تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 مارس 2022 - 6:05
کد خبر : 502962

راهنمای خرید سری گلکسی A سامسونگ در سال ۲۰۲۲

راهنمای خرید سری گلکسی A سامسونگ در سال ۲۰۲۲

راهنمای خرید سری گلکسی A سامسونگ در سال ۲۰۲۲ بسیاری از کاربران زمانی که حرف از گوشی‌های سامسونگ می‌شود، پیش از گلکسی A، نخست به سری گلکسی S این شرکت فکر می‌کنند. این سری شامل برخی از بهترین و البته پر..

راهنمای خرید سری گلکسی A سامسونگ در سال ۲۰۲۲

بسیاری از کاربران زمانی که حرف از گوشی‌های سامسونگ می‌شود، پیش از گلکسی A، نخست به سری گلکسی S این شرکت فکر می‌کنند. این سری شامل برخی از بهترین و البته پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی تمام تاریخ است. می‌توان این‌طور برداشت کرد که پس از آیفون، محصولات سری S سامسونگ احتمالاً محبوب‌ترین گوشی‌های بازار هستند.

همه مطالب سامسونگ

با این حال، پس تکلیف سری گلکسی A همین غول کره‌ای چیست؟ اگر دنبال اطلاعات بیشتری درباره این سری هستید تا یکی از محصولات جذاب آن را خریداری کنید، وارد صفحه صحیحی شده‌اید! در ادامه ما تمام اطلاعات مورد نیاز را درباره این سری در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با برخی از محبوب‌ترین گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده سامسونگ بهتر آشنا شوید.

فهرست مطالب

  1. سری گلکسی A سامسونگ در یک نگاه
  2. چطور مدل‌های این سری را براساس قدرت مرتب کنیم؟
  3. آیا سری گلکسی A دارای نرم‌افزار مشابهی با سایر گوشی‌های هوشمند سامسونگ است؟
  4. گوشی‌های گلکسی A7 و A5 سامسونگ
  5. گوشی‌های گلکسی A4 و A3 سامسونگ
  6. گوشی‌های گلکسی A2، A1 و A0 سامسونگ
  7. سوالات متداول

سری گلکسی A سامسونگ در یک نگاه

اگر قرار باشد یک خلاصه از همین ابتدا به شما ارائه کنیم، باید بگوییم که این سری جایی است که سامسونگ گوشی‌های اقتصادی و همچنین میان‌رده‌هایش را تحت نام آن عرضه می‌کند.

مشخص است که گوشی‌های سری A گلکسی نمی‌توانند کیفیت و قدرت سری S همین شرکت را فراهم کنند. از طرفی تمام گوشی‌های این سری با وجود چند صد دلار قیمت کمتر، امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که برای انجام تمام کارهای روزمره کافی به نظر می‌رسند.

پس لطفاً وقتی از عباراتی مانند «غیرقابل مقایسه با سری S» استفاده می‌کنیم، با دید منفی به این سری خیره نشوید. ارزش خرید گوشی‌های سری A به شدت بالاست و در برخی شرایط خاص حتی در برابر قیمت خود، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهتری را نسبت به محصولات پرچم‌دار ارائه می‌دهند.

برای مثال با وجود آن که محصولات این سری هرگز پرچم‌دار محسوب نمی‌شوند اما همراه با قابلیت‌های بالا‌رده‌ای روانه بازار می‌شوند که حتی برخی از پرچم‌داران هم فاقد آن‌ها هستند. باور نمی‌کنید؟ درگاه کارت میکرو اس‌دی (micro SD) و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اکنون در هیچ یک از گوشی‌های سری فولد، فلیپ و S به چشم نمی‌خورند اما گوشی‌های سری A به آن‌ها مجهز هستند.

اگرچه سامسونگ سیاست‌های افراطی‌تری در خصوص این سری دارد و برخلاف سری S، گوشی‌های تحت این سری را در هر منطقه عرضه نمی‌کند، اما شما می‌توانید در ایران به همه محصولات روز سری A دسترسی داشته باشید.

