تاریخ انتشار : شنبه 8 می 2021 - 4:30
کد خبر : 35346

هر آنچه که باید درباره پلی استیشن وی آر ۲ بدانید

هر آنچه که باید درباره پلی استیشن وی آر ۲ بدانید

هر آنچه که باید درباره پلی استیشن وی آر ۲ بدانید سونی قرار است پلی استیشن وی آر ۲ -که جانشین پلی استیشن وی آر است- را در آینده‌ای نه چندان دور معرفی کند. این دستگاه با پلی استیشن ۵ سازگار خواهد بود. ا..

هر آنچه که باید درباره پلی استیشن وی آر ۲ بدانید

سونی قرار است پلی استیشن وی آر ۲ -که جانشین پلی استیشن وی آر است- را در آینده‌ای نه چندان دور معرفی کند. این دستگاه با پلی استیشن ۵ سازگار خواهد بود. البته در حال حاضر جزئیات رسمی زیادی در مورد این هدست واقعیت مجازی منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد که پلی استیشن وی آر ۲ (VR) از هر لحاظ نسبت به پلی استیشن وی آر پیشرفت خواهد داشت.

هدست واقعیت مجازی جدید سونی از وضوح بالاتر، میدان دید گسترده‌تر و ردیابی بهتر حرکات کاربر پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، ممکن است این هدست بی‌سیم نباشد با استفاده از یک سیم به پلی استیشن ۵ متصل شود. البته اگر این‌گونه باشد، امیدوار هستیم که این هدست به‌طور ساده‌تری نسبت به پلی استیشن وی آر فعلی به دستگاه پلی استیشن متصل شود.

هدست جدید پلی استیشن وی آر ۲ همچنین از کنترلر بی‌سیم دوال سنس پشتیبانی خواهد کرد. سونی اخیراً از ظاهر احتمالی کنترلرهای اختصاصی پلی استیشن وی آر ۲ رونمایی کرده است. این‌طور به نظر می‌رسد که با کمک فناوری تشخیص لمس انگشت، این کنترلرها نسبت به کنترلرهای پلی استیشن موو پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

این هدست واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه نخواهد شد، زیرا سونی اعلام کرده است که هنوز راه زیادی برای معرفی هدست واقعیت مجازی جدید این شرکت وجود دارد. اما رئیس بخش پلی استیشن یعنی جیم رایان گفت که پتانسیل واقعیت مجازی بسیار زیاد است و عرضه پلی استیشن وی آر ۲ یک اقدام استراتژیک برای سونی محسوب می‌شود.

مهم‌ترین سؤالاتی که سونی باید به آن‌ها پاسخ دهد این است که قیمت پلی استیشن وی آر ۲ چقدر خواهد بود، مشخصات فنی این هدست چیست و چقدر نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته است. باید دید که آیا این هدست واقعیت مجازی شامل ویژگی‌هایی مانند ردیابی مستقل یا سایر فناوری‌های رقبای خود مانند آکیولس کوئست ۲ است یا خیر.

در ادامه به‌طور دقیق‌تری به اخبار، شایعات و مشخصات فنی احتمالی پلی استیشن وی آر می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

  • کنترلر هدست پلی استیشن وی آر ۲ معرفی شد

  • نقد و بررسی هدست Play Station VR|فرزند عجول

زمان معرفی پلی استیشن وی آر ۲

پلی استیشن وی آر ۲

پلی استیشن وی آر ۲ همان‌طور که سونی تائید کرده است، در سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد و تقریباً مطمئن هستیم که این هدست واقعیت مجازی فقط با پلی استیشن ۵ سازگار خواهد بود. این هدست واقعیت مجازی با پلی استیشن ۴ سازگار نخواهد بود، چراکه قدرت سخت‌افزاری پلی استیشن ۵ برای پردازش محتوای عرضه‌شده مخصوص پلی استیشن وی آر ۲ ضروری است.

