تاریخ انتشار : شنبه 9 اکتبر 2021 - 10:30
کد خبر : 45517

سناتور آمریکایی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار بیت کوین خریده است!

سناتور آمریکایی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار بیت کوین خریده است!

سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، سناتور آمریکایی و از طرفداران ارزهای دیجیتال، حدود ۱ ماه پیش، زمانی که بیت کوین با قیمتی کمتر از ۴۵,۰۰۰ دلار معامله می‌شد، مقداری بیت کوین خریده است.
به گزارش کوین‌ تلگر..

سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، سناتور آمریکایی و از طرفداران ارزهای دیجیتال، حدود ۱ ماه پیش، زمانی که بیت کوین با قیمتی کمتر از ۴۵,۰۰۰ دلار معامله می‌شد، مقداری بیت کوین خریده است.

به گزارش کوین‌ تلگراف، سینتیا لومیس، نماینده جمهوری‌خواه ایالت وایومینگ (Wyoming) در سنای آمریکا، اعلام کرد که در ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) بین ۵۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار بیت کوین خریده است.

این افشاسازی مربوط به بخشی از قانون «افشای اطلاعات تجاری اعضای کنگره» است که بر اساس آن اعضای کنگره و کارکنان دولت نمی‌توانند اطلاعات مربوط به درآمدهای شخصی خود را غیرعلنی نگه دارند. این قانون که با عنوان قانون استوک (STOCK) شناخته می‌شود، در آوریل ۲۰۱۲ (فرودین ۹۱) و توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به تصویب رسید. هدف از تصویب این قانون مبارزه با تجارت پنهانی اعضای کنگره و کارمندان دولت بود.

به گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، خرید لومیس خارج از فرصت ۴۵ روزه‌ای اعلام شده که برای افشای اطلاعات تجاری در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود علت این تأخیر خطایی بود که هنگام تشکیل پرونده به وجود آمده است.

این خرید دو هفته پس از آن صورت گرفته است که لومیس و چند سناتور دیگر تلاش می‌کردند تا اصلاحیه‌ای را به لایحه سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت بایدن اضافه کنند که حاوی بندهایی برای حمایت از صنعت ارزهای دیجیتال بود. این اصلاحیه دوحزبی از سوی مارک وارنر (Mark Warner) و کریستن سینما (Kyrsten Sinema)، سناتورهای آمریکایی هم مورد حمایت قرار گرفته بود. هدف از ارائه این اصلاحیه این بود که استخراج‌کنندگان و ارائه‌دهندگان کیف پول‌های ارز دیجیتال از ارائه گزارش‌های مالیاتی معاف شوند.

اصلاحیه لومیس به شکل بحث‌برانگیزی به لایحه سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ راه پیدا نکرد و این طرح بدون تغییر در تاریخ ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) به تصویب سنا رسید. پت تومی (Senator Pat Toomey)، سناتور جمهوری‌خواه و نماینده پنسیلوانیا، گفته بود که این لایحه پر از نقص و ایراد است و برخی از شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، امکان ارائه گزارش‌های مالیاتی به شیوه‌ای که در این طرح آمده است را ندارند.

لایحه سرمایه‌گذاری زیرساختی هنوز در مجلس نمایندگان به رأی‌گیری گذاشته نشده است و به نظر می‌رسد علت این تأخیر رسیدگی کنگره به اقدامات معوقه است.

خرید لومیس با توجه به موضع سرسختانه او در حمایت از ارزهای دیجیتال، چندان تعجب‌آور نیست. پیش از این که قیمت بیت ‌کوین به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار برسد، او گفته بود که دوست دارد بیت‌ کوین بخرد، با این حال هنوز مشخص نیست که لومیس در آن زمان بیت‌ کوین داشته است یا خیر.

او در ژوئن (خرداد) به فاکس نیوز گفته بود:

واقعاً درباره این موضوع هیجان‌زده‌ام و به محض اینکه [قیمت] کمی پایین‌تر بیاید، باز هم مقداری [بیت کوین] می‌خرم.

سناتور آمریکایی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار بیت کوین خریده است!

در این باره بیشتر بخوانید

  • وال‌استریت در شرف تعطیلی به خاطر کرونا؛ معاملات بیت کوین متوقف نمی‌شود!
  • چاپ تریلیون‌ها دلار پول توسط آمریکا تبلیغی برای بیت کوین بود
  • بازار نزولی بیت کوین تمام شد؟ نمودارها چیز دیگری می‌گویند
  • شرکت آمریکایی Greenpro قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند
  • سناتور طرفدار بیت کوین به عضویت کمیته بانکی سنا منصوب شده است

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.