تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اکتبر 2021 - 11:36
کد خبر : 45244

درخشش لونا و بازگشت تزوس؛ ۵ ارز دیجیتال برتر هفته از نگاه تحلیل‌گران

درخشش لونا و بازگشت تزوس؛ ۵ ارز دیجیتال برتر هفته از نگاه تحلیل‌گران

احیای قدرتمند قیمت بیت کوین در روزهای گذشته و رسیدن به ۴۹,۰۰۰ دلار، باعث شد تا احساسات حاکم بر بازار بار دیگر صعودی شود. صعود بیت کوین سبب شد تا ارزهای دیجیتالی نظیر لونا، کازماس، تزوس و اتریوم در کوت..

احیای قدرتمند قیمت بیت کوین در روزهای گذشته و رسیدن به ۴۹,۰۰۰ دلار، باعث شد تا احساسات حاکم بر بازار بار دیگر صعودی شود. صعود بیت کوین سبب شد تا ارزهای دیجیتالی نظیر لونا، کازماس، تزوس و اتریوم در کوتاه‌مدت شانس بالایی برای صعود داشته باشند.

همان طور که با نگاهی به داده‌های شاخص ترس و طمع می‌توان فهمید، احساسات حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال به‌سرعت تغییر می‌کند؛ این شاخص روز پنجشنبه در محدوده ترس شدید قرار داشت و امروز به محدوده خنثی رسیده است. با نزدیک‌شدن قیمت بیت کوین به مقاومت روانی ۵۰,۰۰۰ دلاری، این احتمال وجود دارد که احساسات بازار هم به‌سمت صعودی‌شدن پیش برود.

تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ارتباط با صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین می‌تواند عاملی مهم در بهبود وضعیت صعودی بازار باشد. این در حالی است که این کمیسیون به‌تازگی اعلام کرده است که بازه تصمیم‌گیری در ارتباط با اعطای مجوز به این صندوق‌ها را ۴۵ روز دیگر تمدید می‌کند. در میان، برخی از کارشناسان نظیر اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ در حوزه صندوق‌های قابل‌معامله در بورس، عنوان می‌کنند که تأخیر کمیسیون بورس آمریکا در اعلام رأی خود ممکن است نشانه‌ای از نشان‌دادن چراغ سبز به ETFهای بیت کوین در اواسط ماه جاری میلادی باشد.

بالچوناس به حمایت گری گنسلر، رئیس SEC، از صندوق‌های قابل‌معامله‌ای که با قراردادهای آتی پشتوانه‌سازی می‌شوند اشاره می‌کند و می‌گوید که احتمال اخذ مجوز توسط این صندوق‌ها در اواسط ماه اکتبر، چیزی در حدود ۷۰ درصد است.

بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین روز جمعه به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۴۶,۶۳۳ دلار رسید. این در حالی است که فروشندگان به‌دنبال توقف روند صعودی در مقاومت ۴۸,۸۴۳.۲ دلار هستند. با این حال، پیش‌تر خریداران اجازه سقوط به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را ندادند که خود نشانه‌ای مثبت تلقی می‌شود.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۴۵,۱۴۱ دلار شیبی رو به بالا دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران در بازار برتری دارند. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالای ۴۸,۸۴۳.۲ دلار برسانند، می‌توان انتظار صعود تا ۵۲,۹۲۰ دلار را داشت.

این ناحیه احتمالاً به‌عنوان یک مقاومت سنگین عمل کند ولی اگر خریداران بتوانند از سد آن عبور کنند، الگوی سر و شانه باطل می‌شود. در این صورت، با شتاب‌گرفتن روند صعودی، می‌توان به رسیدن قیمت تا ۶۰,۰۰۰ دلار امیدوار بود.

در سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی سقوط کند و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، بیانگر آن خواهد بود که رسیدن قیمت به سطوح بالاتر، عطش فروشندگان برای فروش را بیشتر می‌کند. در این صورت می‌توان گفت که قیمت احتمالاً تا ۴۰,۰۰۰ دلار پایین می‌آید.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در تایم فریم ۴ ساعته، هر دو میانگین متحرک شیبی صعودی دارند و شاخص قدرت نسبی هم در نزدیکی منطقه اشباع خرید است؛ این یعنی احتمال صعود بیشتر از سقوط است. قیمت مدتی است که در این تایم فریم، در محدوده ۴۷,۰۰۰ تا ۴۸,۴۹۵ دلار معامله می‌شود.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۴۸,۸۴۳ دلار برسانند، می‌توان انتظار رسیدن قیمت به مقاومت روانی ۵۰,۰۰۰ دلاری را داشت. هدف بعدی در این روند ۵۲,۹۲۰ دلار است.

