تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 اکتبر 2021 - 7:30
کد خبر : 45685

یوتیوب محدودیت کانال آنتونی پامپلیانو را رفع کرد؛ داستان از چه قرار بود؟

یوتیوب محدودیت کانال آنتونی پامپلیانو را رفع کرد؛ داستان از چه قرار بود؟

یوتیوب روز گذشته کانال یکی از پرطرفدارترین چهره‌های فضای ارزهای دیجیتال را برای مدتی از دسترس خارج کرد و کمی بعد آن را بازیابی کرد. مالک این کانال گفته است یوتیوب تاکنون دلیل این اقدام خود را اعلام نک..

یوتیوب روز گذشته کانال یکی از پرطرفدارترین چهره‌های فضای ارزهای دیجیتال را برای مدتی از دسترس خارج کرد و کمی بعد آن را بازیابی کرد. مالک این کانال گفته است یوتیوب تاکنون دلیل این اقدام خود را اعلام نکرده است.

به گزارش کوین تلگراف، یوتیوب، بزرگترین سرویس اشتراک ویدئو جهان، روز گذشته در اقدامی غافل‌گیرکننده کانال ۲۵۱,۰۰۰ نفری آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano)، هم‌بنیان‌گذار مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital) و مجری برنامه «The Pomp Podcast»، را مسدود کرد و پس از مدتی آن بازیابی کرد.

این یوتیوبر مشهور که از طرفداران بیت کوین است و به واسطه ویدئوهای آموزشی و مصاحبه‌های جنجالی‌اش شناخته می‌شود، روز گذشته در توییتر خود اعلام کرد پیامی را از طرف یوتیوب دریافت کرده است مبنی بر اینکه در مصاحبه زنده اخیر خود با پلن بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان (S2F)، مخاطبان را به «فعالیت‌های غیرقانونی» تشویق کرده است. کانال پامپلیانو برای ۲ ساعت به‌طور کامل از دسترس خارج شد، اما در حال حاضر تمام ویدئو‌های آن قابل‌نمایش است.

پامپلیانو گفته است:

[یوتیوب] در ابتدا گفته بود که محتوای مصاحبه مربوط به بیت کوین زیان‌آور و خطرناک بوده است. سپس اعلام کردند که [کانال] در ادامه با محدودیت موقت مواجه خواهد شد، اما کمی بعد ایمیل دوم را دریافت کردم که در آن گفته شده بود کانال تا چند ثانیه بعد حذف می‌شود.

پامپلیانو گفته است تاکنون هیچ هشداری برای محدودیت موقت کانال خود دریافت نکرده است و ظاهراً ویدئو مصاحبه آن با پلن بی هم هیچ محتوای بحث‌برانگیزی نداشته است. همان‌طور که در شیوه‌نامه کاربران یوتیوب آمده است، اگر کانالی برای بار دوم از قوانین این پلتفرم تخطی کند، به مدت ۱ هفته با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد که به آن محدودیت موقت یا استرایک (Strike) هم گفته می‌شود. علاوه بر این اگر کاربری در عرض ۹۰ روز ۳ هشدار محدودیت موقت دریافت کند، کانال آن برای همیشه حذف خواهد شد. در این شیوه‌نامه آمده است که اگر در محتوای یک کانال مواردی شامل نفرت‌پراکنی، آزار و اذیت، جعل هویت و سوءاستفاده شدید دیده شود، یوتیوب این حق را دارد که کانال مذکور را به‌طور مستقیم و بدون در نظر گرفتن هشدارهای قبلی حذف کند.

یوتیوب پیش از این هم در مواردی محتوای مربوط به ارزهای دیجیتال را هدف قرار داده است. این پلتفرم سال گذشته بازبینی انسانی را از سازوکار بررسی محتوای ویدئویی خود حذف کرد و همین موضوع سبب شد تا الگوریتم بررسی محتوای ویدئویی آن بسیاری از ویدئوهای مرتبط با بیت کوین و ارزهای دیجیتال را به‌عنوان «محتوای زیان‌آور» تشخیص دهد. پامپلیانو توانست به لطف ۱ میلیون دنبال‌کننده خود در توییتر و حساب تأیید‌شده‌ای که در این شبکه اجتماعی دارد، توجه تیم پشتیبانی یوتیوب را به خود جلب کند. با این دیگر کاربران فعال در زمینه تولید محتوای مرتبط با ارزهای دیجیتال، گفته‌اند که پس از مسدودشدن کانالشان توسط یوتیوب، چندین روز منتظر پاسخ تیم پشتیبانی مانده‌اند.

حذف ظاهراً بی‌دلیل حساب یکی از چهره‌های مطرح فضای ارزهای دیجیتال، خطرات متکی‌بودن به پلتفرم‌های متمرکزی مانند یوتیوب را یادآوری می‌کند. هفته گذشته شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و پیام‌رسان واتس‌اپ حدود ۶ ساعت از دسترس خارج شدند؛ موضوعی که احتمالاً ارتباط اعضای جامعه ارز دیجیتال و فعالیت پروژه‌های بلاک چینی را هم مختل کرده است.

مدتی است که یوتیوب تمرکز خود را بر حذف ویدئوهای حاوی اطلاعات غلط در رابطه با همه‌گیری ویروس کرونا گذاشته است. این سرویس اشتراک ویدئو در ماه اوت (مرداد) اعلام کرد از فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) تاکنون بیش از ۱ میلیون ویدئو حاوی اطلاعات خطرناک در رابطه با ویروس کرونا را حذف کرده است.

یوتیوب محدودیت کانال آنتونی پامپلیانو را رفع کرد؛ داستان از چه قرار بود؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • نود درصد کارمندان بایننس حقوق خود را به صورت ارز دیجیتال دریافت می‌کنند !
  • پلیس ژاپن به دنبال ساخت نرم‌ افزار رهگیری تراکنش‌های ارز دیجیتال
  • تلاش برای قانون‌گذاری بیش از حد ارزهای دیجیتال فرصت‌های طلایی بلاک چین را نابود می‌کند
  • هند تا ماه آینده پیش نویس قوانین ارزهای دیجیتال را منتشر می‌کند
  • مدیر ارشد پی پال: ارزهای دیجیتال نیازمند کاربردی شدن هستند

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.