direxion Bticoin Strategy Bear ETF»، همانند دیگر صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت کوین که در بازارهای آمریکایی معامله می‌شود، با بیت کوین واقعی پشتوانه‌سازی نمی‌شود.

طبق اعلام دایرکشن، این صندوق ممکن است در دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین، صندوق‌های بازارهای پول، حساب‌های سپرده یا ابزارهای کوتاه‌مدت بدهی سرمایه‌گذاری کند. این در حالی است که این شرکت با انتشار اخطاریه‌ای، اعلام کرده است که ممکن است قیمت محصول به صفر برسد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

ارزش سرمایه در صندوق ممکن است بدون اخطار [قبلی] با کاهش شدید همراه شود یا به صفر برسد. باید خود را برای از دست دادن تمام سرمایه آماده کنید.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیل‌گر ارشد بخش ETFهای بلومبرگ در ارتباط با صندوق قابل‌معامله در بورس دایرکشن عنوان کرده است که این شرکت یک صندوق مشابه در کانادا با نام BITI در اختیار دارد. او در اظهارنظر خود می‌نویسد:

در عین حال که این صندوق خسارت‌هایی [برای سرمایه‌گذاران] به همراه دارد، ولی وقتی جواب می‌دهد، واقعاً جواب می‌دهد!

دایرکشن سال ۲۰۱۸ هم درخواستی برای راه‌اندازی ETF بیت کوین ثبت کرده بود ولی همانند دیگر درخواست‌ها در صف تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) گیر کرد.

بلومبرگ گزارش کرده است که شرکت والکری (Valkyrie) درخواستش برای یک ETF اهرم‌دار را هم تسلیم مراجع مربوطه کرده است. این صندوق به سرمایه‌گذاران امکان استفاده از اهرم‌های ۱.۲۵ برابری را می‌دهد. در صورت تأیید، این صندوق تحت نماد BTFX شامل قراردادهای آتی، سواپ‌ها، قراردادهای اختیار معامله و نوع خاصی از قراردادهای آتی خواهد بود.

اهرم ۱.۲۵ برابری این صندوق باعث شده تا بسیاری از کاربران آن را مسخره کنند. برخی با اشاره به میزان کم این اهرم آن را مخصوص «مورچه‌های» بازار توصیف کرده‌اند.

نیت گراچی (Nate Geraci)، مدیر ای‌تی‌اف استور (ETF Store)، با اشاره به این محصولات قابل‌معامله در بورس جدید، پیش‌بینی کرده است که در آینده شاهد ثبت درخواست‌های بیشتر و تأییدیه‌های بیشتر خواهیم بود. او در این باره نوشت:

کمیسیون بورس آمریکا از جنبه قانون‌گذاری، نگاه خوبی به قراردادهای آتی بیت کوین CME‌ داشت. اگر به محصولات اهرم‌دار و معکوس (موقعیت‌های شورت) در دیگر بازارها نگاه خوبی می‌شود، دیگر دلیلی وجود ندارد که در این بازار [آمریکا] خبری از آنها نباشد.

همزمان با انتشار این اخبار، قیمت بیت کوین با ثبت کاهشی محسوس، به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار رسید.

دو درخواست دیگر برای راه‌اندازی ETF بیت کوین ثبت شد

در این باره بیشتر بخوانید

  • بررسی احتمال پذیرش ETF برای بیت کوین در ۱۹ مرداد
  • افزایش چشمگیر کاربرد بیت کوین در کانادا !
  • کمیسیون بورس آمریکا دو محصول سرمایه گذاری بیت کوین را تعلیق کرد
  • چه کسانی در کمیسیون بورس آمریکا از پذیرش ETF بیت کوین حمایت می‌کنند؟
  • بورس نزدک، قراردادهای آتی بیت کوین را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی خواهد کرد !

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.