در سوی دیگر، اگر قیمت سقوط کند و در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، می‌توان گفت که معامله‌گران کوتاه‌مدت، به‌دنبال برداشت سود خود از بازار هستند. این حالت ممکن است به سقوط تا ۴۵۰۰۰ دلار و حتی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ختم شود.

اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم دیروز موفق شد رشدی ۱۱.۷۷ درصدی را ثبت کند. این رشد باعث شد ضررهای هفته گذشته جبران شود.

برای آن که شاهد عبور از مقاومت ۳,۶۷۹ دلاری باشیم، اتریوم می‌بایست فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی در ۳,۳۶۹ دلار را حفظ کند. ۳,۶۷۹ دلار یکی مقاومت‌های اصلی پیش روی اتریوم به حساب می‌آید.

نمودار قیمت اتریوم

همان طور که پیش‌تر گفتیم، رشد اتریوم مستلزم وضعیت صعودی دیگر ارزهای بازار است. در صورت وجود فشار صعودی، می‌توان انتظار عبور از ۳,۵۰۰ دلار را داشت. از سوی دیگر، نباید فراموش کرد که فروشندگان احتمالاً به‌شدت از مقاومت ۳,۶۷۹ دلاری دفاع خواهند کرد.

فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی در ۳,۳۶۹ دلار و سطح ۳,۲۳۰ دلاری، حمایت‌هایی هستند که اتریوم پشت سر خود می‌بیند. در صورت عبور از این حمایت‌ها، مقصد احتمالی بعدی ۲,۹۷۲ دلار خواهد بود.

دومین حمایت اصلی اتریوم در ۲,۵۲۳ دلار قرار دارد. افزایش شدید فشار فروش در بازار ممکن است راه را برای رسیدن به این ناحیه باز کند.

لونا (LUNA)

قیمت لونا، ارز دیجیتال بومی پروتکل ترا (Terra)، روز شنبه به بالای خط روند نزولی خود رسید و دیروز هم خریداران موفق شدند اوج تاریخی تازه‌ای را در بالای ۴۵.۰۱ دلار ثبت کنند. با این حال، شادو بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که فروشندگان به‌دنبال دفاع از مقاومت ۴۵.۰۱ دلاری هستند.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر قیمت از سطح سقوط، ولی در خط روند نزولی احیا شود، به معنای آن است که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است و خریداران در کف اقدام به خرید می‌کنند.

در این صورت، خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا لونا را به بالای ۴۵.۰۱ و ۴۶.۱۷ دلار برسانند. با عبور قیمت از این محدوده مقاومتی، یک روند صعودی تازه را می‌توان پیش‌بینی کرد. مقاومت روانی ۵۰ دلاری هم ممکن است یک مقاومت سنگین باشد و در صورت عبور از آن، راه برای رسیدن به ۶۵ دلار باز می‌شود.

در طرف مقابل، سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۳۶.۳۰ دلار، می‌تواند به سقوط تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۲.۹۷ دلار ختم شود. شکسته‌شدن این حمایت به‌معنای آن خواهد بود که کنترل بازار از دست خریداران خارج شده است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

با وجود عبور قیمت از ۴۵.۰۱ دلار، شادو بلند کندل نشان می‌دهد که فشار فروش بالا بوده است. فروشندگان در حال حاضر به‌دنبال آن هستند که خریداران تهاجمی‌‌ای را که در ۴۵.۰۱ دلار، موقعیت صعودی داشتند گرفتار کنند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، اولین حمایت پیش روی قیمت لونا است. احیای قیمت از این حمایت نشان‌دهنده آن است که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است. در این صورت، خریداران تلاش خواهند کرد قیمت را به بالای ۴۶.۱۷ دلار برسانند.

به‌علاوه، رسیدن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، ممکن است باعث کاهش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شود. در صورت شکسته‌شدن این حمایت، احتمال کاهش بیشتر تا ۳۳ دلار وجود دارد.

