تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 6:45
کد خبر : 44287

سری پیکسل ۶ گوگل بدون شارژر عرضه خواهد شد

سری پیکسل ۶ گوگل بدون شارژر عرضه خواهد شد

سری پیکسل ۶ گوگل بدون شارژر عرضه خواهد شد گوگل تاکنون کم و بیش از سری گوشی‌های پرچم‌دار بعدی خود موسوم به پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو رونمایی کرده است. اگرچه باید کاربران تا پاییز امسال برای اطلاعات بیشتر ص..

سری پیکسل ۶ گوگل بدون شارژر عرضه خواهد شد

گوگل تاکنون کم و بیش از سری گوشی‌های پرچم‌دار بعدی خود موسوم به پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو رونمایی کرده است. اگرچه باید کاربران تا پاییز امسال برای اطلاعات بیشتر صبر کنند. حال اخیراً این شرکت افزون بر معرفی پیکسل ۵a دست به کار شده و جزئیاتی را هم از سری پیکسل ۶ منتشر کرده است.

با توجه به اعلامیه گوگل هیچ کدام از این گوشی‌ها همراه با شارژر درون جعبه عرضه نخواهند شد. به این ترتیب گوگل نیز با دنبال کردن رد پای اپل و سامسونگ، به جمع برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی می‌پیوندد که از چنین موضوعی پیروی می‌کنند. گفتنی است که تمام گوشی‌های هوشمند اپل و پرچم‌داران سامسونگ فاقد شارژر درون جعبه هستند.

با این حساب پیکسل ۵a آخرین گوشی گوگل خواهد بود که حین عرضه شارژر آن درون جعبه قرار خواهد گرفت. گوگل در مصاحبه با رسانه The Verge اشاره کرده است که بسیاری از کاربران همین حالا نیز دارای یک شارژر USB-C هستند، بنابراین قرار دادن شارژر در جعبه منطقی نیست. سرانجام گوگل در انتهای صحبت‌های خود اشاره کرده است که این حرکت به آن‌ها برای صرفه‌جویی مقداری پول کمک می‌کند؛ موردی که احتمالاً یکی از اصلی‌ترین دلیل دست زدن شرکت‌ها به این حرکت است اما آن‌ها اصرار دارند که این موضوع را بی‌اهمیت جلوه دهند.

این اولین باری نیست که در روزهای گذشته شاهد عرضه اطلاعاتی از این سری هستیم. چند روز پیش مشخص شد گوگل در دوربین‌ اصلی گوشی‌های پیکسل ۶ پرو و پیکسل ۶ از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN1 استفاده خواهد کرد. این خبر توسط یکی از کدهای در اپلیکیشن دوربین نسخه‌ی چهارم بتای اندروید ۱۲ تایید شده است. این کد به دو حرف رمز “p21” و “gn1-wide” اشاره داشته که در واقع همان گوشی‌های سری پیکسل ۶ و حسگر سامسونگ GN1 می‌باشند.

سایز پیسکل‌ها در حسگر GN2 قبل از ترکیب آن‌ها ۱٫۴ میکرومتر بوده و پس از ترکیب به ۲٫۸ میکرومتر افزایش پیدا می‌کند. سامسونگ وظیفه‌ی ساخت پردازنده‌ی تنسور و مودم اگزینوس ۵۱۲۳B برای گوشی‌های سری پیکسل ۶ را نیز بر عهده خواهد داشت.

گوگل پیکسل ۶

حسگر GN1 سامسونگ که در ماه می (اردیبهشت) معرفی شده بود از سایز پیکسل ۱٫۲ میکرومتر بهره می‌برد. این حسگر با استفاده از فناوری ترکیب پیسکل ۴ در ۱، سایز پیکسل‌ها را به ۲٫۴ میکرومتر ارتقا می‌دهد. این حسگر با جسگر GN2 گوشی می ۱۱ الترا تفاوت داشته و از آن در گوشی ویوو X60 پرو پلاس نیز استفاده شده بود.

همچنین نمایشگر هر دو گوشی یاد شده نیز نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته‌اند. پیکسل ۶ به یک نمایشگر تخت با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و پیکسل ۶ پرو به نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهند بود. همچنین تنها روزنه دوربین سلفی این دستگاه‌ها در قسمت بالای نمایشگر قرار خواهد داشت.

باید منتظر ماند و مشاهده کرد که آیا شرکت‌های چینی نیز از این روند پیروی خواهند کرد یا خیر. با توجه به این که گوشی‌های چینی معمولاً سرعت و نرخ شارژ بالایی ارائه می‌دهند، کاربران برای دست‌یابی به این سرعت از کابل و شارژر موجود در جعبه استفاده کنند. ممکن است که همین الزام، شرکت‌های چینی را متعهد به عرضه شارژر همراه با گوشی‌ها در مدت طولانی‌تری نسبت به اپل و همتایانش کند.

در رابطه با گوگل مشخصاً گوشی‌های هوشمند این شرکت همانند تولید کنندگانی مانند اپل و سامسونگ هرگز در میان پرسرعت‌ترین محصولات شارژ شونده قرار نگرفته‌اند، بنابراین اتخاذ این روند طبیعی‌تر است.

منبع: GSM Arena

00منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.