تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فوریه 2022 - 9:45
کد خبر : 502797

معاون نخست‌وزیر اوکراین: صرافی‌های ارز دیجیتال باید ارائه خدمات به کاربران روسیه را متوقف کنند

معاون نخست‌وزیر اوکراین: صرافی‌های ارز دیجیتال باید ارائه خدمات به کاربران روسیه را متوقف کنند

میخایلو فدوروف (Mykhailo Fedorov)، معاون نخست‌وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین، از صرافی‌های ارز دیجیتال جهان خواسته است تا حساب‌های کاربران روسی و بلاروسی را مسدود کنند. این در حالی است که تاکنون دست..

میخایلو فدوروف (Mykhailo Fedorov)، معاون نخست‌وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین، از صرافی‌های ارز دیجیتال جهان خواسته است تا حساب‌های کاربران روسی و بلاروسی را مسدود کنند. این در حالی است که تاکنون دسترسی مؤسسات و بانک‌های روسیه به بسیاری از ابزارهای مالی و پرداختی بین‌المللی مسدود شده است.

به گزارش «The Block»، فدوروف این درخواست را در ۲۷ فوریه (۸ اسفند)، پس از چند روز درگیری شدید در اوکراین در پی حمله نیروهای روسی به این کشور در اواخر هفته گذشته، منتشر کرد.

فدوروف گفته است:

از همه صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال می‌خواهم تا آدرس‌های کاربران روسی را مسدود کنند. نه‌تنها آدرس‌های مرتبط با سیاست‌مداران روسی و بلاروسی، بلکه مسدودکردن حساب کاربران عادی هم که ممکن است فعالیت مخربی داشته باشند، بسیار مهم است.

جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل کراکن (Kraken)، یکی از بزرگترین صرافی‌های از دیجیتال جهان، امروز پاسخ داد که چنین اقدامی «بدون الزام قانونی برای انجام این کار» نمی‌تواند انجام شود، اما افزود که کاربران روسی باید بدانند که اجرای چنین دستوری «دور از انتظار نیست».

فدوروف در توییت بعدی خود، از اقدام بازار NFT دی‌مارکت (DMarket) که یک استارتاپ اوکراینی است، برای مسدودکردن حساب‌های کاربران روسیه و بلاروس تمجید کرد. دی‌مارکت نیز چند ساعت قبل این موضوع را در توییتر تأیید کرده و اظهار داشته است که دارایی‌ها در حساب‌های کاربران باقی می‌ماند، اما دسترسی آنها محدود شده است.

درخواست فدوروف چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا و اتحادیه اروپا به‌طور مشترک اقدام به حذف برخی بانک‌های روسی از سیستم مالی جهانی سوئیفت (SWIFT) و مسدودکردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از کشور کردند.

ارزش روبل روسیه در برابر دلار صبح امروز به پایین‌ترین سطح تاریخ خود سقوط کرد و نگرانی‌ها از بحران بانکداری را در این کشور برانگیخت.

در همین حال، با درخواست حمایت مالی حساب رسمی توییتر اوکراین در ۲۶ فوریه (۸ اسفند)، بیش از ۱۸.۹ میلیون دلار بیت کوین، اتریوم و تتر به این کشور اهدا شده است.

معاون نخست‌وزیر اوکراین: صرافی‌های ارز دیجیتال باید ارائه خدمات به کاربران روسیه را متوقف کنند

در این باره بیشتر بخوانید

  • فرانسه درخواست روسیه برای استرداد گرداننده صرافی BTC-e را رد کرد
  • افزایش ۲۰۰ درصدی حجم معاملات ارزهای دیجیتال در بزرگترین صرافی اوکراین
  • صرافی‌های بزرگ بیت کوین متهم به ساختگی بودن حجم معاملات !
  • نهاد قانونی مالت: بایننس برای فعالیت در این کشور مجوزی ندارد
  • رئیس بانک مرکزی اروپا: باید ارزهای دیجیتال را قانون‌گذاری کنیم تا روسیه نتواند تحریم‌ها را دور بزند

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.