چطور مدل‌های این سری را براساس قدرت مرتب کنیم؟

حق با شماست، چندین و چند عدد گوشی گلکسی A به بازار عرضه شده است که نام‌گذاری عجیب آن‌ها، شرایط را برای کاربران به شدت گیج کننده کرده است. بنابراین کاملاً عادی است اگر نتوانید تشخیص دهید که کدام یک از آن‌ها مشخصات و کیفیت بهتری دارد و معنی اعداد موجود در عنوان آن‌ها دقیقاً به چه معناست. این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که این مقاله را حاضر کرده‌ایم، ما برای کمک این‌جا هستیم!

اول از همه احتمالاً‌ می‌دانید که همه گوشی‌های این سری با سرواژه «گلکسی A» نام‌گذاری شده‌اند. بعد از حرف A معمولاً چند رقم به چشم می‌خورد. اولین رقم بیان‌گر یکی از چندین محصول این سری است. هر چه قدر رقم نخست بزرگ‌تر باشد، دستگاه مورد نظر کیفیت و مشخصات بهتری خواهد داشت. فعلاً بالاترین رقم سمت چپ، عدد ۹ (به معنای گران‌تر و باکیفیت‌تر) و و پایین‌ترین رقم سمت چپ، عدد ۰ (به معنای ارزان‌تر و کیفیت کم‌تر) است.

پس از عدد اول، عدد دوم قرار می‌گیرد. این عدد، نسل گوشی مذکور را مشخص می‌کند. در حال حاضر بالاترین عددی که در قسمت دوم قرار می‌گیرد، ۳ است که به معنای سومین نسل از آن محصول به‌خصوص است. البته اگر به دوران پیش از تجدید نظر سامسونگ درباره این سری بازگردیم،‌ می‌توان تا عدد ۸ را هم در قسمت دوم نام‌گذاری سری A مشاهده کرد که اکنون کمکی به کاربران نمی‌کند و ما هم درباره آن حرفی نمی‌زنیم.

مقایسه سامسونگ گلکسی A52، گلکسی A52 5G و گلکسی A72

اجازه دهید برای فهم بهتر سیستم نام‌گذاری سری A، یک مثال بزنیم. گلکسی A72 نمونه ماست. اولین عدد نشان می‌دهد که گوشی مربوط به خانواده 7 از سری A است. عدد دوم (یعنی 2) نشان می‌دهد که این دومین نسل از این خانواده به شمار می‌رود.که در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شده است. اگر عدد دوم، ۳ بود، می‌توانستیم بگوییم که این گوشی سومین نسل از این خانواده و تولید سال ۲۰۲۲ است. این ماجرا همین‌طور ادامه پیدا می‌کند.

نهایتاً برخی اوقات سامسونگ بعضی از گوشی‌های این سری را با پسوند s عرضه می‌کند. برای مثال سامسونگ مدتی پیش گلکسی A03s را راهی بازار کرد. تمام گوشی‌هایی که در عنوانشان به این شکل حرف s را یدک می‌کشند، اندکی نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده، ارتقا یافته و یا صرفاً تغییرات ناچیزی را نسبت به نسخه اصلی تجربه کرده‌اند. این تغییرات به قدری کم و یا غیرتاثیرگذار بوده‌اند که سامسونگ تصمیم گرفته آن‌ها را یک نسل کامل در نظر نگیرد.

اکنون متوجه تشخیص قدرت و مجموع مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خانواده‌های مختلف سری A شدید و می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

آیا سری گلکسی A دارای نرم‌افزار مشابهی با سایر گوشی‌های هوشمند سامسونگ است؟

وقتی بحث به نرم‌افزار می‌رسد، سامسونگ یکی از بهترین تولید کنندگان گوشی‌های اندرویدی است. به غیر از برخی از تفاوت‌های نسبتاً جزئی، طی چند سال گذشته تمام گوشی‌های هوشمند عرضه شده توسط سامسونگ به رابط کاربری وان UI مبتنی بر سیستم عامل اندروید مجهز هستند. همچنین همه آن‌ها معمولاً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری شدیداً مشابهی را طی زمان تقریباً یکسانی دریافت می‌کنند.

