تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اکتبر 2021 - 7:04
کد خبر : 45747

قیمت اتریوم؛ معامله‌گران حرفه‌ای خوشبین هستند

قیمت اتریوم؛ معامله‌گران حرفه‌ای خوشبین هستند

بر خلاف قیمت بیت کوین که طی روزهای گذشته عملکرد بسیار خوبی را به جای گذاشته است، اتریوم در ثبت عملکردی به خوبی بیت کوین ناکام مانده است. با این حال، بسیاری از معامله‌گران نسبت به عملکرد خوب اتریوم در ..

بر خلاف قیمت بیت کوین که طی روزهای گذشته عملکرد بسیار خوبی را به جای گذاشته است، اتریوم در ثبت عملکردی به خوبی بیت کوین ناکام مانده است. با این حال، بسیاری از معامله‌گران نسبت به عملکرد خوب اتریوم در کوتاه‌مدت و عبور این ارز دیجیتال از ۴,۰۰۰ دلار خوشبین هستند.

به گزارش کوین تلگراف، عملکرد بیت کوین از ابتدای ماه جاری میلادی، ۱۳ درصد بهتر از اتریوم بوده است؛ اما نباید فراموش کرد که اتریوم ۲۷۴ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد کرده است. معامله‌گران حالا این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا اتریوم می‌تواند باموفقیت اجرای اجماع اثبات سهام را انجام دهد یا نه. با راه‌اندازی کامل اتریوم ۲.۰، تا حد زیادی شاهد کاهش مشکلات شبکه نظیر کارمزدهای بالا و طولانی‌شدن روند تأیید تراکنش‌ها خواهیم بود.

از سوی دیگر، تبدیل‌شدن پلتفرم‌هایی مثل سولانا و اولنچ به رقبای جدی اتریوم در بحث قراردادهای هوشمند، نگرانی معامله‌گران را بیشتر کرده است.

بحث مهمی که در روزها و هفته‌های اخیر بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده، احتمال تأیید صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است. معامله‌گران بیت کوین با رویکردی مثبت به این موضوع نگاه می‌کنند. کمیسیون بورس آمریکا قرار است طی هفته‌های آینده تصمیم خود در این باره را اعلام کند. صد البته این احتمال هم وجود دارد که اعلام تصمیم به‌تعویق بیفتد.

وضعیت معامله‌گران حرفه‌ای

برای این که بفهمیم احساسات معامله‌گران حرفه‌ای نسبت به بازار در چه وضعیتی قرار دارد، باید نگاهی به پریمیوم قراردادهای آتی بیندازیم. پریمیوم قراردادهای آتی شاخصی است که اختلاف میان قیمت قراردادهای آتی و قیمت دارایی در بازارهای آنی را محاسبه می‌کند.

قراردادهای آتی با سررسید سه‌ماهه، ابزار موردعلاقه نهنگ‌ها و افرادی است که آربیتراژ می‌کنند. این نوع قراردادها به سبب تاریخ سررسید و اختلاف قیمت آنها با بازارهای آتی، برای معامله‌گران عادی و خرد پیچیده به نظر می‌رسند. این در حالی است که مزیت اصلی آنها نرخ تأمین بودجه کم‌نوسانشان است.

قراردادهای آتی با سررسید سه‌ماهه عموماً‌ با پریمیوم سالیانه ۵ تا ۱۵ درصد معامله می‌شوند. این رقم همسو با نرخ اعطای وام استیبل کوین‌ها تغییر می‌کند. زمانی که تاریخ سررسید یک قرارداد به‌تعویق می‌افتد، فروشنده خواستار مبلغ بیشتری برای فروش قرارداد است و همین مسئله سبب اختلاف قیمت آن می‌شود.

همان طور که در بالا مشاهده می‌کنید، شکست اتریوم در عبور از مقاومت ۳,۶۰۰ دلاری، احساسات معامله‌گران را دچار تغییر نکرده است و نرخ پریمیوم در محدوده ۱۳ درصد باقی مانده است. این مسئله نشان می‌دهد که در حال حاضر خوش‌بینی اضافه در بازار وجود ندارد.

معامله‌گران خرد

معامله‌گران خرد معمولاً تمایل بیشتری به استفاده از قراردادهای بدون سررسید دارند. در این گونه قراردادها، کارمزد قرارداد هر هشت ساعت تغییر می‌کند تا پاسخگوی تقاضا باشد. برای این که بفهمیم آیا فروش هیجانی در بازار رخ داده یا نه، باید نرخ تأمین بودجه قراردادهای آتی را بررسی کنیم.

در یک بازار خنثی، این نرخ بین ۰ تا ۰.۰۳ درصد متغیر است. کارمزد ۰.۶ درصد به‌صورت هفتگی است. در این وضعیت، کارمزدها توسط دارندگان قراردادهای آتی لانگ پرداخت می‌شوند.

از ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) تا به حال، تعیین وضعیت صعودی یا نزولی‌بودن معامله‌گران ممکن نبوده است. این وضعیت توازن نشان می‌دهد علاوه بر این که معامله‌گران تمایل چندانی به ایجاد موقعیت‌های لانگ ندارند، فروش هیجانی آنچنانی هم در بازار دیده نمی‌شود.

داده‌های بازار مشتقه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران اتریوم نسبت به عملکرد ضعیف‌تر این ارز دیجیتال در مقابل بیت کوین نگران نیستند. به‌علاوه، نبود اهرم‌های بالا پس از رشد ۲۷۴ درصدیِ امسال، عاملی مثبت تلقی می‌شود.

به‌طور کلی، در حال حاضر معامله‌گران اتریوم نسبت به تداوم روند صعودی و عبور از اوج تاریخی امیدوارند. در این میان، اخذ مجوز صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت کوین می‌تواند به‌عنوان یک عامل تسریع‌کننده عمل کند.

قیمت اتریوم؛ معامله‌گران حرفه‌ای خوشبین هستند

در این باره بیشتر بخوانید

  • پیش بینی تحلیلگر توییتری: اتریوم تابستان سال آینده به ۴۲۰ دلار می‌رسد!
  • تحلیل قیمت اتریوم؛ چه مقاومت‌هایی پیش رو است؟
  • یک تحلیل‌گر پیش‌بینی کرد قیمت اتریوم در ۲۰۲۱ به ۱,۰۰۰ دلار برسد
  • مایک نووگراتز: قیمت اتریوم به ۲,۶۰۰ دلار خواهد رسید
  • قیمت اتریوم دوباره رکورد زد؛ آماده روند نزولی باشیم؟

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.