اگر سونی بیشتر نیروی انسانی خود را به تولید پلی استیشن ۵ اختصاص داده باشد (که به نظر می‌رسد با توجه به تقاضای زیاد برای خرید این دستگاه، سونی گزینه دیگری برای انتخاب ندارد)، پلی استیشن وی آر ۲ می‌تواند خیلی دیرتر از تاریخ انتشار پلی استیشن ۵ -حتی شاید سال‌ها بعد- عرضه شود. پلی استیشن وی آر نیز سه سال پس از عرضه پلی استیشن ۴ معرفی شد. شاید موفقیت نسبی پلی استیشن وی آر به آن معنی باشد که سونی این بار روند عرضه نسخه جدید پلی استیشن وی آر را تسریع می‌کند.

یک لیست جدید استخدام از طرف سونی منتشر شده است که نشان می‌دهد این شرکت ممکن است کار بر روی ساخت پلی استیشن وی آر را شروع کرده باشد. این آگهی استخدام بیان می‌کند که این شرکت به دنبال مسئولانی برای کار در بخش طراحی و ساخت بدنه نسل بعدی هدست واقعیت مجازی است و کار این افراد ایجاد مکانیزمی برای قرارگیری مناسب صفحه‌نمایش نصب‌شده در هدست واقعیت مجازی در جلوی چشمان کاربر خواهد بود.

کنترلر پلی استیشن وی آر ۲

پلی استیشن وی آر ۲

یکی از اصلی‌ترین اخباری که راجع به پلی استیشن وی آر ۲ منتشر شده است این است که کنترلرهای این هدست واقعیت مجازی به‌طور قابل توجهی بهبود خواهند یافت.

در مارس ۲۰۲۱، سونی کنترلرهای جدید پلی استیشن وی آر ۲ خود را معرفی کرد که با پلی استیشن ۵ سازگار خواهند بود. این کنترلرها ظاهری کاملاً مشابه با کنترلرهای لمسی آکیولس کوئست ۲ دارند. کنترلرهای پلی استیشن وی آر ۲ دارای دسته‌هایی برای قرارگیری دستان کاربر هستند که در اطراف آن‌ها یک گوی پلاستیکی قرار دارد.

این کنترلرها دارای ویژگی مشابه دوال سنس با نام تریگرهای انطباقی خواهند بود. کنترلرهای پلی استیشن وی آر ۲ همچنین دارای ویژگی هپتیک فیدبک و تشخیص لمس انگشت خواهند بود و به شما این اجازه را می‌دهند تا بدون اینکه دکمه‌ای را فشار دهید، مکان انگشت شما را فقط با لمس کنترلر تشخیص دهد.

هیدئاکی نیشینو، رئیس برنامه‌ریزی و مدیریت پلفترم پلی استیشن در مورد این ویژگی گفته است که این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا بازی‌های مختلف را بهتر کنترل کنید.

کاهش سرگیجه بعد از استفاده

یک پتنت در سال ۲۰۱۹ توسط سونی ثبت و در سال ۲۰۲۰ پلتفرم ویپو منتشر شده است. این حق ثبت اختراع به تلاش‌های سونی برای کاهش سرگیجه بعد از استفاده از پلی استیشن وی آر ۲ اشاره دارد. این حق ثبت اختراع شامل یک سیستم برای کاهش سرگیجه بعد از استفاده از هدست واقعیت مجازی، یک صفحه‌نمایش نصب‌شده بر روی سر و برنامه‌ای که با آن امکان کاهش مؤثرتر سرگیجه بعد از استفاده از هدست واقعیت مجازی وجود دارد، است.

با توجه به اینکه سرگیجه بعد از استفاده از هدست واقعیت مجازی ناشی از تفاوت بین آنچه که چشم مشاهده می‌کند و احساس کاربر در شرایطی است که یک تصویر متحرک بر روی صفحه‌نمایش مشاهده می‌شود، این حق ثبت اختراع یک راه‌حل بالقوه است که به نظر می‌رسد بتواند مؤثر باشد.

به نظر می‌رسد هدف کلی این حق ثبت اختراع است که آنچه کاربر در هدست پلی استیشن وی آر می‌بیند با آنچه خارج از آن احساس می‌کنند هماهنگ شود. حق ثبت اختراع جدید سونی هرگز تضمین‌کننده عدم وجود هرگونه سرگیجه بعد از استفاده از پلی استیشن وی آر ۲ نیست، اما این می‌تواند راه‌حلی برای برخی از مشکلاتی باشد که سونی قصد دارد در آینده، آن‌ها را به وسیله هدست پلی استیشن وی آر نسل جدید برطرف کند.