کازماس (ATOM)

قیمت کازماس روز چهارشنبه از ۳۲.۳۲ دلار جهش خود را آغاز کرد که نشان می‌دهد خریداران در کف اقدام به خرید می‌کنند و احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

روز پنجشنبه خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روز در ۳۵.۸۸ دلار رساندند، ولی موفق به افزایش شتاب صعودی نشدند. این موضوع نشان می‌دهد که فروشندگان هنوز تسلیم نشده‌اند و در هر رالی اقدام به فروش می‌کنند. خریداران باید قیمت را به بالای ۴۴.۸ دلار برسانند و آن را تثبیت کنند تا روند صعودی از سر گرفته شود.

شادو بلند کندل دیروز نشان می‌دهد که فشار فروش در سطوح بالاتر زیاد است. اگر قیمت از سطح فعلی سقوط کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، فروشندگان یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا کازماس را به زیر ۳۲.۳۲ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، ممکن است شاهد سقوط قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۸.۵۴ دلار باشیم.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در تایم فریم چهار ساعته، قیمت از مقاومت الگوی مثلث متقارن سقوط کرد که نشان می‌دهد فروشندگان با قدرت از این ناحیه دفاع می‌کنند. اگر قیمت از میانگین‌های متحرک احیا شود، خریداران یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا کازماس را به بالای مثلث برسانند.

موفقیت آنها ممکن است باعث رالی تا ۴۴.۸ دلار شود. هدف بعدی مقاومت روانی ۵۰ دلاری است. بسته‌شدن قیمت در بالای این سطح راه را برای یک صعود دیگر تا هدف الگو در ۵۷.۶۱ دلار باز می‌کند.

در سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک سقوط کند، مقصد احتمالی بعد خط حمایت الگو خواهد بود. شکسته‌شدن این حمایت ممکن است باعث رسیدن به ۲۸.۸۳ و پس از آن ۲۴.۵ دلار شود.

تزوس (XTZ)

قیمت تزوس روز چهارشنبه از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۵.۵ دلار جهش کرد. پس از آن که خریداران تزوس را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۶.۴ دلار رساندند، شتاب صعودی هم بیشتر شد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

تثبیت فشار صعودی باعث شد تا قیمت به بالای محدوده مقاومتی در ۸.۰۳ دلار تا ۸.۴۲ دلار برسد. در حال حاضر هر دو میانگین متحرک شیبی رو به بالا دارند و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده اشباع خرید است که نشان می‌دهد قدرت خریداران در بازار بیشتر است.

اگر خریداران بتوانند تزوس را در بالای ۸.۴۲ دلار تثبیت کنند، می‌توان گفت که باید منتظر یک روند صعودی تازه باشیم. در سوی دیگر، اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۸.۰۳ دلار برسانند و در آنجا تثبیت کنند، بیانگر آن است که آنها در سطوح بالاتر سود خود را از بازار خارج می‌کنند. در این صورت احتمال کاهش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه وجود دارد.

برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

تایم فریم ۴ ساعته نشان می‌دهد که یک مثلث متقارن در حال شکل‌گیری است. این الگو معمولاً یک الگوی تداوم روند است. خریداران پیش‌تر موفق شدند از سطحی که جهش از آن آغاز شده بود دفاع کنند که نشان می‌دهد یک روند صعودی دیگر آغاز شده است.

هدف این الگو ۱۱.۳۳ دلار است. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که خریداران کنترل بیشتری بر بازار دارند.

بسته‌شدن قیمت زیر ۸.۰۳ دلار، اولین نشانه از تضعیف روند صعودی خواهد بود. این اتفاق ممکن است راه را برای رسیدن دوباره به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هموار کند. احیای قوی قیمت از این سطح بیانگر آن خواهد بود که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است و خریداران در کف اقدام به خرید می‌کنند. در سوی دیگر، شکسته‌شدن و رسیدن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه احتمالاً باعث سقوط ۷ دلار و پس از آن ۶.۵ دلار خواهد شد.

درخشش لونا و بازگشت تزوس؛ ۵ ارز دیجیتال برتر هفته از نگاه تحلیل‌گران

در این باره بیشتر بخوانید

  • آیا نوسان قیمت بیت کوین به رشد شدید آلت کوین‌ها منجر می‌شود؟
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم و ریپل ۲۸ نوامبر (۸ آذر)
  • وضعیت بازار؛ روز قرمز آلت کوین‌ها پس از اصلاح قیمت بیت کوین

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.