این سیاست در تمام گوشی‌های خانواده سری A دنبال می‌شود. این به آن معناست که نرم‌افزار موجود روی ارزان‌ترین گوشی سری A سامسونگ، تفاوت بسیاری اندکی با چیزی دارد که می‌توان روی گلکسی S21 اولترا مشاهده کرد. از طرفی این به معنای دریافت به‌روزرسانی‌هایی مشابهی در بین تمام گوشی‌های هوشمند ساخت سامسونگ است. این شرکت چندین ساعت است که دو الی سه عدد از به‌روزرسانی‌های اندروید را برای گوشی‌هایش عرضه می‌کند. ۴ سال ارائه وصله‌های امنیتی یکی دیگر از مزیت تهیه تمام گوشی‌های هوشمند سامسونگ است.

OneUI 3.1

برای نمونه، گلکسی A32 5G را در نظر بگیرید. این گوشی نسل دوم خانواده 3 از سری A است که در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شده است. این دستگاه به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۱ عرضه شد با این حال اندروید ۱۲، اندروید ۱۳ و حتی احتمالاً اندروید ۱۴ را نیز دریافت خواهد کرد.

حتی پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، به مدت یک سال وصله‌های امنیتی مهم را نیز دریافت خواهد کرد. تازه در آن زمان است که سامسونگ به پشتیبانی از این گوشی ۴ ساله پایان می‌دهد. سیاست مذکور شباهت زیادی به چیزی دارد که کاربران سری گلکسی S21 انتظار دارند. چندان بد نیست، نه؟!

مشکل اصلی در این قسمت به فاصله زمانی عرضه به‌روزرسانی‌ها باز می‌گردد. دستگاه‌های سری A، به‌روزرسانی‌ها را به سرعت سری A و S دریافت نمی‌کنند. از آن‌جایی که مشتریان پول بیشتری برای سری‌های پرچم‌دار پرداخت می‌کنند، سامسونگ آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.

گوشی‌های گلکسی A7 و A5 سامسونگ

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ گوگل A90 را عرضه کرد ولی پس از آن خبری از دستگاه جدیدی در این خانواده نیست. بنابراین طی چند سال گذشته خانواده 7 قوی‌ترین ورودی این سری محسوب می‌شود. تاکنون گلکسی A70، A71 و A72 از این خانواده سری A به بازار عرضه شده است. نسخه‌های A70s و A71 5G از جمله دیگر ورودی‌های این خانواده هستند.

مجموعاً گوشی‌های این خانواده بهترین دوربین، پردازنده و نمایشگر تمام سری A را در اختیار دارند. این گوشی‌ها گران‌ترین ورودی‌های این سری به شمار می‌روند با این وجود عمر باتری بالا، پردازنده‌ای قدرتمند، سیستم دوربین خوب و رابط کاربری اندروید ۱۲ روانی را مهیا می‌کنند.

سامسونگ گلکسی A52s

بعد از خانواده 7، به گوشی‌های خانواده 5 می‌رسیم. گفتنی است که از سال ۲۰۱۹ به بعد، همانند اتفاقی که برای خانواده 9 رخ داد، ما گوشی جدیدی از خانواده 6 مشاهده نکردیم. به هر حال خانواده 5 اغلب به خوبی خانواده 7 نیست. در سمت دیگر، قیمتاین گوشی‌ها کمتر است و اقتصادی‌تر به نظر می‌رسند.

گلکسی A50، A51 و A52 تاکنون اعضای این خانواده را تشکیل داده‌اند. همان‌طور که درباره خانواده 7 سری A عنوان کردیم، برخی پیکربندی‌های جدید هم نظیر A52s نیز در این خانواده به چشم می‌خورند.

گوشی‌های گلکسی A4 و A3 سامسونگ

با پشت سر گذاشتن قوی‌ترین خانواده‌های سری A به خانواده‌های میانی این سری یعنی گلکسی‌های ۴ و ۳ سری A می‌رسیم. با توجه به کاهش عدد، مشخصات کلی و قابلیت‌های این گوشی‌ها نیز متعاقباً مانند قیمت آن‌ها کاهش می‌یابند. گوشی‌های این دسته تقریباً مرز میانی بین دستگاه‌های میان‌رده و محصولات اقتصادی به شمار می‌روند.