همگام‌سازی با پلی استیشن نتورک

یک حق ثبت اختراع توسط سونی ثبت شده است با مضمون اینکه می‌توانید دوستان خود در شبکه پلی استیشن نتورک را به‌عنوان تماشاگران بازی‌هایی که انجام می‌دهید، به بازی خود دعوت کنید. بنابراین، به جای آنکه به تنهایی به انجام بازی‌های واقعیت مجازی مشغول باشید، می‌توانید از دوستان خود بخواهید که بازی شما را تماشا کنند.

به لطف این ویژگی، بازی‌های واقعیت مجازی بیش از پیش به دنیای واقعی شبیه می‌شوند و به دوستان شما این اجازه را می‌دهد تا رویدادهای مختلف را به‌گونه‌ای تماشا کنند که گویی واقعاً در آنجا هستند.

ردیابی جرکات چشم و سر

پلی استیشن وی آر ۲

حق ثبت اختراع جدید دیگری نیز ثبت شده است که در مورد ردیابی حرکت چشم و همچنین حرکت سر توسط پلی استیشن وی آر ۲ است.

این ویژگی چه فوایدی برای واقعیت مجازی دارد؟ طبق اختراع ثبت‌شده توسط سونی، با اصلاح تصویری که هر چشم به‌صورت جداگانه مشاهده می‌کند، بهبود عمق استریوسکوپی برای ایجاد یک تجربه بهتر حاصل می‌شود. سونی همچنین در حال توسعه یک فناوری برای حفظ نسبی عمق استریوسکوپی در هنگام چرخش و تکان خوردن سر است.

همچنین فواید دیگری نیز برای ردیابی چشم در واقعیت مجازی وجود دارد، از جمله کنترل قسمت‌های مختلف رابط کاربری هدست واقعیت مجازی با استفاده از حرکات چشم. این ویژگی برای کاربران معلول بسیار مناسب است.

آیا ممکن است پلی استیشن وی آر ۲ بی‌سیم باشد؟

پلی استیشن وی آر ۲

با وجود آنکه به احتمال زیاد، پلی استیشن وی آر ۲ سیمی خواهد بود، اما یک حق ثبت اختراع جدید که مربوط به نسل بعدی سخت‌افزار واقعیت مجازی است، توسط سونی ثبت شده است که نشان می‌دهد پلی استیشن وی آر ۲ بی‌سیم خواهد بود. این پتنت شامل دوربین‌های داخلی برای تشخیص محیط اطراف و حرکت دستان کاربر و همچنین حالتی است که به شما امکان دیدن دنیای اطراف خود را از طریق صفحه‌نمایش هدست و با کمک دوربین‌های داخلی هدست می‌دهد.

شرکت سونی در اوایل سال جاری این فناوری را ثبت اختراع کرد و در ۳ اکتبر ۲۰۱۹ تأیید شد. با عنوان «پردازش داده» در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شده است.

این حق ثبت اختراع یک هدست واقعیت مجازی را با سه دوربین داخلی -دو دوربین در جلو و دیگری در عقب- در کنار فناوری تشخیص حرکت نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر ۲ می‌تواند بی‌سیم نیز باشد و دارای منبع تغذیه داخلی، میکروفون و منبع سیگنال صوتی تصویری مستقل است. این هدست دارای اسپیکرهای داخلی نیز است.

این حق ثبت اختراع می‌تواند باعث بهبود چشمگیر ردیابی حرکات کاربر شود، چراکه ال ای دی‌های زیادی در پشت هدست قرار گرفته‌اند تا به هر ردیاب خارجی اجازه اندازه‌گیری دقیق موقعیت کاربر را بدهند. ممکن است برای ردیابی این ال ای دی‌ها از یک دوربین جداگانه (مانند دوربین پلی استیشن وی آر نسل گذشته) استفاده شود.

