تاریخ انتشار : جمعه 19 فوریه 2021 - 12:45
کد خبر : 34294

مردان ۱۰ سال زودتر از زنان مبتلا به بیماری قلبی می‌شوند

مردان ۱۰ سال زودتر از زنان مبتلا به بیماری قلبی می‌شوند

سالم خبر: مردان ۱۰ سال زودتر از زنان به بیماری قلبی مبتلا می شوند و در مقایسه با زنان، دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. سالم خبر: مردان ۱۰ سال زودتر از زنان به بیماری قلبی مبتلا می شوند و در مقای..

سالم خبر: مردان ۱۰ سال زودتر از زنان به بیماری قلبی مبتلا می شوند و در مقایسه با زنان، دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

سالم خبر: مردان ۱۰ سال زودتر از زنان به بیماری قلبی مبتلا می شوند و در مقایسه با زنان، دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
به گزارش سالم خبر، نیما نریمانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: مردان با زنان تفاوت های اساسی دارند و بسیاری از مردان به نیازهای غذایی خود توجه چندانی نشان نمی دهند و از بهترین موادغذایی که سلامت آن ها را تضمین می کند، غفلت کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردان ادعا می کنند، بیماری ندارند، گفت: انجام آزمایش درست در زمان مناسب یکی از مهمترین کارهایی است که یک مرد می تواند برای سلامت خود انجام دهد و باعث تشخیص زودهنگام بیماری می شود، قبل از اینکه حتی علائم ظاهر شوند، پس درمان ساده تر می شود.
نریمانی گفت: آزمایش می تواند منجر به تشخیص زودهنگام این بیماری شود، گاهی حتی قبل از گسترش علائم با تشخیص زودهنگام درمان ها تاثیر بیشتری می گذارند چرا که با تشخیص زودهنگام، می توان بیماریها حتی سرطان را درمان و از عوارض جبران ناپذیر پیشگیری کرد.
این اورولوژیست ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل ابتلای مردان به سرطان ریه، سیگار کشیدن است و احتمال ابتلا به آن را بالا می‌رود در حالی که با کاهش و حذف سیگار بسیاری از مشکلات ریه و قلبی که در بین مردان شایع تراست، کاهش می یابد. برای حفاظت از قلب و ریه حتی در معرض دود سیگار دیگران قرار نگیرید زیرا این عامل یکی از آسیب هایی است که مردان را تهدید می کند.
نریمانی اظهار داشت: رژیم غذایی نا مناسب و همچنین نداشتن تحرک کافی یکی از دلایل چاقی در مردان است، چاقی زمینه ساز بسیاری از بیماری های دیگر مثل دیابت بوده و گنجاندن یک برنامه مستمر ورزش می تواند جلوی بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی را بگیرد.
به گفته این استاد دانشگاه، سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در مردان است و رشد و تکثیر سلول های سرطان روده تقریبا سریع است. غربالگری منظم سرطان، ورزش منظم، پرهیز از سیگار و الکل، مهمترین راهکارهای جلوگیری از این سرطان هستند.
نریمانی افزود: سرطان مثانه چهارمین سرطان شایع در میان مردان است و معمولا سرطان مثانه در افراد ۵۵ سال به بالا دیده می شود و این سرطان از بافت پوشش مثانه آغاز می شود و در نوع تهاجمی توسط سیستم لنف در سراسر بدن پخش می شود و به روده، کلیه، کبد و ریه حمله می کند.
این اورولوژیست خاطرنشان کرد: بسیاری از مردان گمان می کنند که بیمار نمی شوند و همین مساله باعث بروز مشکلات بیشتر در آنها شده و حتی می تواند به مشکلات جنسی نیز منجر شود.
بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، سرطان ریه شایع‌ترین سرطان در مردان در سراسر دنیا گزارش شده که ۱۵.۵ درصد از کل موارد ابتلا در آخرین آمار (سال ۲۰۱۸ میلادی) را به خود اختصاص می‌دهد و سرطان های ریه، پروستات و روده بزرگ در مجموع ۴۴.۴ درصد از تمام موارد سرطان (به غیر از سرطان پوست غیر ملانوما) را تشکیل می‌دهند.
شمار مبتلایان مرد به سرطان هشت میلیون و ۸۱۸ هزار و ۶۸۵ نفر گزارش شده و سرطان ریه با یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۲۴ مورد ابتلا و ۱۵.۵ درصد از تمام موارد ابتلا به سرطان، سرطان پروستات با یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱.۶ مورد ابتلا و ۱۴.۵ در از تمام موارد، سرطان روده بزرگ با یک میلیون و شش هزار و ۱۹ مورد ابتلا و ۱۱.۴ درصد از تمام موارد ابتلا به سرطان، سرطان معده با ۶۸۳ هزار و ۷۵۴ مورد ابتلا و ۷.۸ درصد از کل، سرطان کبد با ۵۹۶ هزار و ۵۷۴ مورد ابتلا و ۶.۸ درصد از کل، سرطان مثانه با ۴۲۴ هزار و ۸۲ مورد ابتلا و ۴.۸ درصد از کل و سرطان مری با ۳۹۹ هزار و ۶۹۹ مور د ابتلا و ۴.۵ درصد از کل است.
مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.