تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 ژانویه 2021 - 5:30
کد خبر : 7880

سامسونگ از دیجیتال کاکپیت ۲۰۲۱ رونمایی کرد

سامسونگ از دیجیتال کاکپیت ۲۰۲۱ رونمایی کرد

سامسونگ از دیجیتال ک..

سامسونگ از دیجیتال کاکپیت ۲۰۲۱ رونمایی کرد

سامسونگ به‌تازگی از فناوری دیجیتال کاکپیت خود برای خودروهای هوشمند رونمایی کرده است. دیجیتال کاکپیت ۲۰۲۱ نیروی خود را از فناوری خودکار هارمن (Harman) می‌گیرد، در داخل و بیرون خودرو دارای چندین صفحه‌نمایش است، قابلیت‌های امنیتی را بهبود می‌بخشد، از اتصال سریع ۵G پشتیبانی می‌کند و برای کاربر تجربه‌ای سراسر همراه با آسودگی را به ارمغان می‌آورد.

یکی از خواسته‌های سامسونگ محدود نشدن خودروهای متصل (connected car)، به وسایل حمل‌و‌نقل عمومی و تبدیل شدن آنها به فضای زندگی برای هر کاربر و مسافری است و این شرکت کره‌ای با انتشار دیجیتال کاکپیت ۲۰۲۱ به این خواسته خود رنگ واقعیت می‌بخشد. صفحه‌نمایش بزرگ داشبورد خودرو دارای یک پنل اولد است و یک پنل اولد دیگر کنسول مرکزی را مدیریت می‌کند. دیجیتال کاکپیت شامل یک نمایشگری بیرونی نیز می‌شود، این صفحه‌نمایش که از جنس میکروال‌ای‌دی است در مواجهه با افراد پیاده هشدار و پیام اعلام فراهم می‌کند.

دیجیتال کاکپیت حالت‌های بازی و رسانه را نیز به ارمغان می‌آورد که باعث تولید تجربه عظیمی از سرگرمی برای کاربران می‌شود. در حالت رسانه تمام صفحه‌نمایش داشبورد در دسترس قرار می‌گیرد و هدایت خودکار خودرو آغاز می‌شود. زمانی که سیستم وارد حالت بازی می‌شود، دو بلندگوی استریو از قسمت بالشتک‌های صندلی‌ها بیرون می‌آیند تا تجربه‌ای عمیق از صدا امکان‌پذیر شود.

افزون بر این، قابلیتی با نام کرییتر استدیو (Creator Studio) وجود دارد که کاربر می‌تواند در هنگام حرکت به ویرایش تصاویر و ویدئو‌ها بپردازد. همچنین یک صفحه‌نمایش بزرگ در صندلی عقب وجود دارد که کاربران می‌توانند آن را به حالت عمودی و یا افقی تغییر دهند. مسافران یک خودروی متصل می‌توانند با گوشی‌های هوشمند گلکسی و یا تبلت‌های خود و با استفاده از وایراس دکس (Wireless DeX) به نمایشگر یادشده دسترسی پیدا و آن را به یک دفتر کار متحرک تبدیل کنند.

سیستم ایمنی دیجیتال کاکپیت ترکیبی از دوربین‌های ۳۶۰ درجه و یادگیری عمیق است تا هم ایمنی مسافران و هم ایمنی افراد پیاده حفظ شود. چهار دوربین ۳۶۰ درجه‌ای که در بیرون خودرو نصب شده است به تشخیص وسایل و افراد نزدیک کمک می‌کند و با استفاده از الگوریتم یادگیری در هنگام حرکت خودرو، آمار‌ها و پیام‌های هشدار را فراهم می‌شود. نسل جدید دیجیتال کاکپیت دارای قابلیت سلامت سامسونگ (Samsung Health) نیز هست که می‌تواند با ساعت هوشمند گلکسی همگام شود و اطلاعات مهمی در زمینه سلامت جسمی و روانی مانند انرژی راننده، احساسات او و سطح نگرانی‌اش را به نمایش بگذارد. زمانی که راننده خسته به نظر برسد، خودرو متصل به او توصیه می‌کند که رانندگی را متوقف کند و استراحت کوتاهی داشته باشد.

زمانی که حضور افرادی در جلوی خودرو تشخیص داده می‌شود به وسیله بلندگو و نمایشگر خارجی به آنها هشدار داده می‌شود. عملکرد آینه عقب توسط نمایشگری شناور در بالای شیشه جلو خودرو محقق می‌شود. این نمایشگر شناور همچنین اطلاعات متنوعی مربوط به رانندگی و آب‌و‌هوای را نمایش می‌دهد و در کنار آن پیام‌های اعلانی مانند اخبار محلی و رویداد‌های ورزشی را فراهم می‌کند.

دیجیتال کاکپیت ۲۰۲۱ نیروی خود را از جدید‌ترین پردازشگر آتو V9 (Auto) سامسونگ می‌گیرد که دارای قابلیت‌های اتصال ۵G، GPS و اتصال وای فای است. این تراشه از مودم ۵G کوالکوم و آنتن‌های بیم‌فورمینگ (beamforming) استفاده می‌کند تا حتی زمانی که خودروی متصل با سرعت بالایی در حرکت است، سرعت بسیار بالایی از اینترنت در دسترس باشد.

سخت‌افزار این محصول مورد بحث می‌تواند به‌صورت همزمان سیستم‌عامل‌های اندروید و لینوکس را اجرا کند. با این حال، شرکت سازنده هنوز زمانی دقیقی از واقعیت بخشیدن به دیجیتال کاکپیت ۲۰۲۱ را اعلام نکرده است.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.