ویژگی جدیدی با نام «حالت شفافیت» نیز توسط سونی ثبت شده است. این حق ثبت اختراع این امکان را به هدست می‌دهد تا در صورت لزوم بتواند محیط دنیای واقعی اطراف خود را مشاهده کند. هدف از این کار چیست؟ این ویژگی برای اجازه دادن به برنامه‌های واقعیت افزوده طراحی شده است و همچنین یک گزینه ایمنی برای مشاهده محیط اطراف بدون برداشتن هدست واقعیت مجازی است.

این یک تغییر بزرگ نسبت به هدست پلی استیشن وی آر فعلی است که با سیم به پلی استیشن متصل می‌شود و فاقد بلندگو و میکروفون داخلی است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا از این حق ثبت اختراع در پلی استیشن وی آر ۲ استفاده خواهد شد یا خیر.

قیمت پلی استیشن وی آر ۲

قیمت پایه پلی استیشن وی آر فعلی با قیمت ۲۰۰ دلار معادل ۲۵۹ پوند یا ۴۲۰ دلار استرالیا فروخته می‌شود، اما این قیمت پایین پس از چندین بار افت قیمت ایجاد شده است. قیمت اصلی بسته نرم‌افزاری کامل، ۴۹۹ دلار (معادل ۳۹۹ پوند یا حدود ۶۵۰ دلار استرالیا) است که به احتمال زیاد، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر ۲ نیز دارای همین قیمت خواهد بود.

البته این هدست جدید دارای فناوری‌های گران‌قیمتی است که و ممکن است سونی قیمت پلی استیشن وی آر ۲ را افزایش دهد.

ژاپن دیسپلی (جی دی آی) که تولیدکننده صفحه‌نمایش‌های ال سی دی است، با همکاری سونی اخیراً از نمایشگرهای ۳٫۲ اینچی با چگالی پیکسل ۱۰۰۱ پیکسل در هر اینچ خود با وضوح ۲۱۶۰ در ۲۴۳۲ رونمایی کرده است. پلی استیشن وی آر در حال حاضر برای صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی خود از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با چگالی پیکسل ۳۸۶ پیکسل در اینچ بهره می‌برد.

افزایش کیفیت صفحه‌نمایش و همچنین دو برابر شدن چگالی پیکسل می‌تواند قیمت تمام‌شده این محصول را افزایش دهد.

برای مقایسه، یک هدست واقعیت مجازی پیشرفته که در حال حاضر در بازار وجود دارد، اچ تی سی وایو پرو است که با قیمت ۸۰۰ دلار (معادل ۸۰۰ پوند یا حدود ۱۰۴۵ دلار استرالیا) به فروش می‌رسد. بسته به مشخصات فنی پلی استیشن وی آر ۲، سونی ممکن است چنین قیمتی را برای هدست واقعیت مجازی جدید خود در نظر بگیرد.

اما این موضوع با شعار سونی مبنی بر واقعیت مجازی مقرون به صرفه مغایر است. امیدواریم سونی از چنین قیمت‌گذاری‌ای خودداری کند.

مشخصات فنی پلی استیشن وی آر ۲

پلی استیشن وی آر ۲

مهم‌ترین اطلاعاتی که ما در مورد پلی استیشن وی آر ۲ داریم مربوط به اعلام جی دی آی مبنی بر تولید نمایشگر ۳٫۲ اینچی با وضوح ۲۱۶۰ در ۲۴۳۲ پیکسل و چگالی پیکسل ۱۰۰۱ پیکسل در اینچ است.

جی دی آی ادعا کرده است که این صفحه‌نمایش زمان تأخیر در نشان دادن محتوا را به ۲٫۲ ثانیه کاهش می‌دهد (در مقایسه با کمتر از ۱۸ میلی‌ثانیه برای نمایشگر پلی استیشن وی آر). نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش جدید ۱۲۰ هرتز است. همچنین، این صفحه‌نمایش برای دستیابی به کیفیت تصویر بهتر به قدرت پردازشی کمتری نیاز دارد. پلی استیشن وی آر ۲ به‌طور بالقوه دارای یک طراحی سبک‌تر و کوچک‌تر برای استفاده راحت‌تر کاربران است.

