تاریخ انتشار : یکشنبه 16 می 2021 - 7:51
کد خبر : 39147

چرا سیستم بلاک کلاب هاوس پر از مشکل است؟

چرا سیستم بلاک کلاب هاوس پر از مشکل است؟

چرا سیستم بلاک کلاب هاوس پر از مشکل است؟ هر کس بیشتر از ۵ دقیقه از عمرش را در پلتفرم‌های فضای مجازی سپری کرده باشد، با این موضوع آگاه است که درون آن‌ها، صدها ترول اینترنتی (اوباش مجازی) و بسیاری کاربر..

چرا سیستم بلاک کلاب هاوس پر از مشکل است؟

هر کس بیشتر از ۵ دقیقه از عمرش را در پلتفرم‌های فضای مجازی سپری کرده باشد، با این موضوع آگاه است که درون آن‌ها، صدها ترول اینترنتی (اوباش مجازی) و بسیاری کاربر ناخوشایند وجود دارد. برای جلوگیری از تعامل با چنین کاربرانی، پلتفرم‌های مجازی بزرگ‌تر هم‌چون توییتر، فیسبوک یا اینستاگرام، قابلیت بلاک‌کردن سایر افراد را فراهم نموده‌اند که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا هر کسی را که به‌نظرش ناخوشایند می‌آید، از جلوی چشمانش در برنامه‌های ذکرشده محو کند. شاید بتوان گفت بلاک‌کردن دیگران در برنامه‌های فضای مجازی راه حل کامل و بی‌نقصی نباشد، اما حداقل به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با آرامش بیشتری به وقت‌گذرانی در این پلتفرم‌ها بپردازند؛ اتفاقی که در پلتفرم کلاب هاوس شاهد آن نیستیم.

ویل اورموس (Will Oremus؛ یکی از نویسندگان خبرگزاری «آتلانتیک») به این موضوع اشاره کرده‌است که برنامهٔ کلاب هاوس، که یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های چت صوتیِ کنونی می‌باشد، رویکرد متفاوتی برای بلاک‌کردن کاربران در پیش گرفته؛ مکانیزمی که فرد بلاک‌کننده و بلاک‌شونده را بیش از پیش تحت تأثیر خود قرار می‌دهد:

وقتی شما یک نفر را در کلاب هاوس بلاک می‌کنید، تعامل‌هایتان با یکدیگر فقط میان شما دو نفر تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد (برخلاف فیسبوک یا توییتر)؛ در عوض، روش‌های ارتباطی فرد بلاک‌شونده با سایر افراد نیز تغییر می‌کند. فرد بلاک‌شونده نمی‌تواند داخل روم‌هایی که شما ساخته‌اید یا در آن‌ها در حال صحبت‌کردن هستید وارد شود؛ بدین معنا که دسترسی وی برای تمامی افرادی که درون این روم‌های صوتی قرار دارند، مسدود شده‌است.

آموزش استفاده و دریافت دعوت نامه ی کلاب هاوس

در این میان، اگر شما یکی از شنوندگانی هستید که برای صحبت‌کردن «دعوت شده»، مسئله کمی فرق می‌کند؛ بدین صورت که تا زمانی که شما در حال صحبت و گفت و گو باشید، فردی که توسط شما بلاک شده، دسترسی‌اش به اتاق صوتی قطع می‌شود و نمی‌تواند صدای شما یا سایر افرادی که در حال صحبت‌کردن هستند را بشنود. این موضوع برای زمانی که شما مدیر اتاق صوتی هستید نیز صدق می‌کند؛ بدین شکل که اگر فردی را حین صحبت‌کردن بلاک کنید، در یک آن از اتاق صوتی مورد نظر بیرون انداخته می‌شود، حتی اگر حین صحبت‌کردنش باشد.

مطالب مرتبط:

  • معرفی و دانلود بهترین جایگزین های اپلیکیشن کلاب هاوس
  • کلاب هاوس دچار ریزش شدیدی در تعداد کاربرانش شده است
  • کلاب هاوس سرانجام برای اندروید عرضه شد؛ یک سال پس از آی او اس

به‌صورت خلاصه، می‌توان گفت کلاب هاوس دسترسی محدود (و مسدود) نمودن زمان و مکان صحبت‌کردن را برای کاربرانش فراهم کرده‌است. همان‌طور که اورموس در مقالهٔ خود اشاره می‌کند، بلاک‌شدن یک فرد از سوی سایر افراد پیامدهای زیادی را در زمینهٔ محدودشدن تعاملات میان کاربران این پلتفرم دارد. در این میان، اعضای برخی گروه‌های کوچک‌تر و ضعیف‌تر (از لحاظ اجتماعی) می‌توانند ضربه بخورند؛ چراکه قابلیت مسدودسازی برخی نقطه نظرهای خاص در پلتفرم کلاب هاوس وجود دارد. برای مثال،

در یکی از این موارد، یک زن سیاه‌پوست که دانشجوی رشتهٔ پزشکی است، دیگر قادر به صحبت در مورد موضوع واکسیناسیون در میان جامعهٔ سیاه‌پوستان آمریکایی نیست؛ چراکه یکی از افرادی که مسئول برگزاری این گفت‌وگوها است و با واکسیناسیون مخالف است، او را بلاک کرده. علاوه بر این، او حتی دیگر قادر به بحث و گفت و گو دربارهٔ سریال‌های مورد علاقه‌اش هم نیست! او اخیراً قصد تماشا و تبادل نظر در مورد مجموعهٔ WandaVision در یکی از اتاق‌های صوتی کلاب هاوس را داشت، اما به‌خاطر این‌که یکی از اعضای داخل این اتاق او را بلاک کرده بود، نتوانست وارد اتاق صوتی مذکور شود.

کلاب هاوس

برنامهٔ کلاب هاوس اوایل امسال محبوبیت زیادی در میان کاربران آی او اس پیدا کرده بود، تا جایی‌که در ماه ژانویه تعداد کاربران آن به۱۰ میلیون هم رسیده بود؛ اما اخیراً میزان کاربران جدیدی که در این پلتفرم ثبت‌نام می‌کنند، با کاهش چشمگیری مواجه شده. چند روز پیش هم نسخهٔ رسمی این برنامه برای کاربران اندرویدی منتشر شد و آن‌ها هم‌اکنون می‌توانند در صورت داشتن دعوت از سوی کاربران کلاب هاوس، به این پلتفرم بپیوندند (پیشنهاد می‌شود برای شروع کار در کلاب هاوس، به مقالهٔ «راهنمای استفاده از کلاب هاوس و دریافت دعوت نامه» و یا «معرفی و آموزش ویدیویی ورود به کلاب هاوس» مراجعه کنید).

از آن‌جایی که توییتر اخیراً قابلیت اسپیسز (Spaces؛ که همان کارکرد کلاب هاوس را دارد و شامل اتاق‌های صوتی می‌شود) را معرفی کرده، به‌نظر می‌رسد ادامهٔ کار برای کلاب هاوس دشوارتر از قبل پیش برود. این احتمال وجود دارد که رویکرد عجیبی که کلاب هاوس برای بلاک‌کردن کاربران در پلتفرم خود پیش گرفته، باعث ریزش بیشترِ تعداد کاربرانش شود.

با استفاده از این لینک، می‌توانید به مقاله اصلی منتشرشده از سوی رسانه «آتلانتیک» (The Atlantic) دسترسی پیدا کنید.

منبع: The Verge

1منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.