تاریخ انتشار : دوشنبه 22 می 2023 - 20:02
کد خبر : 506387

واترجت سه فاز: با موتور الکتریکی یا موتور احتراقی؟

واترجت سه فاز: با موتور الکتریکی یا موتور احتراقی؟

برخی از پارامترهای کلیدی برای انتخاب یک واترجت صنعتی سه فاز، مانند اندازه، وزن، قدرت مانور، دوام، عملکرد و قدرت به یک جنبه مهم مرتبط هستند و آن جنبه مهم “موتور” است؛ که می تواند الکتریکی یا احتراقی باشد. واترجت‌های برقی فشار قوی معمولا برای استفاده در داخل و خارج از خانه (جایی که پریز

برخی از پارامترهای کلیدی برای انتخاب یک واترجت صنعتی سه فاز، مانند اندازه، وزن، قدرت مانور، دوام، عملکرد و قدرت به یک جنبه مهم مرتبط هستند و آن جنبه مهم “موتور” است؛ که می تواند الکتریکی یا احتراقی باشد.

واترجت‌های برقی فشار قوی معمولا برای استفاده در داخل و خارج از خانه (جایی که پریز برق و اتصال به برق شهری ممکن باشد) مناسب هستند، در حالی که مدل‌های دارای موتورهای احتراقی فقط می توانند در خارج از خانه و یا محیط‌های بدون سقف استفاده شوند. مدل احتراقی نیازی به اتصال الکتریکی ندارد بنابراین، می توان گفت که واحدهای تقریباً مستقلی هستند که در هر جا که نیاز بود می توان از آنها استفاده کرد.

 

تفاوت‌های اصلی موتور الکتریکی و احتراقی و نحوه انتخاب براساس نیازمندی‌های نظافتی:

مزایا و معایب واترجت‌های گرمازا (یا احتراقی) با فشار بالا:

واترجت پرفشار احتراقی دارای موتور دیزلی یا بنزینی است و بنابراین به مخزنی نیاز دارد که وزن آن بر ساختار کل دستگاه تأثیر می گذارد. به یک قاب فلزی لوله‌‌ای محکم ساخته شده از مواد سنگین، با دوام و مقاوم در برابر ضربه نیاز دارد. این محصولات می توانند به راحتی برای کار در شرایط سخت مورد استفاده قرار گیرند.

مزایای اصلی واترجت‌های فشار قوی با موتورهای احتراقی عبارتند از:

واترجت سه فاز: با موتور الکتریکی یا موتور احتراقی؟

برای جابجایی یا استفاده در خارج از خانه بسیار کاربردی‌‌‌تر است.

موتور به طور مستقل کار می کند و نیازی به اتصال به پریز برق که ممکن است در برخی مکان‌ها موجود نباشد ندارد. این دستگاه برای تمیز کردن فضاهای بزرگ،  فضاهای باز یا در محیط‌های غیر متعارف بدون دسترسی به برق ایده آل است.

قدرت عملیاتی و عملکرد بالا. با یک موتور احتراقی، واترجت سه فاز می تواند سرعت جریان و پاشش آب را افزایش دهد (تا 500 برابر در واترجت‌های سه فاز حرفه‌‌ای درجه یک).

به لطف عملکرد بهبود یافته و ساختار قوی‌‌‌تر و بادوام تر، واترجت سه فاز با موتور احتراقی برای تمیز کردن کارهای سنگین، مانند حذف گرافیتی، تمیز کردن فاضلاب یا زهکشی در محیط‌های ساختمانی یا مناطق صنعتی و مزارع بزرگ ایده آل است. آنها از جمله پرکاربردترین مدل‌ها در صنعت حمل و نقل نیز هستند، برای استفاده در محیط‌ها و برنامه‌های غیر متعارف.

واترجت سه فاز: با موتور الکتریکی یا موتور احتراقی؟

با این حال، بسته به نوع استفاده، ممکن است معایب خاصی ایجاد شود، مانند:

دود اگزوز تولید شده توسط موتور با اگزوز یک ماشین یا اسکوتر قابل مقایسه است. به همین دلیل استفاده نکردن از این مدل در داخل خانه در فضاهای بسته مهم است.

استفاده از موتور گرماگیر یا احتراقی باعث افزایش نویز و سر و صدای محیط می شود.

خرید این نوع ماشین یک سرمایه گذاری بلند مدت عالی برای فضاهای بزرگ است که نیاز به راه حلی فوق العاده حرفه‌‌ای و با کارایی بالا دارد.

