تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 6:50
کد خبر : 501982

موجودی ماینرهای بیت کوین به اوج ۶ ماهه خود رسید؛ چرا کسی فروشنده نیست؟

موجودی ماینرهای بیت کوین به اوج ۶ ماهه خود رسید؛ چرا کسی فروشنده نیست؟

داده‌های تازه نشان می‌دهد که موجودی ماینرهای بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسیده است. آن‌طور که پیداست میزان برداشت بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال نیز در حال افزایش است.
به گزارش کریپ..

داده‌های تازه نشان می‌دهد که موجودی ماینرهای بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسیده است. آن‌طور که پیداست میزان برداشت بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال نیز در حال افزایش است.

به گزارش کریپتو پوتیتو، از زمان افزایش فشار فروش بیت کوین در اواسط سال جاری میلادی، ذخایر ماینرهای این ارز دیجیتال به‌تدریج در حال افزایش بوده و در حال حاضر حجم کل دارایی‌های آنها به بیشترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده است.

علاوه بر این، داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد که میزان انباشت بیت کوین، به رکورد ماه سپتامبر (شهریور) رسیده است. این اوج تاریخی درست قبل از رکوردشکنی قیمت بیت کوین به ثبت رسیده بود.

در ماه ژوئن (تیر)، اکثر ماینرهای بیت کوین بخش‌ قابل‌توجهی از دارایی‌های خود را در مدت‌زمانی نسبتاً کوتاه، به فروش رساندند. این کار ماینرها تأثیر بدی بر قیمت بیت کوین گذاشت. پیش از آن هم بیت کوین از اوج قیمتی خود در ماه آوریل (فروردین) عقب‌نشینی کرده بود، با این حال روند نزولی ادامه پیدا کرد و قیمت در نهایت به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار رسید.

از آن زمان تاکنون، ماینرها موضع خود را تغییر داده‌اند و بیت کوین بیشتری انباشت می‌کنند. انباشت مداوم ماینرها باعث شد موقعیت آنها در ابتدای ماه دسامبر (آذر) بهبود یابد، به‌طوری که موجودی آنها در حال حاضر به بیشترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسیده است.

شرکت تحلیلی کریپتو کوانت (CryptoQuant) گفته است دیدگاه آنها نسبت به بیت کوین همچنان «بسیار صعودی» است. این ادعا را می‌توان با توجه به این واقعیت تأیید کرد که موجودی فعلی ماینرها بیشتر از موجودی آنها در ماه اکتبر (آبان) است؛ زمانی که قیمت بیت کوین به ۶۹,۰۰۰ دلار رسیده بود.

یکی از تحلیلگران این شرکت گفته است:

با اینکه رقم خالص موجودی ماینرها گاهی تغییر می‌کند، روند انباشت بیت کوین هرگز تغییر نکرده است.

نمودار مقایسه قیمت و موجودی ماینرهای بیت کوین

یکی دیگر از نشانه‌های صعودی‌ای که این شرکت به آن اشاره کرده، این است که سرمایه‌گذاران بزرگ مقدار قابل‌توجهی بیت کوین از صرافی‌های متمرکز برداشته کرده‌اند. این شرایط بسیار شبیه به ماه سپتامبر (شهریور) است که پس از آن قیمت بیت کوین در عرض چند هفته ۷۰ درصد افزایش یافت.

نمودار موجودی بیت کوین صرافی‌های متمرکز

مهاجرت ماینرها در سال ۲۰۲۱

جدا از مسئله انباشت بیت کوین، ماینرهای این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ تغییرات زیادی را پشت‌ سر گذاشتند. در چند ماه اول سال همه چیز ایدئال بود و قیمت بیت کوین هم پیوسته افزایش ‌می‌یافت؛ اما شرایط ماینرها زمانی تغییر کرد که چین مجدداً تمام فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد اعلام و به سراغ مزارع استخراج رفت.

پرجمعیت‌ترین کشور جهان، در حالی دست به چنین کاری زد که ۶۰ درصد از هش ریت شبکه بیت کوین را در اختیار داشت. به همین خاطر، ماینرها مجبور شدند دستگاه‌های خود را خاموش کنند و به دنبال مکان جدیدی برای ادامه فعالیت‌های خود بگردند. این اتفاق درست در ماه ژوئن (خرداد) و هم‌زمان با افزایش فشار فروش در بازار بیت کوین رخ داد.

پس از اینکه ماینرها به خانه‌های جدید خود در نیم‌کره غربی مهاجرت کردند، هش ریت بیت کوین هم بهبود یافت.

داده‌های تازه نشان می‌دهد که هم‌اکنون سهم چین از هش ریت شبکه بیت کوین، تقریباً به صفر درصد رسیده است. در حال حاضر آمریکا، روسیه و قزاقستان بیشترین سهم را از هش ریت شبکه بیت کوین در اختیار دارند.

موجودی ماینرهای بیت کوین به اوج ۶ ماهه خود رسید؛ چرا کسی فروشنده نیست؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • سختی شبکه بیت کوین رکورد زد؛ بیشترین نرخ رشد سختی استخراج در طول یک سال اخیر
  • خالق زبان برنامه‌نویسی ++C نسبت به استخراج بیت کوین ابراز ناامیدی کرد
  • سختی استخراج شبکه بیت کوین بیشترین کاهش ۹ سال اخیر خود را تجربه کرد
  • آیا چین ممنوعیت استخراج بیت کوین را لغو می‌کند؟
  • سقوط هش ریت استخرهای استخراج بیت کوین؛ آیا پای چین در میان است؟

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.