تاریخ انتشار : دوشنبه 20 سپتامبر 2021 - 13:30
کد خبر : 44774

وزارت خزانه‌داری آمریکا استیبل کوین‌ها را یک خطر بالقوه در حوزه قانون‌گذاری خواند

وزارت خزانه‌داری آمریکا استیبل کوین‌ها را یک خطر بالقوه در حوزه قانون‌گذاری خواند

مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا و چند سازمان دولتی دیگر، جدی‌تر از همیشه در حال بررسی شرایط قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها هستند.
به گزارش کریپتو پوتیتو، با افزایش فشارهای نظارتی در ایالات‌ متحده، قانون‌گذ..

مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا و چند سازمان دولتی دیگر، جدی‌تر از همیشه در حال بررسی شرایط قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها هستند.

به گزارش کریپتو پوتیتو، با افزایش فشارهای نظارتی در ایالات‌ متحده، قانون‌گذاران قصد دارند رسیدگی به مسئله استیبل کوین‌ها را در اولویت قرار دهند.

بلومبرگ با استناد به گفته‌های افراد مرتبط با این موضوع، طی گزارشی اعلام کرد که مقامات در حال تدوین چهارچوب‌هایی قانونی هستند که طبق برنامه تا هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. به‌گفته بلومبرگ، دغدغه اصلی آنها این است که سرمایه‌گذاران بتوانند تحت شرایط مطمئنی این استیبل کوین‌ها را خریدوفروش کنند.

این افراد ناشناس نگران‌اند که فروش ارزهای دیجیتال با قیمت پایین‌تر از ارزش واقعی آنها ثبات مالی را تهدید کرده و تعداد برخی از استیبل کوین‌ها را با سرعت خطرناکی افزایش دهد.

شورای نظارت بر ثبات مالی آمریکا هم در حال آماده‌سازی گزارشی است که خطرات مربوط به استیبل کوین‌ها را بررسی می‌کند.

تمرکز این مقامات بر نحوه پردازش و تسویه تراکنش استیبل کوین‌ها و چگونگی تأثیر آنها بر شرایط بازار است.

تومیکا تیلمان (Tomicah Tillemann)، رئیس بخش سیاست بین‌الملل صندوق ارزهای دیجیتال شرکت آندرسن هورویتز (Andreessen Horowitz)، که در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر فعالیت دارد، گفته است:

این [موضوع] بسیار قابل‌توجه و حائز اهمیت است که شاهد اقدامات ابتدایی برای ایجاد یک چهارچوب نظارتی در حوزه ارزهای دیجیتال هستیم.

این گزارش پس از انتشار به کارگروه بازارهای مالی نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شود. بدنه این کارگروه متشکل از رؤسای سازمان‌های کلیدی مانند جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی و گری گنسلر (Gary Gensler) رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است.

جانت یلن در اواخر ماه ژوییه (تیر)، پس از آنکه درباره نبود نظارت کافی بر استیبل کوین‌ها صحبت کرد، خواستار قانون‌گذاری سریع این ارزهای دیجیتال شد. گری گنسلر هم در اوایل ماه اوت (مرداد) با بیان اینکه نهادهای نظارتی باید از سرمایه‌گذاران در برابر کلاه‌برداری‌ها محافظت کنند، مجدداً بر اهمیت قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها تأکید کرد.

مایکل هسو (Michael Hsu)، رئیس دفتر کنترل ارز آمریکا، در اواخر ماه ژوییه (تیر) گفته بود که نهادهای نظارتی در حال بررسی اوراق تجاری سپرده‌گذاری شده تتر هستند تا از این موضوع مطلع شوند که هر واحد تتر واقعاً توسط یک دلار آمریکا یا معادل آن پشتیبانی می‌شود یا خیر.

با وجود اینکه تتر بارها گفته است که ذخایر آن به‌طور کامل با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود، هنوز یک حسابرسی مستقل و جامع ارائه نکرده است.

بر اساس گزارش شفافیت مالی تتر، این استیبل کوین با عرضه ۶۹.۴ میلیارد توکن «USDT» همچنان پیشتاز بازار ارزهای دیجیتال باثبات است. عرضه کل تتر اوایل این هفته به اوج تاریخی ۷۰ میلیارد واحد رسید.

در این میان ۳۶ میلیارد واحد، معادل ۵۱.۸ درصد از عرضه کل تتر در شبکه ترون و ۳۳.۸ میلیارد واحد معادل ۴۸.۷ درصد از عرضه کل در شبکه اتریوم است. گفتنی است که عرضه کل تتر از ابتدای سال تاکنون ۲۳۲ درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت سیرکل (Circle)، شرکت عرضه‌کننده ارز دیجیتال باثبات یو‌اس‌دی کوین (USDC)، عرضه این استیبل کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵۱ درصد رشد داشته و حجم در گردش آن به ۲۹.۳ میلیارد واحد رسیده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا استیبل کوین‌ها را یک خطر بالقوه در حوزه قانون‌گذاری خواند

در این باره بیشتر بخوانید

  • لایحه قانون‌گذاران آمریکا برای تبدیل استیبل کوین‌ها به اوراق بهادار؛ موانع فیس‌بوک بیشتر شدند
  • لایحه‌ای برای قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها در کنگره آمریکا ارائه شد
  • کاخ سفید: استیبل کوین‌ها باید محدود شوند
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: نظارت بر ارزهای دیجیتال را به شدت گسترش می‌دهیم
  • نگرانی دولت‌های G۲۰ از رشد استیبل کوین‌ها

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.