تاریخ انتشار : شنبه 18 سپتامبر 2021 - 8:30
کد خبر : 44640

تحلیل قیمت سولانا؛ الگوی صعودی روی نمودار

تحلیل قیمت سولانا؛ الگوی صعودی روی نمودار

سولانا که هفته پیش با مشکلی جدی در شبکه خود مواجه شده بود، در ۷ روز گذشته بدترین عملکرد را میان ۱۰۰ ارز برتر داشته است. با این حال در نمای بازار این ارز دیجیتال یک الگوی تکنیکال صعودی دیده می‌شود که م..

سولانا که هفته پیش با مشکلی جدی در شبکه خود مواجه شده بود، در ۷ روز گذشته بدترین عملکرد را میان ۱۰۰ ارز برتر داشته است. با این حال در نمای بازار این ارز دیجیتال یک الگوی تکنیکال صعودی دیده می‌شود که می‌تواند قیمت را به ۲۵۰ دلار برساند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت ارز دیجیتال سولانا روز گذشته مجدداً کاهش یافت. کاهش قیمت این روزهای سولانا به‌دنبال اختلالی است که هفته گذشته در شبکه اصلی این ارز دیجیتال رخ داد و سبب شد تا اعتمادبه‌نفس سرمایه‌گذاران خدشه‌دار شود.

بازار سولانا پس از رسیدن قیمت به اوج ۲۲۱.۳۸ دلاری در ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) همواره نزولی بوده است و روز گذشته هم قیمت با کاهشی ۱۳.۲۷ درصدی به کف ۱۳۳.۵۳ دلاری رسید. در مجموع از زمان رسیدن سولانا به اوج تاریخی، بازار سقوطی ۴۰ درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که قیمت در ۳۰ روز گذشته رشدی ۳ برابری داشته است.

سولانا روز گذشته بدترین عملکرد را میان ۱۰ ارز برتر بازار داشت و در ۷ روز گذشته هم ضعیف‌ترین عملکرد را میان ۱۰۰ ارز اول داشته است. در لحظه نگارش این گزارش هر واحد سولانا با قیمتی حدود ۱۵۶ دلار معامله می‌شود. قیمت در ۲۴ ساعته گذشته ۷ درصد رشد و در ۷ روز گذشته ۱۱.۵ درصد کاهش داشته است. گفتنی است که بازدهی سولانا در ۱ سال گذشته از ۵,۳۷۴ درصد فراتر می‌رود.

قطعی شبکه به بازار سولانا ضربه زد

طرفداران سولانا این شبکه لایه اول را به‌عنوان رقیب اصلی اتریوم معرفی می‌کنند. کاربران به خاطر سرعت بیشتر و کارمزد کمتر سولانا در مقایسه با اتریوم این دو شبکه را مورد مقایسه قرار می‌دهند.

در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) شبکه سولانا با حمله بندآوری خدمات (DoS) مواجه شد و افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها به ۴۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه، شبکه را از دسترس خارج کرد. در نتیجه شبکه اصلی سولانا برای ۱۸ ساعت غیرفعال بود و همین موضوع سبب شد تا برنامه‌های غیرمتمرکز فعال در این شبکه هم از دسترس خارج شوند.

همان‌طور که تیم توسعه سولانا گفته است، ظاهراً دلیل اصلی این اختلال ربات‌های صرافی غیرمتمرکز رِی‌دیوم (Raydium) بوده‌اند که با خرید بیش از حد توکن‌های سولانا فشار پردازشی شبکه را به ۴۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه رسانده بودند. از سوی دیگر اعتبارسنج‌های سولانا نتوانسته بودند تراکنش‌ها را اولویت‌بندی کنند و این موضوع باعث دوشاخه‌شدن شبکه شده بود.

در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) سولانا برای مدتی کاهشی ۱۹.۱۷ درصدی را تجربه کرد و به ۱۳۷.۱۵ دلار رسید، با این حال در ادامه بیشتر این سقوط بازیابی شد و کندل روزانه با سقوط ۶.۴۷ درصدی قیمت بسته شد.

گوین وود (Gavin Wood)، هم‌بنیان‌گذار اتریوم و خالق ارز دیجیتال پولکادات، گفته است که بلاک چین سولانا با مجموعه‌ای از سرورهای انحصاری و بسته فعالیت می‌کند که سرعت شبکه را افزایش می‌دهند اما این افزایش سرعت به قیمت متمرکزترشدن شبکه تمام می‌شود. این در حالی است که شبکه اتریوم توانسته بود با موفقیت در برابر حمله‌ای مشابه مقاومت کند.

تیم توسعه سولانا در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) توییتی را منتشر کرد و وعده داد که در آینده اقدامات بیشتری را برای پیش‌گیری از حملات هکری انجام دهد. بنیاد سولانا همچنین اعلام کرد که قصد دارد هفته آینده تحلیلی را برای بررسی جزئیات مربوط به دلایل بروز این مشکل منتشر کند.

پرچم صعودی قیمت را به ۲۵۰ دلار می‌رساند!

با وجود اصلاح گسترده قیمت در روزهای اخیر، انتظار می‌رود که سولانا مجدداً روند صعودی خود را از سر بگیرد، چراکه یک الگوی تکنیکال صعودی در حال شکل‌گیری در نمای بازار این ارز دیجیتال است.

این الگو که «پرچم صعودی» نامیده می‌شود، زمانی شکل می‌گیرد که به‌دنبال یک حرکت صعودی قابل‌توجه (میله پرچم) قیمت در یک کانال نزولی (پرچم) نوسان کند. در صورتی که الگو درست عمل کند، قیمت از خط روند بالای کانال نزولی عبور کرده و معمولاً به اندازه ارتفاع میله پرچم رشد می‌کند.

همچنین بخوانید: آشنایی با ۱۰ الگوی نموداری تحلیل تکنیکال که هر معامله‌گری باید بداند

نمودار قیمت سولانا (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

حرکات قیمتی اخیر سولانا بازار این ارز دیجیتال را به سمت تشکیل یک پرچم صعودی سوق می‌دهد. در نتیجه تلاش بعدی خریداران برای عبور از خط روند بالایی کانال نزولی، می‌تواند قیمت سولانا را به اندازه ارتفاع میله پرچم بالا ببرد. از آنجایی که ارتفاع این میله ۱۰۷ دلار است قیمت می‌تواند تا ۲۵۰ دلار هم افزایش یابد.

تحلیل قیمت سولانا؛ الگوی صعودی روی نمودار

در این باره بیشتر بخوانید

  • تحلیل قیمت آلت کوین‌ها؛ چقدر با فصل آلت کوین‌ها فاصله داریم؟
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • تحلیل قیمت آلت کوین‌ها؛ داده‌های تازه نشان می‌دهد معامله‌گران به‌سمت دیفای می‌روند
  • تحلیل قیمت آلت کوین؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت کوانت در یک ماه
  • رونق NFT‌ها؛ افزایش شدید قیمت فلو (Flow) و چیلیز (Chiliz)

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.