تراشه جدید رایزن شرکت ای ام دی که سونی در پلی استیشن ۵ از آن استفاده کرده است، مطمئناً می‌تواند قدرت پردازشی لازم برای پشتیبانی از این نمایشگر را تأمین کند.

سونی که از صفحه‌نمایش‌های شرکت جی دی آی برای تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کند، به احتمال زیاد از این نمایشگرهای ارتقا یافته برای هدست جدید خود استفاده خواهد کرد. با توجه به اینکه پلی استیشن وی آر ۱ به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای استفاده طولانی‌مدت مناسب بوده است، این موضوع می‌تواند استفاده از پلی استیشن وی آر ۲ را حتی لذت‌بخش‌تر از هدست واقعیت مجازی نسل گذشته کند.

البته اگر پلی استیشن وی آر ۲ با نمایشگرهای دوتایی همراه باشد، قدرت پردازشی مورد نیاز نیز به‌مراتب دو برابر خواهد شد. به عنوان مثال، اگر سونی از رزولوشن ۴ کی برای هدست واقعیت مجازی خود استفاده کند، پلی استیشن ۵ باید قادر به خروجی ۸ کی باشد. خوشبختانه، پلی استیشن ۵ دارای قدرت پردازشی لازم برای خروجی ۸ کی است.

سونی قرار است تا ردیابی حرکات کاربر در محیط اطراف را برای پلی استیشن وی آر ۲ آسان‌تر کند. هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس و اچ تی سی چند سالی است که از ردیابی حرکات کاربر در مقیاس نسبتاً بزرگ (یک اتاق) پشتیبانی می‌کنند و این یکی از زمینه‌های مهمی است که پلی استیشن وی آر در آن ضعف دارد.

دوربین پلی استیشن در حین نشستن، حرکات سر و کنترلر شما را ردیابی می‌کند، اما در صورت حرکت (مخصوصاً با پشت به دوربین) با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شود.

افزودن پشتیبانی از قابلیت ردیابی کاربر در اتاق به سونی کمک می‌کند تا بازی‌های مخصوص هدست واقعیت مجازی خود را افزایش دهد، زیرا بازی‌های زیادی هستند که به پشتیبانی از چنین قابلیتی نیاز دارند. مشخص نیست که آیا دوربین جدیدی که سونی اخیراً برای پلی استیشن ۵ عرضه کرده است، از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا خیر.

البته این موضوع می‌تواند به آن معنی باشد که پلی استیشن وی آر ۲ به همراه چند سنسور ردیابی عرضه خواهد شد. سونی همچنین می‌تواند از دوربین‌های داخلی تعبیه‌شده بر روی هدست برای ردیابی حرکات کاربر در محیط استفاده می‌کند.

انتظاراتی که از پلی استیشن وی آر ۲ داریم

پلی استیشن وی آر ۲

پلی استیشن وی آر این دهه را به عنوان یک سیستم واقعیت مجازی کاملاً مقرون به صرفه و با تعداد زیادی بازی باکیفیت و با قیمت قابل قبول آغاز می‌کند. اولین قدم‌های قابل توجه سونی برای ورود به نسل جدید این اکوسیستم نیز مشاهده می‌شود. پلی استیشن وی آر (غیر از آکیولس کوئست ۲) راحت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای تجربه واقعیت مجازی است.

پلی استیشن وی آر انتظارات سونی در زمینه فروش را برآورده نکرده است، اما فروش آن در مقایسه با رقبای گران‌قیمت خود، آن‌قدر بد نیست. با این وجود، سونی انتظار داشت که کل بازار واقعیت مجازی رشد کند. سونی احتمالاً نگران این است که واقعیت مجازی نتواند آن‌طور که این شرکت انتظار داشت، به سوددهی برسد. سونی اعلام کرده بود که در مورد فروش هدست واقعیت مجازی آینده خود انتظاری واقع‌بینانه‌تر خواهد داشت.

این موضوع حاکی از آن است که سونی همچنان به تولید دستگاه‌های واقعیت مجازی بیشتر متعهد است. متأسفانه، بازار ضعیف واقعیت مجازی می‌تواند به معنای صرف وقت و هزینه کمتری سونی برای واقعیت مجازی باشد. اما در حالت ایده‌آل، پلی استیشن وی آر ۲ و هدست‌های نسل بعدی دیگر با مشخصات فنی بهتر می‌توانند بازار واقعیت مجازی را احیا کنند.

