تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 11:30
کد خبر : 45188

نماینده مجلس مدعی شد: ارز دیجیتال کینگ مانی ۴,۵۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است

نماینده مجلس مدعی شد: ارز دیجیتال کینگ مانی ۴,۵۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، گفته است «کینگ مانی» بزرگترین پرونده کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال بوده و بیش از ۴,۵۰۰ میلیارد تومان از قربانیان خود کلاهبرداری کرده است.
..

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، گفته است «کینگ مانی» بزرگترین پرونده کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال بوده و بیش از ۴,۵۰۰ میلیارد تومان از قربانیان خود کلاهبرداری کرده است.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هفته گذشته مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات اعلام کرد که با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه‎ الشریف) یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت است.

این باند کلاهبردار با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمزارز جعلی «کینگ مانی»، مبالغ زیادی را از زیرمجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات کاذب در قیمت این ارز دیجیتال، اقدام به کسب سود می‌کردند.

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با تأکید بر اهمیت برخورد با متخلفان گفت:

امروز موضوع صیانت و حمایت از حقوق مردم و به‌ویژه اقشار ضعیف و متوسط از اولویت‌های مجلس و دولت است.

وی با اشاره به چگونگی انجام کلاهبرداری در حوزه رمز‌ارز‌ها گفت:

در ماجرای رمزارز جعلی کینگ مانی شاهد آن بودیم که افرادی با سوءاستفاده از اعتماد مردم اقدام به کلاهبرداری از آنها کردند و متأسفانه به علت جو روانی ایجاد شده در جامعه و گرایش برخی از افراد برای سرمایه‌گذاری در بازار رمز‌ارز‌ها، حجم این تخلف قابل‌توجه بوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه ظهور رمز‌ارز‌های جعلی همچون کینگ مانی در حالی افزایش است، افزود:

در گذشته نیز شاهد پرونده‌های کلاهبرداری تحت عنوان «توکن» و «ارز دیجیتال» با چندین هزار مالباخته بوده‌ایم، اما پرونده کینگ مانی با حجم بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بزرگترین پرونده کلاهبرداری در حوزه رمز‌ارز‌ها بوده است.

ابوترابی با اشاره به لزوم نظارت نهاد‌های امنیتی در حوزه معاملات رمز‌ارز‌ها گفت:

از سربازان گمنام امام زمان که در این پرونده ورود کردند و موجب امیدواری مردم و هزاران مالباخته این کلاهبرداری شدند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد:

متأسفانه در حال حاضر از رمزارز‌ها به عنوان ابزاری برای پول‌شویی و ارتکاب جرائم استفاده می‌‎شود و تسهیل و تبلیغ استفاده از این ابزار جرم و رواج آن‌ها توسط برخی رسانه‌ها و گروه‌ها محل پرسش جدی است.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناآگاهی بسیاری از افراد در مورد مخاطرات بازار رمز‌ارز گفت:

حتی اگر رمزارز جعلی هم نباشد باز هم جزو پرریسک‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود و به‌طور کلی ریسک کلاهبرداری و خروج سرمایه از کشور را افزایش می‌دهد.

ابوترابی در پایان با انتقاد از اهمال برخی از مسئولین در رابطه با شیوع معاملات رمز‌ارز، افزود:

متأسفانه بانک مرکزی، درگاه پرداخت قانونی را در اختیار صرافی‌های رمز‌ارز قرار داده است. در زمان دولت قبل نیز قرار شد این درگاه‌های پرداخت بسته شود، اما رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مانع از قطع خدمات پرداخت بانک‌ها به صرافی‌های آنلاین ارز‌های دیجیتال شد.

نماینده مجلس مدعی شد: ارز دیجیتال کینگ مانی ۴,۵۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است

در این باره بیشتر بخوانید

  • رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار تسریع تعیین و تکلیف وضعیت ارزهای دیجیتال شد
  • نماینده مجلس: نمی‌توانیم نفت بفروشیم و در این شرایط استفاده از ارزهای دیجیتال باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود
  • کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری «طرحی جامع» برای ارزهای دیجیتال است
  • انتقاد نمایندگان مجلس از گزارش وزیر نیرو؛ توضیحات قانع‌کننده نبود
  • طرح صیانت فضای مجازی برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال در ایران چه معنایی دارد؟

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.