 

واترجت‌های برقی فشار قوی: مزایا و معایب

نسبت به مدل‌های با موتورهای احتراقی کم سر و صدا و کاربردی‌‌‌تر و همه کاره‌‌‌تر هستند و در بسیاری از زمینه‌های کاربردی کاربرد جامع‌‌‌تری دارند. واترجت‌های برقی فشار قوی فشرده و قابل مانور هستند. برای استفاده باید آنها را به پریز برق مانند دوشاخه کلاسیک 220 ولت یا در محیط‌های صنعتی تا 380 ولت وصل کنید.

کاهش سطح سر و صدا و عدم وجود دود اگزوز دو مورد از مزایای اصلی دستگاه‌های واترجت فشار قوی آب سرد و مدل‌های آب گرم هستند که بدون احتراق مشعل داخلی استفاده می شود. اگر نیاز به استفاده از آب گرم است، باز هم باید اطمینان حاصل کرد که در محیطی با سیستم مناسب برای استخراج دود و گازهای خروجی تولید شده توسط سیستم گرمایش آب کار می کنید. با این حال، نقطه ضعف آن، نیاز به اتصال به منبع تغذیه است. در محیط‌های کوچک، دامنه استفاده محدود است و نباید مشکل خاصی ایجاد کند. اگر نه، به سادگی از یک سیم رابط استفاده کنید تا مشکل را برطرف کنید و بهترین تمیز کردن و عملکرد را از واترجت سه فاز خود دریافت کنید.

واترجت سه فاز: با موتور الکتریکی یا موتور احتراقی؟

واترجت سه فاز با موتور احتراقی بهتر است یا موتور الکتریکی؟

واترجت فشار قوی برقی و گرمازا راه حل‌هایی با کارایی بالا هستند که سطح عالی تمیزی را در مدت زمان کوتاهی تضمین می کنند. اگر تصمیم ندارید که کدام مدل را انتخاب کنید، مهم است که نوع منبع تغذیه موجود، محیطی که دستگاه در آن استفاده خواهد شد و نوع عملکرد مورد انتظار از نظر زمان را در نظر بگیرید.

اگر پریز برق ندارید یا به دنبال مدلی مستقل هستید که بتوان آن را به طور مکرر حتی در فضاهای بزرگ جابه جا کرد، مدل با موتور گرماگیر یا احتراقی راه حل ایده آل‌‌‌تری است.

اگر به دنبال دستگاهی با کارایی بالا هستید که بتواند هم در فضای باز و هم در محیط‌های داخلی مانند صنایع تبدیلی مواد غذایی، انبارها و تدارکات مورد استفاده قرار گیرد، واترجت برقی فشار قوی راهکار مناسبی است.

واترجت سه فاز: با موتور الکتریکی یا موتور احتراقی؟

واترجت‌های سه فاز با موتور الکتریکی: HNR XL

اگر دسترسی به پریز برق دارید و می خواهید یک دستگاه بسیار حرفه‌‌ای با استانداردهای کیفیت بالا خریداری کنید، یک راه حل عالی، واترجت برقی‌ سه فاز HNR XL است.

این واترجت سه فاز بسته به مدل انتخابی، فشاری تا ۲۵۰ بار و دبی ۱۲۶۰ لیتر در ساعت دارد. ویژگی‌های کلیدی آن عبارتند از:

 

  • پمپی با سر برنجی با روکش نیکل که انعطاف پذیری و مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی مورد استفاده برای شستشو ایجاد می کند.
  • دور موتور آن 1450 دور در دقیقه است، که به لطف سرعت چرخش کم، عمر طولانی‌‌‌تر دستگاه را تضمین می کند.
  • موتور آب سرد (در مدل‌های سه فاز) که امکان دمای پایین‌‌‌تر و قابلیت اطمینان و دوام بیشتر را فراهم می کند.

این واترجت سه فاز بسیار متنوع و مناسب برای مناطق مختلف است و شامل چندین لوازم جانبی است، مانند تفنگ 350 بار، لنس روکش شده 600 میلی متر با اتصال سریع، نازل فشار بالا برای تمیز کردن دقیق‌‌‌تر و موضعی‌‌‌تر و شلنگ فشار قوی 10 متری با اتصال سریع  است. در کنار این واترجت صنعتی سه فاز می توانید از دستگاه های اسکرابر و یا مکنده صنعتی نیز استفاده کنید.

 

 

منبع : https://blog.lavor.com/en/high-pressure-cleaner-with-an-electric-motor-or-combustion-engine

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.