این موضوع ما را برای معرفی و عرضه پلی استیشن وی آر ۲ هیجان‌زده می‌کند. در ادامه به پنج انتظاری که از این هدست واقعیت مجازی داریم، می‌پردازیم.

یک هدست واقعیت مجازی بی‌سیم

اگر سونی قصد دارد تا در نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی قدم بزرگی بردارد، باید پلی استیشن وی آر را بی‌سیم کند. بسیاری از سازندگان هدست‌های واقعیت مجازی در تلاش هستند تا هدست‌های واقعیت مجازی خود را کاملاً بی‌سیم کنند تا دیگر نیازی نباشد برای کار با این هدست‌ها، سیم‌های متعددی را در اطراف خود تحمل کنید. در واقع، هیچ‌چیز بدتر از احساس محدودیتی که در هنگام احساس این سیم‌ها در اطراف خود دارید، نیست.

پلی استیشن وی آر به‌ویژه با توجه به قیمت ارزان آن و اکوسیستم قدرتمند پلی استیشن، با این موضوع می‌تواند انقلابی در هدست‌های واقعیت مجازی ایجاد کند. البته آکیولس کوئست ۲ تماماً بی‌سیم عمل می‌کند، اما این هدست قدرت پردازشی بسیار پایین‌تری را نسبت به هدست‌های واقعیت مجازی مانند پلی استیشن وی آر دارد.

واقعیت مجازی تنها زمانی موفقیت خواهد یافت که موانعی این‌چنینی از میان برداشته شود. واقعیت مجازی هنوز هم به عنوان یک سرگرمی گران‌قیمت و محدود شناخته می‌شود. با سهولت در هنگام استفاده از پلی استیشن و آر ۲، این هدست واقعیت مجازی می‌تواند به یک دستگاه پرفروش تبدیل شود.

آکیولس قبلاً ثابت کرده است که می‌تواند با هدست بی‌سیم خود یعنی کوئست، تجربه واقعیت مجازی لذت‌بخش و با کیفیت بالایی را به‌صورت کاملاً مستقل به کاربران ارائه دهد. با پشتیبانی استودیوهای توسعه‌دهنده فرست پارتی سونی و عرضه هم‌زمان آن با یک کنسول بزرگ، پلی استیشن وی آر ۲ می‌تواند از بازار به وجود آمده استفاده کند و واقعیت مجازی را تبدیل به یک سرگرمی همه‌گیر کند.

ردیابی بهتر حرکات کاربر

یکی از مهم‌ترین مشکلات پلی استیشن وی آر سیستم ردیابی آن است که شامل تنها یک دوربین برای ردیابی حرکات دست و سر شما می‌شود. قبل از عرضه پلی استیشن وی آر، این مسئله توسط شرکت‌هایی مانند آکیولس و وایو برای همیشه حل شد؛ ردیابی حرکات کاربر در مقیاس نسبتاً بزرگ. البته در آن زمان، این تکنولوژی بسیار گران بود.

اکنون که سال‌های زیادی از عمر واقعیت مجازی می‌گذرد و این سیستم تغییر و تحول یافته است، امیدوار هستیم تا سونی این ویژگی را به هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر ۲ اضافه کند. بازی‌های زیادی وجود دارند که به این فناوری نیاز دارند. این فناوری یک چشم‌انداز بسیار مناسب را برای بازی‌های آینده پلی استیشن وی آر فراهم می‌کند. سخت‌افزار قدرتمند پلی استیشن ۵ و دوربین‌های جلو و عقب نصب‌شده روی پلی استیشن وی آر ۲ و همچنین دوربین‌هایی را روی کنترلرهای جدید تعبیه شده است، تجربه واقعیت مجازی را بسیار لذت‌بخش‌تر از گذشته خواهد کرد.