در خانواده ۴ می‌توانیم به گلکسی A40، A41، A42 و پیکربندی‌های رایج اخیر آن‌ها اشاره کنیم. آخرین گوشی این سری یعنی گلکسی A42 با قیمت ۳۹۹ دلار به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که می‌توانیم همان باتری را در S21 اولترا با قیمت ۱۲۰۰ دلار هم مشاهده کنیم.

گلکسی A30، A31 و A32 و پیکربندی‌های اخیرا آن‌ها از جمله مدل‌های مجهز به پسوند s و 5G همچون سایر اعضای خانواده A جز محبوب‌ترین گوشی‌های به فروش رفته در ایران هستند.

گوشی‌های گلکسی A2، A1 و A0 سامسونگ

به خانواده‌های پایین‌رده سری A سامسونگ می‌رسیم. عموماً این گوشی‌ها ضعیف‌ترین مشخصات کل این سری را دارند که این به معنای دوربین‌های فوق عادی، نمایشگرهایی با رزولوشن پایین و پردازنده‌های ضعیف است.

خبر خوب؟ آن‌ها بسیار ارزان هستند، ارزان‌تر از چیزی که فکر کنید. بنابراین اگر به دنبال تهیه گوشی هوشمندی برای کودکان یا دستگاهی هستید که صرفاً جلوی دست باشد و کارهای عادی را انجام دهد، انتخاب از این سری، حرکت هوشمندانه‌ای است. قصد پیاده‌روی، مسافرت یا صرفاً برقراری چند تماس را دارید؟ این سری پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

گلکسی A01

جدیدترین گوشی‌های این خانواده‌ها شامل گلکسی A22، A13 و A03s است. به یاد داشت هباشید ارزان بودن این گوشی‌ها به معنای کیفیت ساخت پایین آن‌ها نیست. گوشی سوم که در خط پیش به آن اشاره کردیم، از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با نرخ شارژ سریع ۱۵ وات بهره می‌برد و به لطف یک دوربین سه‌گانه اصلی و نمایشگر ۶.۵ اینچی، چیزی برای گله و شکایت باقی نمی‌گذارد.

سوالات متداول

گوشی‌های سری A سامسونگ چه کیفیتی دارند؟

  • این سری جایی است که سامسونگ گوشی‌های اقتصادی و همچنین میان‌رده‌هایش را تحت نام آن عرضه می‌کند. ارزش خرید گوشی‌های سری A به شدت بالاست و در برخی شرایط خاص حتی در برابر قیمت خود، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهتری را نسبت به محصولات پرچم‌دار ارائه می‌دهند.

قوی‌ترین گوشی‌های سری گلکسی A کدام هستند؟

  • طی چند سال گذشته خانواده 7 قوی‌ترین ورودی این سری محسوب می‌شود. تاکنون گلکسی A70، A71 و A72 از این خانواده سری A به بازار عرضه شده است. نسخه‌های A70s و A71 5G از جمله دیگر ورودی‌های این خانواده هستند.

ارزان‌ترین گوشی‌های خانواده گلکسی A کدام هستند؟

  • گوشی‌های گلکسی A2، A1 و A0 سامسونگ ارزان‌ترین محصولات این سری هستند. عموماً این گوشی‌ها ضعیف‌ترین مشخصات کل این سری را دارند که این به معنای دوربین‌های فوق عادی، نمایشگرهایی با رزولوشن پایین و پردازنده‌های ضعیف است.

این تمام چیزی بود که برای تهیه یک گوشی جدید یا حتی به دست آوردن آگاهی بیشتر از این سری نیاز داشتید. مطمئن شوید که این صفحه را برای بررسی جزئيات فرار، بوک‌مارک کنید! اگر سوالی درباره این سری یا سایر سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ دارید، در بخش نظرات بیان کنید تا ما به آن‌ها جواب دهیم.

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.