کنترلرهای پیشرفته

پلی استیشن وی آر ۲

بازی‌های انحصاری پلی استیشن وی آر موفقیت بسیار زیادی داشته است، اما برخی از جذاب‌ترین بازی‌هایی که برای این پلتفرم ارائه شده‌اند، طوری ساخته شده‌اند تا با گیم پد بهترین کارایی را داشته باشند. این بازی‌ها از بسیاری از ویژگی‌های دوال شاک ۴ برای داشتن گیم پلی جذاب استفاده می‌کنند. دلیلی که این بازی‌ها از گیم پد پشتیبانی می‌کنند، سیستم قدیمی کنترلرهای پلی استیشن موو است.

دقت کنترلرهای پلی استیشن موو برای فناوری سال ۲۰۱۰ چشمگیر بود، اما با گذشت بیش از یک دهه، نیاز به کنترلرهای پیشرفته‌تر احساس می‌شود. عمر باتری پلی استیشن موو مناسب نیست، طراحی دکمه‌های این دستگاه می‌توانست بسیار بهتر باشد و همچنین دقت ردیابی حرکات کاربر پایین است. با وجود مشکلات فراوان این کنترلر، معجزه است که پلی استیشن موو هنوز با سخت‌افزارهای مدرن سازگار است.

با عرضه پلی استیشن وی آر ۲، ما خواهان کنترلرهای مدرن هستیم که با فناوری‌های روز ساخته شده باشند. مشخص است که یک انقلاب در کنترلر واقعیت مجازی می‌تواند گیم پلی بازی را بسیار بهتر از گذشته کند. کنترلرهای هدست واقعیت مجازی والو امکان ردیابی کامل انگشتان در واقعیت مجازی را فراهم می‌کند. سونی برای تغییر در نحوه کنترل بازی‌های واقعیت مجازی در نسل بعدی، به کنترلرهایی مشابه کنترلرهای والو نیاز دارد.

برای تجربه واقعیت مجازی در نسل آینده دیگر نمی‌توان به گیم پد اتکا کرد.

ارتقاء نمایشگر

پلی استیشن وی آر ۲

از میان هدست‌های واقعیت مجازی محبوب موجود در بازار، پلی استیشن وی آر از یک صفحه‌نمایش با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (۹۶۰ در ۱۰۸۰ برای هر چشم) بهره می‌برد. متأسفانه این بدترین وضوح در میان هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار است. تاری محتوای نمایش داده‌شده اولین چیزی است که هنگام استفاده از آن، متوجه آن می‌شوید. به همین دلیل است که پلی استیشن وی آر ۲ اگر بخواهد در یک بازار پرمخاطب و با وجود رقبای بسیار موفق شود، باید نمایشگر را بهبود بخشد.

هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز در حال حاضر نمایشگر بهتری (۱۴۴۰ پی برای هر چشم) را با قیمت بسیار پایین ارائه می‌دهند که ثابت می‌کند واقعیت مجازی با کیفیت بالاتر و با هزینه کم امکان‌پذیر است. به لطف پشتیبانی پلی استیشن ۵ از خروجی ۸ کی و قدرت پردازشی بسیار بالای کنسول نسل بعدی سونی، پلی استیشن وی آر ۲ می‌تواند از صفحه‌نمایشی با وضوح بسیار بالا بهره ببرد که این یک گام بزرگ در همه‌گیری واقعیت مجازی و به‌خصوص پلی استیشن وی آر ۲ است.

عناوین انحصاری بیشتر

بهترین امتیاز در مورد داشتن هدست پلی استیشن وی آر، بازی‌های انحصاری موجود در این پلتفرم است. سونی در مورد عناوین با کیفیت بالا برای سیستم واقعیت مجازی خود بسیار عالی عمل کرده است که باعث انتشار بازی‌های مهیجی مانند استرو بات، آرخام وی آر و تتریس ایفکت شده است.

بازی‌های گوناگون در نسل اول پلی استیشن وی آر ثابت کرده است که توسعه‌دهندگان بااستعداد سونی می‌توانند بازی‌های بسیار هیجان‌انگیزی ارائه دهد، با توجه به موفقیت بازی‌هایی که در اواخر چرخه حیات پلی استیشن وی آر به دست آمد، به احتمال زیاد، پلی استیشن وی آر ۲ باقدرت به میدان هدست‌های واقعیت مجازی وارد خواهد شد.

منبع: Tech Radar

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.